علمی و پزشکی

فاکتورهای کلیدی در ابتلای زودهنگام به سرطان روده

سرطان روده یکی از بیماری ها است که شیوع آن در بین افراد زیر 50 سال افزایش یافته است.

به گزارش شبکه ، تحقیقات نشان داده است که برخی از عوامل سبک زندگی ، مانند مصرف زیاد گوشت قرمز و مصرف الکل ، ممکن است نقش مهمی در افزایش بروز سرطان روده بزرگ داشته باشد.

محققان آمریکایی می گویند میزان ابتلا به سرطان روده در افراد زیر 50 سال در بسیاری از کشورها در حال افزایش است ، اما دلیل این افزایش به خوبی مشخص نیست و این مطالعه اولین گام در شناسایی این عوامل است که علائم شناسایی یک فرد را نشان می دهد . شما در معرض خطر بیشتری هستند که آنها ارائه می دهند.

محققان 13 مطالعه از جمله افراد زیر 50 سال و افراد سالم مبتلا به سرطان را مورد بررسی قرار دادند تا بررسی کنند که کدام یک از عوامل سبک زندگی بر پیشرفت سرطان روده در جوانان تأثیر می گذارد.

علاوه بر مصرف بیشتر گوشت قرمز و مصرف الکل ، کسانی که مبتلا به سرطان روده بزرگ هستند ، مرتبا از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDS) مانند آسپیرین استفاده نمی کنند. مصرف روزانه دوز پایین آسپرین می تواند خطر سرطان روده را کاهش دهد.

همه این عوامل می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را پس از 50 سالگی افزایش دهد. در مقابل ، شاخص توده بدن و استعمال دخانیات در ابتدا از عوامل خطر محسوب می شوند زود این موارد سرطان روده محسوب نمی شوند ، اما به طور کلی می توانند بر پیشرفت این سرطان در سنین بالا تأثیر بگذارند.

محققان همچنین دریافتند افرادی که غذاهای سرشار از فیبر کافی نمی خورند بیشتر در معرض سرطان روده قرار می گیرند و این خطر بین مردان و زنان مشابه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا