علمی و پزشکی

زنگ هشدار باعث حمله دوم کورنا به مشهد شد / برو به پناهگاه

آفتاب نیوز:

مهدی قالیان اووال ، معاون وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: “این بسته شرایط فعلی را در مشهد ایجاد کرده است که در مقایسه با سایر کلانشهرها نسبتاً خوب است ، اما مردم باید بدانند که نوسازی مجتمع های تجاری و معابر برنامه به پایان می رسد.” تاج اینطور نیست و تاج بیماری تقریباً موضعی است که اکنون باید با آن زندگی کنیم.

وی افزود: شاید هفته آینده به دلیل تغییر در مسافت اجتماعی و افزایش حرکت مردم پس از 6 آوریل و همچنین افتتاح مسیرهای حمل و نقل که همه مسئولان از جمله استاندار مشهد در اوج شیوع آن توجه جدی داشته اند. این بیماری را در نظر بگیرید و حرم مطهر را ببندید تا از نوسازی مهمانسراها و مراکز اقامتی جلوگیری شود و اگر روزی مجدداً حرم مطهر به عنوان مکان ملی بازگشایی شود ، مشهد به عنوان یک مرکز آلودگی با مشارکت افرادی از شهرهای دیگر کشور معرفی می شود. این شهر به شهر دیگری منتقل می شود.

زنگ هشدار باعث حمله دوم کورنا به مشهد شد / برو به پناهگاه

صدراعظم سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ما هنوز این ویروس وحشی و ناشناخته را که هیچ علائم بالینی خاصی یا داروی خاصی ندارد ، کنترل نمی کنیم و در بخش هایی مانند واحدهای صنفی به آموزش های اجتماعی بیشتری احتیاج داریم.

در آمار ، اولین قلیان گفت: بین 23 مارس و دیروز “دو روز قبل” ، 6764 نفر با علائم حاد تنفسی ، پنج هزار و پنج نفر ، در مجتمع مشهد و شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند. از این تعداد 138 نفر در شرایط مناسب حذف شدند و 1680 مورد کرونا داشتیم.

وی افزود: تا همین اواخر ما در بیشتر موارد نتوانستیم تحقیقات را انجام دهیم و تا 6 مارس نمونه ها به تهران منتقل شده بودند ، اما هم اکنون 19 از 19 مرکز پزشکی 16 ساعته در شهر وجود دارد. آزمون تاج و تختی با هزینه 290،000 تومان به صورت خصوصی انجام می شود. تا دیروز “دو روز پیش” 392 نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جان باختند.

معاون وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تأکید کرد: “براساس این آمار ، اگر مخرج کسر با تعداد 6000 نفر مطابقت داشته باشد ، استهلاک آن حدود 5٪ خواهد بود ، اما به دلیل محدودیت های آزمایش ، آمار مثبت پایین تر بود.” در مجموع 700 نمونه که تا دو روز قبل “دو روز قبل” داشتیم ، 132 مثبت بود.

حمایت از مردم در مبارزه با کورونا مانع از تراژدی های بیشتر شد

محمدرضا هاشمی ، استاندار مشهد در این جلسه اظهار داشت: “بدون حمایت و مساعدت مردم مشهد ، مشکلی ایجاد می شود و فاجعه هایی را که نمی توانیم کنترل کنیم ، وجود دارد اما حضور مردم به همراه مسئولان باعث کاهش آسیب دیدگی تاج در این شهر شد.”

وی افزود: تاکنون 250 هزار بسته زندگی در مشهد توزیع شده است که توسط بسیج ، کمیته امداد ، شهرداری و آستان قدس رضوی تهیه شده است. برخی از آنها توزیع و ادامه دارد.

در جنگ با کورونا ، مشهد ممکن است قلمرو دیگری از کشور باشد

محمدرضا کلایی ، شهردار ماچادو نیز در این جلسه گفت: همچنین ادامه می یابد که مشهد ممکن است قلمرو دیگری از کشور باشد.

براساس سال 1999 وی از راهکارهای شناسایی شده تصریح کرد: مبارزه با آسیب های اجتماعی ، گسترش حمل و نقل عمومی و برق سازی حمل و نقل و مقابله با مناطق کم درآمد چهار راهکار اساسی است ، افزود: مبارزه با تاج نیز یک برنامه جدی است. ما می خواهیم از همه آژانس ها و گروه ها بخواهیم که به ما بپیوندند تا این برنامه ها را به واقعیت تبدیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا