برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

زغال فعال برای شستشوی معده

تسکین ناراحتی معده و درد شکم با پاستیلزغال فعال

به نقل از ig7.ir ممکن است قبلاً از زغال فعال استفاده کرده باشید. زغال فعال معمولا به شکل قرص یا کپسول عرضه می شود. این قرص ها به پاکسازی معده ی ناراحت و مشکل دار کمک می کنند. زیرا زغال فعال باعث دفع سموم بدن شده و از یبوست جلوگیری می کند. به علاوه برای درمان شکم دردهای حاصل از گاز معده شدید، اسهال و سوء هاضمه نیز مفید است. اما پاستیل زغال فعال خانگی لطف دیگری دارد. برای آشنایی با طرز ساخت این پاستیل با ما در فن تریکس همراه باشید.

کربن اکتیو جاکوبی: علاوه بر اینکه این پاستیل ها جنبه ی خوراکی داشته و می توان از آن به عنوان میان وعده استفاده کرد، فوایدی هم برای بدن دارند. چرا که سرشار از ویتامین بوده و به خواب بهتر و راحت تر کمک می کنند.

اکثر مادرها به عنوان اولین درمان برای ناراحتی های شکمی فرزندشان، از قرص های زغال فعال استفاده می کنند. تنها مشکلشان مادرها با این مسئله، کودکانی است که نمی توانند قرص ها و کپسول ها را ببلعند و یا بسیاری از آن ها از خوردن قرص، کپسول و داروهای پزشکی امتناع می کنند. اما با تبدیل همین قرص ها به شکلی جذاب و خوشمزه، نه تنها بچه ها از آن استقبال می کنند بلکه اصلاً متوجه نمی شوند که تحت درمان هستند!

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تسکین و درمان ناراحتی و درد معده به لینک های زیر از مراجعه کنید.

ساخت این پاستیل بسیار آسان است و تنها به سه نوع مواد اولیه و 10 دقیقه زمان نیاز دارد. در کنار زغال فعال سم زدا، از ژلاتین هم استفاده می کنیم تا به پاستیل ها بافتی ژله ای داده و آن را جذاب تر کند. همچنین آب سیب طعم آن را خوشمزه و دلچسب می نماید. البته اگر آبمیوه هایی مثل آب پرتقال یا گلابی را ترجیح می دهید، به راحتی می توانید از آن به جای آب سیب استفاده کنید.

دست به کار شوید:

1- کار را با ترکیب آب سیب (یا هر میوه دیگری) با پودر ژلاتین در یک قابلمه بزرگ شروع کرده و آن را روی حرارت پایین بگذارید.

قبل از افزایش حرارت زیر قابلمه و هم زدن مواد برای حل کردن پودر ژله در آبمیوه، اجازه دهید پودر ژله چند دقیقه ای را در آب میوه بماند.

2- بعد از حل شدن کامل پودر ژله در آبمیوه، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پودر زغال فعال را در آن مخلوط کنید؛ تا پودر در آب و ژلاتین حل شده و هیچ ذره ی گلوله شده ای در آن باقی نماند.

3- مواد شما آماده است.

برای تهیه پاستیل زغال فعال احتیاج به قالب سیلیکونی ژله دارید. هر چه قالب کوچک تر و دارای اشکال جالب تری باشد، برای کودکان بهتر است.

4- به آرامی مواد را در قالب ریخته و یکی یکی آن ها را پر کنید.

سپس قالب را در ظرف در داری گذاشته و آن را در یخچال قرار دهید؛ تا ژله خود را گرفته و آماده ی استفاده شود.

به یاد داشته باشید که برای ساخت این پاستیل های خوشمزه، بجز آب آناناس از همه ی آبمیوه ها می توانید استفاده کنید. آب آناناس به خوبی حالت ژله ای پیدا نمی کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید. * پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید. * با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید. * با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید. * تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید

شستشوی معده یکی از روش‌های ضدعفونی‌کردن دستگاه گوارش است که پزشک می‌تواند در مواقع ضروری برای تخلیه سریع محتویات معده از آن استفاده کند.

مسمومیت غذایی یا داروی یکی از مشکلاتی است که گاه ما انسان ها با آن روبه‌رو می‌شویم این مشکل می‌تواند بسیار آزاردهنده و خطرناک باشد و گاهی منجر به مرگ می شود. اولین و ضروری ترین اقدام جهت رفع این مشکل شست و شوی معده است . در این مقاله قصد داریم این روش درمانی را بررسی کنیم و ببینیم آیا عوارضی در پی دارد یا خیر و از مراقبت های بعد از شست و شوی معده آگاه شویم.

در صورت بلعیدن سم یا مصرف بیش از حد قرص، ممکن است پزشک دستور شستشوی معده را بدهد. اگر چیزی سمی مانند مواد شیمیایی خانگی را بلعیدید، در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنید. اگر کمتر از چهار ساعت از مصرف ماده سمی گذشته باشد، شست‌وشوی معده بیشترین اثر را می‌گذارد.

همچنین ممکن است پزشک پس از بعضی عمل‌های جراحی خاص در ناحیه شکم، مانند گاسترکتومی، دستور شستشوی معده را بدهد. علاوه بر موارد گفته‌شده، ممکن است پزشک از روش درمانی برای موارد زیر نیز استفاده کند:

در ابتدا باید دانست که مسمومیت رخ داده به چه دلیل است. مسمومیت باعث ورود مواد مضر و سمی به بدن می شود که باعث اختلال عمبکرد بدن می شود. راه های ایجاد مسمومیت شامل داروها، غذاها، مواد پرتوزا، فلزات و سموم می باشد. بیشتر مسمومیت ها به دلیل خوردن دارو و یا غذاها ایجاد می شود. شدت مسمومیت دارویی به مقدرا و نوع داروی مصرفی بستگی دارد. خورن داروهای ضد فشار خون باعث کاهش و درمان فشار خون و در نتیجه، بیهوشی و اغما خواهد بود. این نوع داروها تعداد ضربان قلب را تغییر می دهخد. تهوع و دل درد هم از دیگر عوارض مسمومیت هستند.

روش های شست و شوی معده به چندین روش صورت می گیرد که ما در اینجا چند روش طبیعی را که به صورت معمول می توانید انجام بدهیدمعرفی می کنیم و در ادامه جهت اگاهی بیشتر با روش های مخصوص پزشکان نیز آشنا می شویم. توجه شود که تمامی روش های پزشکی مطرح شده ، زیر نظر پزشک صورت می گیرد و انجام خودسرانه آن ها بسیار خطرناک می باشد ، زیرا هر کدام از این روش ها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت استفاده نابجا و مقدار دُز ناصحیح ، نه تنها کمک نمی کند بلکه اثرات خطرناکی نیز دارد.

یکی از روش های طبیعی برای پاک کردن و شست و شوی معده مصرف بالای آب می باشد. کم آبی بدن اثرات مخربی بر عملکرد و سلامت تمام اعضای بدن، به ویژه روده، معده، کلیه، کبد و مغز دارد. بنابراین توصیه شده است روزی حداقل 8 لیوان آب نوشیده شود، یک لیوان قبل از خواب و یکی به محض بیدار شدن از خواب باشد. نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا توصیه شده است و صرف آب یخ یا آب حین غذا ممنوع است.

قدیرمحمدی متخصص طب سنتی می گوید با توجه به خاصیت گرمی و خشکی که زنجبیل دارد این خشکی باعث خشک شدن رطوبت اضافی بدن از جمله رطوبت روده و معده می‌شود و می‌تواند برطرف کننده تشنگی به ویژه تشنگی ناشی از تجمع بلغم در معده باشد.

وی با اشاره به اینکه زنجبیل برای معده، قلب، کبد و مغز مقوی است و همچنین سموم حیوانی در بدن را خنثی می‌کند، تصریح کرد: در واقع سموم حیوانی در بدن به معنای مرغ‌هایی هستند که برای پرورش آنان از آنتی بیوتیک استفاده شده یا گوشت گاو که با برخی سموم تماس پیدا کرده است و با غذا خوردن وارد بدن شده است.

اضاف کردن آب لیموی تازه به غذا و سالاد، یکی از روش‌های عالی دفع سموم بدن و کمک به هضم غذاست.

نویدن عصاره آلوئه ورا به صورت ناشتا به هضم غذا و دفع سموم کمک می‌کند.

اگر به‌علت مسمومیت غذایی یا شیمیایی، مصرف بیش‌ازحد دارو یا سایر شرایط اضطراری قرار است شستشوی معده شوید، برای آماده‌شدن از قبل وقت نخواهید داشت. اما اگر پزشک بخواهد از این روش برای گرفتن نمونه‌ از اسید معده شما برای آزمایش استفاده کند، ممکن است از شما بخواهد که قبل از انجام آن ناشتا باشید یا از مصرف برخی داروها خودداری کنید.

فروشگاه مهام

فروشگاه مهام پالایش با هدف تامین تجهیزات صنعت تصفیه آب در کنار تجربه درخشان ۲۰ ساله خود مجموعه شروع به فعالیت کرد.به علت تعهد نسبت به اعتماد مشتریان به مجموعه مهام پالایش توانست، کالاهای مورد نیاز در صنعت تصفیه آب و فاضلاب صنعتی را با بالاترین کیفیت روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان مجموعه قراردهد.
دکمه بازگشت به بالا