اقتصادی

رونمایی جدیدترین محصولات تبلت و رایانه اپل+تصاویر

اپل در اولین رویداد مجازی ویژه امسال در مقر کوپرتینو ، کالیفرنیا ، از جدیدترین مدلهای iPad Pro و iMac و سایر محصولات جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش شبکه ، اپل قبلاً از iPad Pro ، iMac و مجموعه کالاهای دیگری که اپل در یک مراسم خاص رونمایی کرده است ، نام برد و جای تعجب نیست.

آیپد جدید در ابعاد 11 و 12.9 اینچی شبیه مدل قبلی خود است و اولین محصول آیپد است که با استفاده از تراشه M1 خود اپل ساخته شده است. هر دو دستگاه از 30 آوریل با قیمت 799 دلار برای مدل 11 اینچی و 1099 دلار برای مدل 12.9 اینچی برای پیش سفارش در دسترس هستند.

اپل ادعا می کند که پردازنده جدید آیپد پرو 50٪ انرژی بیشتری نسبت به نسل قبلی آیپد پرو مصرف می کند و 75 برابر سریعتر از آیپد نسل اول است. این شرکت اعلام کرد که ظرفیت ذخیره سازی iPad Pro نیز دو برابر سریعتر از مدل سال گذشته ارتقا یافته است.

آیپد پرو بزرگتر همچنین از فناوری نمایشگر جدیدی به نام Retina XDR Liquid با نسبت کنتراست یک میلیون به 1 بهره می برد. اپل مجموعه کوچکی از LED ها را برای این صفحه استفاده کرد که 120 برابر کوچکتر از طراحی LED های قبلی بود که در iPad Pro استفاده شده بود. این شرکت اعلام کرد که آیپد پرو 12.9 اینچی در حال حاضر 10 هزار مینی LED دارد ، در حالی که آیپد پرو سال گذشته فقط 72 LED دارد.

اپل همچنین سازگاری Thunderbolt را به پورت USB C iPad Pro اضافه کرده است و به کاربران اجازه می دهد نمایشگر دوم را با وضوح 6K به iPad متصل کنند. از کابل های USB موجود هنوز می توان با این رایانه لوحی استفاده کرد ، اما کاربران هنوز هم برای انتقال داده ها با سرعت بالا به کابل های Thunderbolt نیاز دارند. فناوری اتصال بی سیم 5G نیز به مدل های جدید iPad Pro اضافه شده است.

دوربین جلوی جدیدترین آیپد پرو 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 128 درجه است. این دوربین ویژگی جدیدی به نام Center Stage دارد که به شما امکان می دهد در حین حرکت دوربین به داخل خانه افراد را دنبال کنید.

خط تولید iPad از روند یادگیری از راه دور و کار در خانه که پس از همه گیری ظهور کرده است بهره مند شده است. به طور کلی ، فروش محصولات اپل آیپد در سال 2020 تقریباً 23.7 میلیارد دلار از درآمد 275 میلیارد دلاری اپل بوده است که از 21.2 میلیارد دلار در سال 2019 افزایش داشته است. این شرکت گزارش داده است که فروش iPad در سه ماهه اول سال جاری 8.4 میلیارد دلار بوده است که نسبت به 5.9 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2020 افزایش یافته است.

اپل همچنین AirTag 29 دلاری جدیدی را برای کمک به ردیابی موارد گمشده و یافته شده در این رویداد معرفی کرد. این ابزار به صورت بی سیم به آیفون یا سایر دستگاه ها مانند جاکلیدی و کیف متصل می شود و به شما کمک می کند تا در صورت از دست دادن به راحتی آنها را پیدا کنید.

رایانه های باریک iMac که از واحدهای CPU اپل استفاده خواهند کرد ، در هفت رنگ از جمله بنفش و سبز در دسترس خواهند بود. کمترین قیمت 1299 دلار است. IMac با صفحه نمایش 24 اینچی 11.5 میلی متر ضخامت دارد.

در پاسخ به شکایات مصرف کنندگان در مورد کیفیت دوربین های iMac در هنگام شیوع تماس های ویدیویی ، اپل مدل جدید iMac را با دوربین جلو و میکروفون با کیفیت بالا راه اندازی کرد.

این شرکت همچنین سرویس اشتراک پادکست را اعلام کرده است که با Spotify رقابت خواهد کرد. قیمت اشتراک توسط سازنده محتوا تعیین می شود و به صورت ماهانه محاسبه می شود. اپل برای برنامه پادکست خود هر سال 19.99 دلار از محتواسازان دریافت می کند.

اپل همچنین جعبه تنظیمات تلویزیون اپل را با خروجی رنگ بهتر و تراشه های پردازنده سریعتر به روز کرده است. تلویزیون جدید 4k اپل همچنین از سنسور نور آیفون برای کمک به کاربران در گرفتن عکس های تلویزیونی بهتر استفاده می کند.

به گزارش رویترز ، سهام اپل در سال گذشته بیش از 95 درصد رشد داشته است ، در سال مالی 2020 که تقاضای مصرف کننده برای وسایل الکترونیکی در طی همه گیر شدن افزایش یافته است ، سهام بیش از 274 میلیارد دلار افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا