اقتصادی

ساخت بزرگترین دستگاه تولید محصولات به روش چرخشی در کشور

گروهی از تکنسین های یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه تولید چرخشی محصول با نام جریان سازی شده اند و دانش فنی این وسیله استراتژیک در 4 کشور ارائه می شود.

در مصاحبه با شبکه ، مهدی وطنی ، مدیر پروژه و مدیرعامل یکی از شرکتهای دانش بنیان ، وی نامزد طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه فلوئوروفرمینگ جهان به عنوان یکی از محصولات این شرکت است و گفت:

وی گفت: این دستگاه به قطر 2 متر ، 10 سانتی متر طول ، 12 متر طول و ادامه دارد که وزن آن 200 تن است و می تواند محصولات چرخشی تولید کند.

وطنی تأکید کرد: این دستگاه در کلیه صنایعی مانند خودرو ، ساخت سیلندر پنوماتیک ، هوافضا ، پتروشیمی و نفت مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گرانترین آنها است. اندازه کوچک دستگاه شناور 6.5 میلیون یورو است.

محققان خاطرنشان كردند كه كل طراحي اين دستگاه توسط اين شركت انجام شده و با توليد اين دستگاه در رده شركت هاي دانش محور قرار گرفته است. دستگاه تشکیل دهنده جریان تولید شده توسط این شرکت ، تنها چهار دستگاه تشکیل غلتک است که در ایالات متحده موجود است.

وطنی نحوه عملکرد این دستگاه را توضیح داد. دستگاه های جریان ساز در رده ماشین های تولیدی هستند که برای تولید لوله های نازک مورد استفاده قرار می گیرند. فیدر این دستگاه لوله ای با قطر 1.5 تا 2 متر است و لوله چرخانده می شود تا 3 یا 4 غلطک به طول لوله اضافه شود تا ضخامت لوله کاهش یابد. این لوله های نازک با طول و ضخامت بسیار بالا تولید می کند.

مدیرعامل شرکت دانش دانش بیان کرد: از آنجا که این روش باعث افزایش استحکام لوله می شود ، از محصولات تولید شده در بسیاری از صنایع استفاده می شود که ماشین آلات را در صنعت خودرو ، صنایع غذایی ، صنایع نفت و گاز ، صنعت هوافضا و پتروشیمی تبدیل می کنند. و در صنعت لوله کشی کاربردهای بسیاری وجود دارد.

این فناوری توسط شرکت به عنوان یک وسیله استراتژیک توصیف شده است. “ایالات متحده ، آلمان ، ترکیه و اسپانیا اصلی ترین تولید کنندگان این دستگاه هستند و قیمت جهانی این دستگاه از 2.5 میلیون تا انواع مختلف و اندازه های مختلف متغیر است.” قیمت یورو تا 6.5 میلیون یورو است.

به گزارش شبکه ، مهدی وطنی و محمد صادق حیدرزاده بزرگترین دستگاه فلورسنت جهان را طراحی و ساخته اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا