عمومی

علت درد نشیمنگاه هنگام نشستن

دنبالچه معمولاً از مشکلات، درد و التهاب ناشی از ساختار غضروف انعطاف پذیر و آناتومی رنج می برد. اما به دلیل موقعیت مکانی که دارد، اگر دچار مشکل شود، ما را از انجام کارهای ساده روزمره مانند نشستن، بلند شدن، راه رفتن، دویدن و بالا و پایین رفتن از پله ها باز می دارد. به خصوص درد دنبالچه هنگام نشستن پشت فرمان و پشت میز ناهارخوری بسیار آزاردهنده خواهد بود. در این مقاله می خواهیم در مورد درد دنبالچه صحبت کنیم و با هم به پزشک مراجعه کنیم، اگر این درد را دارید و می خواهید بدانید علت درد دنبالچه چیست؟ آیا درد دنبالچه خطرناک است؟ و شما به دنبال راه هایی برای تسکین درد دنبالچه هستید تا انتهای مقاله دکتر منصوری را دنبال کنید.

علت درد دنبالچه چیست؟

دنبالچه یکی از قسمت های بدن ما است که آخرین قسمت ستون فقرات را تشکیل می دهد. این استخوان مستقیماً در زیر استخوان خاجی قرار دارد و از 3 تا 5 استخوان به هم پیوسته تشکیل شده است. نمونه بارز فلفل، استخوان دنبالچه است که با وجود ظاهر ساده، کم اهمیت و کوچک، نقش مهمی در اندام های حرکتی دارد و وظایف بسیاری را در بدن انجام می دهد.

دنبالچه سالم و بدون مشکل موقعیت صحیح ستون فقرات را حفظ می کند، ثبات را در پشت و ساختارهای مربوطه ایجاد می کند، تاندون ها و رباط ها را تقویت می کند، فشار را در لگن توزیع می کند و غیره. این استخوان مثلثی شکل که بین لگن و لگن قرار دارد، اگر آسیب ببیند، می تواند باعث درد و تورم در ناحیه کمر و لگن شود که به نام کوکسیدیا شناخته می شود.

قسمت جلوی دم کمی خمیده و پشت آن فرورفته است. این ناحیه ماهیچه های سرینی ماکسیموس، دنبالچه و مقعد را به هم متصل می کند. اگر انحنای طبیعی دنبالچه در اثر فشار زیاد شود و غیرطبیعی شود، عود می کند و نیاز به درمان ارتوپد دارد. درد باسن معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری و نشستن طولانی مدت ایجاد می شود.

این بیماری درد باسن سن نمی شناسد و در هر سنی می تواند شما را مبتلا کند. اکثر افرادی که زیاد می نشینند از درد شدید هنگام نشستن، دوچرخه سواری یا رانندگی شکایت دارند. کمردرد اغلب بعد از 40 سالگی بروز می کند و احتمال بروز آن در زنان 5 برابر بیشتر از مردان به دلیل زایمان است.

علائم درد دنبالچه چیست؟

همانطور که گفته شد علت این درد ستون فقرات فشار بیش از حد به این ناحیه است زیرا دنبالچه از انحنای طبیعی خود خارج می شود. درد در دنبالچه علائم زیر را دارد:

هنگام لمس دردناک است

درد هنگام دراز کشیدن به پشت

درد هنگام نشستن روی سطوح سخت

دردی که هنگام نشستن یا ایستادن بدتر می شود

درد و ناراحتی در هنگام اجابت مزاج یا در حین رابطه جنسی

درد در دنبالچه که با لمس یا فشار تشدید می شود

دردی که با یبوست افزایش می یابد و پس از اجابت مزاج کاهش می یابد

درد دنبالچه در اثر ضربه

درد دنبالچه و سیاتیک

وقتی دنبالچه نشسته است

عفونت رحم و درد دنبالچه

علت درد دنبالچه چیست؟

درد در بالای دنبالچه می تواند ناشی از تعدادی از عوامل داخلی و خارجی باشد. وی در پاسخ به این سوال که درد دنبالچه چقدر طول می کشد؟ پس استخوان دنبالچه چگونه درد می کند؟ شایان ذکر است که این درد معمولاً مداوم و خفیف است، اما با وارد شدن فشار به دنبالچه بدتر می شود. این درد تا زمانی که مشکل برطرف نشود و استخوان به درستی قرار نگیرد، از بین نمی رود، بنابراین به پزشک کمردرد خود مراجعه کنید.

برخی از عوامل ایجاد و تشدید درد دنبالچه عبارتند از:

افتادن از ارتفاع: افتادن از ارتفاع روی کمر یا باسن یک اتفاق دردناک است که نباید آن را تجربه کرد. با این حال، تقریباً همه ما این را بارها و بارها در سنین مختلف تجربه می کنیم. اگر نیروی حاصل هنگام تماس با زمین به اندازه کافی قوی باشد، می تواند باعث شکستگی، آسیب یا جابجایی دنبالچه شود.

آسیب های جسمی ناشی از حوادث ورزشی و حرکت: ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، اتومبیل رانی، وزنه برداری، بدنسازی، فوتبال، شنا، بسکتبال، والیبال و اسب سواری که شامل کشش، پرتاب و حرکات ناگهانی می شود، می تواند فشار نهایی را بر روی دنبالچه وارد کند. . این امر منجر به تغییر شکل و تخریب این استخوان می شود. علاوه بر این، به دلیل تصادفات و نشستن های مکرر برای مدت طولانی، رانندگی می تواند به شکل استخوان دنبالچه و بافت اطراف دنبالچه آسیب برساند و منجر به بیماری هایی مانند موهای زیر پوستی و سینوس دنبالچه شود.

آسیب های داخلی مانند بارداری: در سه ماهه سوم بارداری و پس از ترشح هورمون هایی برای نرم شدن استخوان خاجی و دنبالچه، دنبالچه آزادی حرکت بیشتری دارد و نسبت به قبل آسیب پذیرتر است.

نشستن روی سطوح نرم و سخت برای مدت طولانی: تا حد امکان روی سطوح نرم و گرم بنشینید. پس از مدتی نشستن، یکی دو دقیقه بایستید، کشش دهید و راه بروید.

تومورهای سرطانی: تشکیل تومورها و غدد سرطانی روی مهره ها شایع است. یکی از علل درد دنبالچه ایجاد تومور در انتهای ستون فقرات و فشار بر دنبالچه است.

چاقی: استرس نهایی اضافه وزن مستقیماً روی ستون فقرات و دنبالچه است. با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مناسب، این بار اضافی را از ستون فقرات و ستون فقرات خود بردارید.

بیش از حد لاغر بودن: مانند چاقی، لاغری بیش از حد می تواند به دنبالچه شما آسیب برساند. یک پاسخ به این سوال که علت درد دنبالچه چیست؟ کاهش بیش از حد وزن و کاهش چربی در هسته برای جلوگیری از اصطکاک بین دنبالچه و عضلات مجاور، تاندون ها و تاندون ها.

دررفتگی و شکستگی جزئی دنبالچه: علت اصلی درد دنبالچه مربوط به دررفتگی جزئی قدامی و خلفی است. در این صورت استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای درد دنبالچه بسیار توصیه می شود.

مشکل نقاط ماشه ای یا نقاط ماشه ای: اسپاسم عضله لواتور آنی و نقاط ماشه ای (TriggrPoint) نیز منجر به فشار و درد در دنبالچه می شود.

دکمه بازگشت به بالا