اقتصادی

سازوکار مجلس برای توسعه زیرساخت های آب شرب روستایی و عشایری

اعضای شورای اسلامی منابع حاصل از وجوه مازاد دریافتی از مشترکان پرمصرف را برای استفاده در توسعه زیرساخت های آب آشامیدنی روستایی و عشایری و بهبود شبکه های آب تصویب کرده اند.

به گزارش شبکه ، در سومین جلسه علنی امروز (دوشنبه) پس از بررسی قسمت هزینه های لایحه بودجه 1400 ، بند (الف) تبصره 6 را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه ، وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت نرخ آب شهری از طریق شرکت های محلی آب و فاضلاب در سراسر کشور ، 200 ریال از مشترکان آب به ازای هر متر مکعب آب آشامیدنی دریافت کند. کل کشور را به کابینه و خزانه داری واریز کنید مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده در وجوه فوق اعمال نمی شود.

در ردیف های مشخص بودجه شرکت های مهندسی آب و فاضلاب در کشور ، 100٪ وجوه دریافتی از آن حساب ها فقط به منابع آب آشامیدنی روستایی و عشایری اختصاص خواهد یافت. شبکه آب مرتبط. براساس شاخص جمعیت و کمبود آب آشامیدنی سالم ، 20٪ اعتبار برای منابع آب آشامیدنی عشایری و 80٪ اعتبارات منابع آب آشامیدنی روستایی به صورت سه ماهه از طریق شرکت های مهندسی آب و فاضلاب ایالتی به استان ها توزیع می شود. حقوق باید به دفتر عشایری شرکت نایران پرداخت شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا