اقتصادی

روز تاریخی سنگ‌آهنی‌ها در بورس کالا رقم خورد

در معاملات امروز بورس کالا ، کنسانتره های سنگ آهن از قیمت سفارش سال گذشته فاصله گرفتند و با 18 درصد از قیمت شمش های فولادی کوزستان معامله شدند. این خواسته فعالان میدانی بود که بارها ذکر کردند که با قیمت 16 درصد شمش فولاد ، فروش 19 درصد افزایش می یابد. بنابراین امروز (یکشنبه) یک روز تاریخی برای سنگ آهن در معاملات کالا بود.

به گزارش شبکه ، نرخ سفارش 66 درصد از کنسانتره های سنگ آهن قبلا 16 درصد از نرخ معاملات شمش فولاد خوزستان بود. با این حال ، نرخ جهانی 50٪ بیشتر از نرخ معاملات داخلی است.

با اعلام چگونگی ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد ، امکان تهیه محصولات معدنی در بورس کالا فراهم شده است و اکنون قیمت بر اساس عرضه و تقاضای بازار به سطح واقعی نزدیک می شود.

قابل ذکر است که سنگ آهن معامله شده از نوع هماتیت است و انتظار می رود که نسبت قیمت سنگ آهن مگنتیت به 20 درصد سنگ آهن شمش فولاد خوزستان افزایش یابد.

تغییر نسبت قیمت و حذف قیمت اجباری یکی از خواسته های مهم فعالان معدن برای افزایش سرمایه گذاری و توسعه معدن بوده است.

امروز 35000 تن سنگ آهن هماتیت معامله می شود.

در همین رابطه ، سجاد قرقی ، عضو کارگروه تخصصی شورای عالی معادن و نایب رئیس کمیته صنعت معدن و معدن اتاق بازرگانی ایران ، در مصاحبه با شبکه گفت: به شدت افتاد

وی افزود: خوشبختانه ما واقعیت زنجیره آهن و فولاد خاموش را فهمیدیم و بر عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اصرار كردیم و امروز شاهد قیمت گذاری بر اساس سیستم عرضه و تقاضا بودیم. ما امیدواریم که با ادامه این روند زنجیره های آهن و فولاد به صورت متعادل توسعه پیدا کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا