اقتصادی

رکورد بی‌سابقه تحویل سه ماهه خودرو

شرکت تسلا موتور تحویل سه ماهه بی سابقه ای را گزارش داد که بسیار فراتر از تخمین های وال استریت بود و گزارش داد که چین با افزایش تولید، کمبود تراشه های جهانی را کاهش داده است. این ششمین فصل متوالی بود که ارزشمندترین خودروساز جهان رکورد تحویل را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش رویترز، تسلا در سه ماهه چهارم 308600 دستگاه خودرو به ایلان ماسک تحویل داد که بسیار بالاتر از انتظارات تحلیلگران از 263026 دستگاه است.

تحویل های اکتبر تا دسامبر تسلا تقریباً 70 درصد بیشتر از سال قبل و نزدیک به 30 درصد بیشتر از رکورد تحویل سه ماهه قبل بود.

ماسک در توییتی نوشت: «کار گروه تسلا در جهان عالی است.

شرکت خودروهای الکتریکی تسلا چین تولید خود را افزایش داده است. تسلا مدل های ساخت چین را به اروپا و کشورهای منتخب آسیایی می فرستد. به طور سالانه حجم عرضه نسبت به سال قبل 87 درصد افزایش یافت و در سال 2021 به 936172 واحد رسید.

کارشناسان می گویند تحویل تسلا ممکن است به 1.3 میلیون در سال جاری افزایش یابد.

خودروسازان سفارشات چیپ را در سال 2020 کاهش دادند زیرا اپیدمی ها و داروها به تقاضا آسیب می رساند.

ماسک گفت: «تسلا هرگز پیش‌بینی تولید خود را با تامین‌کنندگانش کاهش نداده است. به گفته ماسک، تسلا بر خلاف اکثر خودروسازان، برخی از تراشه ها را به صورت داخلی طراحی می کند و حتی نرم افزار را برای استفاده از تراشه های کمیاب برنامه ریزی مجدد می کند.

ماسک قبلا گفته بود که سال 2021 با کمبود زنجیره تامین مواجه خواهد شد، اما او خوش بین است که این مشکلات در سال 2022 پایان خواهد یافت.

به طور کلی، سهام تسلا در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا