علمی و پزشکی

سنگینی سقف چهاردیواری‌ها بر سر کودکان!

شبکه / بوشهر شیوع ویروس ، که تا دو سال پیش در جهان ناشناخته بود ، نوعی سردرگمی در مورد نحوه مقابله با آن ایجاد کرده است و این سردرگمی سرانجام به یک چالش بزرگ و کوچک روانی تبدیل شده است …

حتی اگر این روزها به مسائل ذهنی نپردازیم ، در اطراف خود دیده ایم که به دلیل محدودیت های شریان کرونا ، به ویژه محدودیت های ارتباطی ، آسیب های روانی گوناگونی متحمل شده اند.

کودکان پس از قرنطینه شدن در خانه به دلیل اپیدمی و کاهش جمعیت در جامعه ، یکی از گروه های اصلی سنی هستند که در معرض بسیاری از آسیب ها قرار دارند. ادامه و محدودیت ها مشخص نیست. یک روانشناس ارشد بالینی به شبکه گفت: “پرخاشگری کودکان و عصبانیت غیرقابل کنترل از رایج ترین مشکلاتی است که توسط ویروس کرونا دیده می شود. این بیشتر به دلیل آموزش آنلاین ، کاهش فعالیت بدنی و سرکوب است. این در کودکان بیان می شود.

فروزان هاشم زاده ادامه داد: کرونا زمان اعضای خانواده را افزایش داده است. قبل از شیوع ویروس کرونا ، زمانی که کودکان در خارج از مدرسه و در خانه و در کنار بسیاری از افراد می گذراندند ، اکنون فقط در کنار اعضای خانواده در یک محیط محدود خانه سپری می شد. .

وی به تأثیر پیگیری مداوم اخبار مربوط به حوادث کرونا بر روان کودکان اشاره کرد. “این روزها كودكان مایلند در معرض اخبار مربوط به این موضوع قرار بگیرند ، زیرا این روزها بحث پیرامون محور تاج داغ است ، اما آنها به دلیل عدم آگاهی و آگاهی نسبت به موضوع و در نهایت رفتار پرخاشگرانه خود آسیب روانی می بینند.

این روانشناس ارشد بالینی گفت: چگونگی کنار آمدن کودکان با بیماری کرونا قلب یک مشکل جدی است که بسیاری از خانواده ها با آن روبرو هستند. از زمان شیوع تاج گذاری در ایالات متحده در ژانویه 2009 ، بسیاری از کودکان در خانه قرنطینه شده اند. بنابراین ، والدین باید شرایط موجود و محدودیت های اعمال شده را توجیه کرده و پیامدهای بیماری کرونا قلب را برای فرزندان خود توضیح دهند تا از آسیب روانی ناشی از ترس در فرزندان جلوگیری کنند.

هاشم زاده خاطرنشان کرد: “شما احتمالاً کودکان پرخاشگری را دیده اید که مدام داد می زنند ، فحش می دهند ، به سمت یکدیگر اشیا پرتاب می کنند یا به سر و صورت مادرانشان ضربه می زنند.” این مسئله اغلب برای والدین مسئله مهم و نگران کننده ای است.

وی گفت: با کمک روانشناس ، شناخت احساسات و عواطف کودک می تواند به افراد کمک کند تا با استفاده از یکی از ده روش مهارت های زندگی ، یعنی کنترل خشم ، عصبانیت کودک خود را کنترل کنند. کنترل خشم و رفتار پرخاشگرانه در کودکان. با این حال ، باید توجه داشت که واکنش های نامناسب والدین به این نوع رفتار کودک می تواند رفتار پرخاشگرانه را تقویت کند.

وی افزود: “آموزش كودك با استفاده از ابزاری مانند گفتگو یا مذاكره با والدین و خواهر و برادر برای رسیدگی به مشکلات و درخواست های آنها بسیار مهم است.” به عنوان مثال ، وقتی کودک با پرخاشگری چیزی را می خواهد و ما به او پاسخ می دهیم ، کودک آن را ساده ترین راه برای انجام آنچه می خواهد می داند و در واقع ما صبر کودک را سرکوب می کنیم.

فروزان هاشم زاده گفت که کودکان برخی رفتارهای پرخاشگرانه را در دنیای واقعی و واقعی می آموزند. تصور و وجود کلیشه هایی که پسران بیش از دختران رفتارهایی به اصطلاح قلدر انجام می دهند ، بر رشد جمعیت خشونت آماری تأثیر می گذارد. مطالعات مداخلات اخیر و مقالات علمی حاکی از آن است که پرخاشگری در پسران بیشتر از دختران است.

وی گفت: “پیشنهاد من برای جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه این است که والدین برای خود و فرزندان خود برنامه ریزی کنند. بازی و کتاب خواندن با کودکان در این مدت می تواند تأثیر مثبتی در جلوگیری از عصبانیت در کودکان داشته باشد. این بخشی از آن است” گفت

“كودكان پرخاشگری را می آموزند و اولین شرط كنترل این رفتارها كنترل پرخاشگری والدین است. اگر والدین و اطرافیان آنها رفتار سالمی داشته باشند ، مشكلات رفتاری در كودكان به ویروس کرونا مربوط نمی شود.” این امکان وجود دارد. از آنجا که کودکان از طریق چشم و نه گوش خود یاد می گیرند و صحنه های درگیری را در جاهای دیگر با والدین خود می آموزند ، کنترل و نظارت در این موارد بسیار مفید است.

هاشم زاده افزود: وی گفت: اضطراب ناشی از بیماری کرونا قلب مادر می تواند بر کیفیت افکار و رفتارها و تعاملات آنها با کودکان تأثیر بگذارد و در نهایت می تواند منجر به انواع اختلالات رفتاری و مقابله ای در کودکان شود ، بنابراین اقدامات ایمن سازی و قرنطینه معمول پایان می یابد. ما می خواهیم به زمان ویروس کرونا حساس باشیم و اطمینان حاصل کنیم که بر سلامت روانی فرزندان ما تأثیر منفی نمی گذارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا