علمی و پزشکی

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

به گزارش شفاف ، افشین ملایی ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه کمیته سیاست شهر اقدام در ایران اظهار داشت که طی یک دهه آینده سیلاب تکرار نشده در این کشور جاری خواهد شد. بیایید برای این سیل آماده باشیم و مراقبت های پیشگیرانه داشته باشیم. طبق آمار در بخش بهداشت ، طی 20 سال آینده به دلیل سیل بی تحرک کشور فعال نخواهیم بود و همه توانایی های کشور از این طریق به چالش کشیده می شود. ما با افرادی با قدرت محدود و سلامت و شرایط جسمی ضعیف ملاقات خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: “وقتی میزان نفوذ سبک زندگی بی تحرک در این کشور به 56٪ می رسد ، چرا باید همه افراد سالم احساس خطر کنند و چرا 56٪ مردم و 65٪ زنان باید بنشینند؟”

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت اگر زمان را از دست بدهیم عواقب جبران ناپذیری خواهیم داشت. در جلسه شورای عالی سالمندان بیان شد که نرخ پیری ایران از نرخ پیری همه کشورها سریعتر است و باید بدانیم آنچه که 25 سال در بخش پیری ایران در کشورهای پیشرفته رخ داده است حدود 100 سال طول می کشد.

مولایی گفت: “طی چند سال گذشته ما به تدریج دچار تغییرات دموگرافیک شده ایم و طی 10 سال آینده با مشکلات پیری روبرو خواهیم شد. پیرمردی خوش فرم نیست ، اما با انواع بیماری ها از عدم تحرک و چالش های جدی برای کشور روبرو است. این افراد مسن هستند که با آنها روبرو خواهید شد.

وی گفت: “اگر سیاست های خود را تغییر ندهیم ، در معرض خطر زیادی خواهیم بود و در طی 20 سال آینده با درد و چالش های مدیریتی روبرو خواهیم شد.” وی خاطرنشان کرد که شیوع ویروس کرونا نشان داده است که می توانیم با یک پدیده تهدیدکننده دولت روبرو شویم. شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزان باید 22٪ چالاک ترین باشند اما با چاقی مواجه هستند ، گفت: به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، 30 میلیون و 70 هزار ایرانی فشار خون بالا دارند! چه اتفاقی برای ایرانیان افتاده که فشار خون بیش از حد دارند؟ چگونه باید این وضعیت را برطرف کنم؟ قطعاً باید سیاست جدید را در نظر بگیریم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: “من می دانم که منابع مالی دولت محدود است ، اما توانمند سازی کشور به ما امکان می دهد رویدادهای بزرگی را ببینیم ، به سرمایه های اجتماعی توجه کنیم ، زیرساخت ها را توسعه دهیم و به ایران فعال برویم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا