علمی و پزشکی

زالی: سناریوی کرونای خوزستان در هر شهری قابل تکرار است

فرمانده کنترل بیماریهای تاجران تهران نسبت به عود مجدد سناریوی Corona در کوزستان در یک شهر دیگر هشدار داد. افرادی در معرض خطر هستند.

به گزارش شبکه دکتر علیرضا جالی روز سه شنبه 20 اردیبهشت در برنامه زنده تلویزیونی “پایان آلباد” درباره وضعیت تاج تهران گفت: “نزول نسبتاً پایدار تهران نرسیده است و بخش عمده ای از این عفونت جدید بوده است.”

“بنابراین ، به نظر می رسد که تهران هنوز هم مرکز آلودگی دارد و هنوز هم افرادی در معرض خطر هستند.”

زالی اظهار داشت: در 10 روز گذشته مراجعه و بستری در بیمارستان در حال کاهش است و تعداد بیماران دارای شیب متوسط ​​رو به کاهش و کاهش است ، اما چرا احساس گول زدن و احساس اینکه این بیماری در تهران پایان یافته است نیست؟ از مارس تا امروز شاهد فراز و نشیب و نوسانات زیادی در شهر تهران بودیم.

کورونا هنوز زنده است.

او اضافه کرد. وی ادامه داد: وکتور عمومی این بیماری رو به زوال است ، اما شکننده به نظر می رسد و نباید اجازه دهید تا کرونا فکر کند در تهران تمام شده است ، اما کرونا هنوز هم ایستاده است و این رفتارها و رعایت بهداشت با این ویروس مبارزه می کند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کورنا تهران گفت: دلیل کاهش بیماری تهران به دلیل ضعف ویروس یا کاهش تعداد موارد است که در تهران می توانیم درباره دانش شهروندان تهرانی و تغییر در رفتارهای سلامتی مردم اظهار نظر کنیم.

“از هفته سوم مارس در تهران ، افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند ، کمتر در معرض این ویروس قرار گرفته اند. این بدان معنی است که اگر خانواده دارای یک فرد مسن یا شخصی با بیماری زمینه ای باشد ، کمتر در شهر مسافرت می کنند و در خانه می مانند.”

نیاز به جداسازی مداوم گروههای پرخطر

زالی گفت: “این افراد را از نظر عفونت و مرگ در معرض خطر بیشتری قرار داده است و ما شاهد شرایط بهتری هستیم. بنابراین باید جداسازی استراتژیک گروه های پرخطر ادامه یابد.”

زالی گفت: “در نظرسنجی انجام شده در اواسط ماه مه ، 72٪ از تهران اعتقاد داشتند که دستان خود را برای 20 ثانیه شستشو دهند.”

مردم نباید از رعایت نکات بهداشتی خسته شوند

“تنها نگرانی ما این است که بیماران اپیدمی می توانند به آرامی از مراقبت از سلامت مردم خسته شوند ، بنابراین آنچه شهروندان تهرانی خواسته اند این است که نکات بهداشتی باقی بماند.” دلیل کاهش اخیر تعداد بیماران در تهران را باید به روشنی رعایت کرد ، زیرا این امر ملاحظات بهداشتی را رعایت می کند.

چگونه با تاج خداحافظی کنیم؟

شهید بهشتی ، رئیس دانشکده پزشکی ، دوره کرونا را به شرح زیر توضیح داد: “کورونا می تواند از سه طریق خداحافظی کند. راه اول این است که ویروس خود را تضعیف می کند و بیماری زا می شود. این اتفاق برای نیاکان کورونا مانند مرس و سارس افتاد ، اما کرونا هنوز این رفتار بیولوژیکی را دارد. نشان نداد و ما هنوز در دنیا شاهد میهمان نوازی هستیم.

وی افزود: “اما هر وقت ویروس از میزبانی به دیگری سرایت می شود ، به طور طبیعی ضعیف می شود ، اما تعداد سفرها زیاد است و حدود 35 تا 50 نفر نیاز دارند تا اندکی قدرت بیماری را کاهش دهند.”

وی گفت: “در ویروس شناسی ، ما از اصطلاح میراث طبیعی استفاده می کنیم. “برخی از ویروس ها به آرامی از بین می روند ، از جمله H1N1 یا ویروس مورس ، اگر مدتی در طبیعت بمانند و نتوانند شرایط زندگی را پیدا کنند.” من انجام دادم

مدیر عملیات Coroner ، Metropolanter گفت: “این اتفاق هرگز در مورد Quaid 19 یا SARS2 رخ نداده است ، هیچ گزارشی از این مورد در سراسر جهان گزارش نشده است ، اما تاکنون گزارشی از جهش در این ویروس گزارش نشده است.” .

وی در مورد سناریوهای دیگر برای پایان دادن به کرونا گفت: “راه دوم برای رهایی از تاج پیدا کردن یک درمان قطعی است و راه سوم واکسینه شدن است. در غیر این صورت هنوز باید تاج را به عنوان میهمان در جامعه بشری در نظر بگیریم.”

دسترسی به واکسن تاج چه مدت طول می کشد؟

زالی با توجه به ارتقاء علوم پزشکی شهید بهشتی ، هنگام کشف واکسن تاج گفت: وی ادامه داد: “طی دو هفته گذشته ، خبرهای امیدوارکننده ای درباره کشف واکسن در برابر این بیماری منتشر شده است. جامووری ، که مقر آن توسط فرماندار امام و همکاران است ، در تلاش است تا یک واکسن علیه این بیماری پیدا کند ، اما روند ایجاد واکسن علیه ویروس جدیدی که ساختار آن هنوز مشخص نیست ، زمان بر است. این کار بسیار طول می کشد.

“اما گزارش های خوب از آکسفورد ، فرانسه ، ایالات متحده و غیره آمده است.” به طور کلی ، شناسایی واکسن 18 ماه طول می کشد ، اما با توجه به سرعت مرکز تحقیقات سریع من ، پیش بینی من این است که واکسن باید کاهش یابد.

آیا اگر به ویروس تاج آلوده باشید ، در برابر این بیماری مصون خواهید بود؟

دکتر زالی گفت: “گزارش هایی وجود دارد مبنی بر این که افراد مبتلا به این بیماری هرگز دوباره عود نخواهند کرد.” وجود ندارد.

وی گفت: “البته اگر فرد مبتلا به ویروس كرونا به اندازه كافی آنتی بادی ایجاد كند و زنده بماند ، در برابر بیماری محافظت می شود.”

بررسی دلایل بیماری عروق کرونا ویروس در خوزستان

فرمانده تاجگذاری تهران در مورد وضعیت در قزستان و قرمزی آن گفت: ابتدا پنج آزمایشگاه تخصصی در كوزستان وجود دارد و آزمایشگاههای آلوده جزئی نیز شناسایی می شوند.

زالی ادامه داد: “ثانیا ، بخش قابل توجهی از خیابان ها آسیب دیده و شهرهای کم خطر نیز با تغییر رفتارهای مدنی و اجتماعی در معرض بیماری قرار گرفته اند.”

سناریوی کوزستان در هر شهری قابل تکرار است

وی تأکید کرد: باید توجه کنیم که چرا به شما اهمیت می دهیم و به شما هشدار می دهیم زیرا سناریوی موجود در کوزستان در هر شهری قابل تکرار است.

تغییر در علائم تاج از تنفس به علائم دستگاه گوارش

وی با اشاره به علائم جدید این بیماری گفت: در تهران دیدم علائم تنفسی به علائم گوارشی تبدیل می شود. یعنی علاوه بر تب ، سرفه و درد عضلات ، اسهال گوارشی را تجربه می کنند. البته از بین رفتن بو و طعم نیز علامت جدید این بیماری است که در جهان گزارش شده است. به نظر من ، تاج باید یک بیماری با هزاران چهره قلمداد شود و علائم بی شماری در کشور ما گزارش شده است. از زمان سکته مغزی در جوانان گرفته تا مشکلات قلبی ، مشکلات تنفسی و غیره ، ویروس بسیار عجیب و فریبنده است.

آیا Quaid 19 دست ساز است؟

وی پرسید که ویروس توسط انسان ساخته شده است یا خیر. “برخی از کارهایی که در این بیماری انجام شده است ، این ظن را تقویت می کنند که توسط انسان ساخته شده است. برای مثال ، بعضی اوقات داروهای ضد سرطان ابولا وجود دارد.” این ماده مؤثر است و بعضی اوقات به داروهای ضد ایدز پاسخ مثبت می دهد. … ما به ندرت چنین ویروس هایی را در بایگانی های پزشکی می یابیم. البته فرضیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) فرض بر این است که این ویروس یک ویروس طبیعی است که پس از میزبانی از خفاش ها ، به طور عمده از طریق واسطه ها به انسان منتقل می شود.

وی در پایان گفت: “دوستان بخش بهداشت پروتکل بسیار ویژه ای نوشتند که پس از عید سعید فطر برای رستوران ها اجرا می شود.” البته باید نکات مربوط به سلامتی را رعایت کنید. اگرچه این سفر آغاز شده است ، توصیه ما به مردم این است که نکات بهداشتی را رعایت کنید. همه سفید شکننده است و اتفاقات بد می تواند رخ دهد. البته باید بگویم که شرایط فعلی برای سفر مناسب نیست ، بهتر است سفر را به زمان دیگری موکول کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا