اقتصادی

سه اقدام مهم بانک مرکزی/ ارزش تراکنش‌های شتاب به ۴۰ هزار میلیارد رسید 

رئیس کل بانک مرکزی در سال گذشته با در نظر گرفتن کنترل نقدینگی ، سیاست های جدید پولی ، راه اندازی و توسعه سیستم های پرداخت الکترونیکی و مدیریت صحیح منابع ارزی محدود به عنوان مهمترین اقدامات این بانک در سال گذشته گفته بود. “در حال حاضر 150 میلیون تراکنش در حال تسریع است. روزانه و 40 میلیون تراکنش بین بانکی و درون بانکی بر اساس سیستم های پرداخت الکترونیکی انجام می شود که به 400 میلیارد تومان معاملات روزانه تسریع شده رسیده است.

به گزارش شبکه ، همانطور که عبدالناصر همتی در آغاز یک سال جدید خورشیدی در یک مصاحبه تلویزیونی وضعیت اقتصادی دشوار سالهای اخیر را بررسی کرد ، “ایالات متحده طی سه سال گذشته” بیشترین فشار را داشت. اقتصاد کشور. منابع ارزی محدود کشور را مدیریت کرده و تقاضای ارز را تأمین می کند.

وی افزود: “ما به مردم اطمینان می دهیم كه بانك مركزی برای سخت ترین شرایط آماده شده است.” انتظارات بانک مرکزی هم در سمت ارزی و هم در سمت ریالی زیاد است ، اما شما باید محدودیت های ارزی و معایب گسترش ریال را در نظر بگیرید. البته با وجود منابع ارزی فراوان و تولید بیش از 50 میلیارد دلار درآمد ارزی بانک مرکزی در سال ، این انتظارات ارزی نیز به وجود آمده که جای انتقاد است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: “ما باید در چند سال گذشته به فکر افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده باشیم. و اکنون در تلاش هستیم تا به این هدف برسیم.” بانک های مرکزی خارج از مراحل قانونی به هیچ وجه طبق دستورات و توصیه ها عمل نمی کنند.

همتی گفت که در سال 1998 درآمد ارزی در مقایسه با سال 1998 نهمین بود. “با وجود این ، با وجود این محدودیت ها ، با مدیریت صحیح منابع ، نقشه ها و توطئه دشمن برای فروپاشی اقتصاد به شکست انجامید و مهمترین خبر در اواخر سال 1999 منتشر شد.” اعتراف نماینده آمریکا شکست فشار حداکثری بود.

وی افزود: “اولین دستاوردها و خدمات ارزشمند نمونه هایی از عملیات بازار آزاد است و سیاست های جدید بانک های مرکزی است که به طور گسترده فعالیت می کنند. مورد دوم راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی با 150 میلیون تراکنش تسریع شده و 40 میلیون معاملات بین بانکی و بین بانکی بود که روزانه انجام می شد. و میزان روزانه معاملات تسریع شده به 400000 میلیارد تومان رسید. سوم ، مدیریت صحیح منابع ارزی محدود به دلیل تقاضای زیاد بود.

رئیس کل بانک مرکزی در سخنان دیگری به توزیع و عرضه ارز اشاره کرد و گفت: “توزیع و عرضه ارز فعلی دیگر توسط اشخاص انجام نمی شود بلکه به صورت سیستماتیک فراهم می شود.” وزارت صمت در مورد تخصیص با وزارت زراعت و بهداشت و غیره تصمیم گیری می کند و بانک مرکزی طبق اولویت های تعیین شده توسط این وزارتخانه به طور سیستماتیک عمل می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا