اقتصادی

سال با تورم ۳۶.۴ درصدی تمام شد

در پایان سال 1399 ، تورم افزایش یافت و نرخ تورم سالانه به 36.4 درصد رسید.

به گزارش شبکه ، مرکز آمار گزارش رسمی تغییرات شاخص قیمت کالاها و خدمات در مارس 2017 را منتشر کرد.

براساس این گزارش ، نرخ تورم سالانه خانوارهای داخلی در ماه مارس 2.8 درصد بوده که در مقایسه با اطلاعات مشابه ماه گذشته 2.8 درصد افزایش داشته است. نرخ تورم سالانه درصد تغییر در شاخص شاخص قیمت متوسط ​​سال آخر این ماه نسبت به مدت مشابه قبل است.

افزایش نرخ تورم خانوار

نرخ تورم نقطه ای در مارس 2010 به 1.8 درصد رسید. به عبارت دیگر ، خانوارهای کره ای به طور متوسط ​​2.7٪ بیشتر از ١٣٩٨ در ماه مارس برای خرید “همان مجموعه کالا و خدمات” هزینه می کنند.

نرخ تورم واحدهای اسفند نسبت به ماه قبل 1.8 واحد درصد افزایش داشت. تورم نقطه ای گروه اصلی “Food & Beverage and Tobacco” 1.8 درصد کاهش یافت و به 2.7٪ رسید و گروه “Non-Food and Services” با افزایش 2.8 درصدی به 2.8٪ رسید.

در همین زمان ، نرخ تورم نقطه ای خانوارهای شهری 3.8 درصد بود که نسبت به ماه قبل 2.8 درصد افزایش داشت. بعلاوه ، این نسبت 1.8٪ از خانوارهای روستایی بود که نسبت به ماه قبل 2.8 درصد کاهش داشت.

کاهش ماهانه نرخ تورم

نرخ تورم ماهانه در تاریخ 26 مارس به 1.8 درصد رسید که نسبت به اطلاعات مشابه 3.8 درصد کاهش داشت. تورم ماهانه برای گروه های عمده “غذا ، آشامیدنی و دخانیات” و “غیر غذایی و خدمات” به ترتیب 2.8 و 3.8 درصد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا