اقتصادی

فراهم شدن شرایط در سال ۱۴۰۱ برای عبور اقتصاد ایران از دوران پرنوسان و مبهم

شبکه/ خراسان رجبی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: امیدوارم با شفاف سازی دولت در سیاست بودجه سال 1401 و از سوی دیگر، رفع قرنطینه خارج از کشور، شرایطی فراهم شود تا اقتصاد ایران تا سال 1401 بگذرد. در دوره های بی ثباتی و ابهام به اوج خود می رسد.”

سید احسان خاندوزی شامگاه 19 اسفندماه در نشست با اساتید اقتصاد دانشگاه مشهد در ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی در خراسان رضوی گفت: ثبات و شفافیت دو دستور کار اول عبارتند از: تا زمانی که به حداقل چشم انداز قابل پیش بینی برای فعالیت های اقتصادی دست یابیم، باید نقش ویژه ای در رشد داشته باشیم.

وی گفت: اقتصاد ایران پس از یک دوره بی‌ثباتی و ابهام تا سال 1401 به اوج خود می‌رسد که سیاست دولت و بودجه 1401 از یک سو و مسائل رفع قرنطینه خارجی از سوی دیگر مشخص شد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در سال 1401 تنها سیاست های ملی مانند امسال پایدار خواهد بود. از نظر تئوری، ما به کمک بیشتری در این زمینه نیاز خواهیم داشت، زیرا این بخش روشنی از مسیری است که تاکنون پیموده‌ایم.

خاندوزی در ادامه گفت: همچنین بحث تئوریک هم اکنون خود را نشان خواهد داد چرا که دیدگاه های متفاوتی در مسیر رشد و توسعه کشور پدید خواهد آمد. بنابراین نیاز به اجماع علمی و دانشگاهی بیشتری در این زمینه داریم.

وی افزود: از برنامه های پیشنهادی دولت، نقشه راه رشد غیرتورمی و فقرزدایی به تصویب ستاد اقتصادی رسیده است. من فکر می کنم این یک استراتژی یک سال و نیم بود که در مورد چشم انداز اولیه دولت تا پایان سال 1401 محکم تر صحبت کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: سه نهاد در سطح کلان اقتصادی نقش دارند: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راهبردی و دارایی.

خاندوزی در خصوص دیپلماسی اقتصادی نیز گفت: در زمینه اقتصاد و دیپلماسی شرق، دانشگاه فردوسی به عنوان مرکزی مستقر در منطقه نسبت به سایر مؤسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی برتری آشکار دارد. امیدواریم تا چهارشنبه آخر سال جاری با دانشگاه فردوسی مشهد برای تبدیل دانشکده مدیریت دولتی و علوم اقتصادی این دانشگاه به مرکز مطالعات دیپلماتیک با افغانستان و پاکستان به توافق برسیم.

وی افزود: موضوع فقر نیز می تواند یکی از مصادیق ارزیابی انواع سیاست های در حال اجرا و پیشنهاد آینده باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: همکاران اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رجبی به جای انجام چند کار کوچک در تلاش هستند تا بودجه تحقیقاتی مؤسسات خود را برای تعریف چندین پروژه کلان تجدید کنند. کار کن.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا