علمی و پزشکی

شناسایی حدود ۳۰ هزار مبتلا به اتیسم در کشور؛ ۵۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت از تمام توان خود برای ارائه خدمات به افراد مبتلا به اوتیسم استفاده می کند.

به گزارش شبکه و به نقل از وبدا، محمدمهدی ناصحی به مناسبت روز جهانی اوتیسم (2 آوریل 2022) گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به افراد مبتلا به اوتیسم خدمات قوی ارائه می کند.

پیام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران به این شرح است:

مطالعات نزدیک به 30000 فرد مبتلا به اوتیسم را شناسایی کرده اند و نیمی از آنها بیمه سلامت دارند.

سازمان بیمه سلامت ایران به طیف وسیعی از بیمه شدگان جامعه و بیماران مبتلا به بیماری های خاص از جمله اوتیسم خدماتی را مشروط به تصویب قانونی مجلس و قانون بالاتر ارائه می کند.

اوتیسم اختلالی است که تعداد فزاینده ای از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیمه سلامت ایران برای کاهش مشکلات این قشر بیمار و خانواده‌هایشان که فرزندانشان را صبورانه تربیت می‌کنند، ترجیحاً خدمات زیادی را از سال گذشته ارائه می‌کند که می‌تواند تحت پوشش کد خدمات شش ستاره در روستاها قرار گیرد. بخش حاوی این خدمات شامل دو کد مربوط به کاردرمانی، دو کد مربوط به گفتار درمانی و دو کد مربوط به سایر خدمات از جمله مداخلات و آزمایشات روان‌شناختی، تصویربرداری و دارو بود.

بیمه سلامت در سال 1401 با همراهی گروه حمایتی بهزیستی آماده ارائه خدمات ویژه معلولان می باشد و این سازمان تمام تلاش خود را می کند تا خدماتی با کیفیت بالا و هزینه های معقول در حوزه پزشکی از جمله خدمات درمانی و توانبخشی ارائه دهد. برای افراد مبتلا به اوتیسم.

با توجه به اینکه امسال نیز اعتبارات مناسبی به بیماران صعب العلاج داده شد، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات معنادار به بیماران اوتیسم از فصل بودجه به کار خواهیم بست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا