علمی و پزشکی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌ای سیاسی نیست/مردم در سبک زندگی‌شان تجدیدنظر کنند

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مقابله با بحران کرونا اصلاح شیوه زندگی است ، گفت: “بیشتر دلایل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توجیه نکردن افراد و فلسفه رعایت آنهاست. اگر مردم متقاعد شده بودند که رعایت یک پروتکل بهداشتی می تواند سلامت خود و خانواده آنها را بهبود بخشد ، این کار را انجام می دادند ، اما مردم هنوز معتقد نیستند که این یک توصیه سیاسی است.

عباسعلی یزدانی در گفت وگو با شبکه ، وی ضمن توضیح نحوه مقابله با ویروس کرونا ، به تاثیر ویروس بر ابعاد مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: اشکال و گونه های جدیدی از ویروس در حال ظهور است و انواع جدید ویروس ها فاقد سابقه پزشکی هستند و این امر پزشکان ، متخصصان مراقبت های بهداشتی و افراد را با مشکل مواجه می کند. در همین حال ، این بیماری با فشارهای مختلف اجتماعی و محیطی ، از نظر جهانی و اقتصادی در ایران همراه است و این وضعیت را غیر قابل تحمل می کند.

وی گفت: “همه ما می دانیم که وضعیت اقتصادی خوب نیست و دولت به دولت فشار می آورد.” بر مردم. “او گفت. مردم از نظر مالی قادر به حمایت کافی نیستند ، تصمیمات گرفته شده تا کنون به هر دلیلی پاسخ داده نشده است ، مقامات به اندازه کافی پاسخگو نبوده و یا سیاست ها به درستی اجرا نشده است. کارکنان و افرادی که تبدیل به افراد شدند اتفاق نیفتاد و توصیه طبیعی برای ترغیب افراد به کار کمتر یا ماندن در خانه نیز کارساز نبود.

یک مددکار اجتماعی افزود: “از سوی دیگر ، سیستم حمل و نقل آنطور که فکر می کردیم کارآمد نیست. مترو و اتوبوس به ویژه در شهرهای بزرگ کارآمد نیستند و سیستم های حمل و نقل عمومی مردم را به موقع به مقصد نمی رساند. باعث ازدحام بیش از حد شد. مسئولیت این مسائل بر عهده مدیران و حاکمان است که باید به آنها رسیدگی می شد ، اما حل نشده است.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به پایبندی برخی افراد به پروتکل های بهداشتی گفت: مردم دیگر ممکن است اخبار بد جدید را نشنوند ، که باعث می شود آنها کمتر از پروتکل های بهداشتی پیروی کنند.

وی در پاسخ به این س ifال که آیا نادیده گرفتن ملاحظات پروتکل بهداشتی راه حل مناسبی است یا خیر ، نتیجه گرفت: “اگر پروتکل بهداشتی را به نشانه اعتراض رعایت نکنید و جان یکدیگر را به خطر نیندازید ، اعتراض منطقی و طولانی مدت خواهد بود.” به با توجه به اینکه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی صدمات زیادی را به سلامت عمومی جامعه وارد می کند ، مردم باید این اصل را در نظر بگیرند تا هموطنان ما از هزینه کمتری برخوردار شوند.

او معتقد است که بیشتر عدم رعایت پروتکل به این دلیل است که مردم موجه نیستند و فلسفه پایبندی به پروتکل بهداشتی روشن نیست. اگر مردم به پروتکل بهداشتی اطمینان دارند ، پیروی از پروتکل کار سختی نیست. این بدان معناست که اگر مردم متقاعد شده بودند که رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند سلامت خود و خانواده آنها را بهبود بخشد ، این کار را انجام می دهند ، اما مردم هنوز معتقد نیستند که این توصیه ها غیر سیاسی هستند.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران می گوید: “ما باید همبستگی اجتماعی را برای پیشرفت اجتماعی و دارایی های زیادی که برای آن پرداخته ایم ، به خود یادآوری کنیم. همه ما به هم پیوسته هستیم و هنگامی که سلامت یک فرد در وضعیت مطلوبی قرار دارد. سلامتی همه اعضای آن جامعه نیز در خطر است

یزدانی گفت: ما باید به دو بعد مسئولیت در جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا توجه کنیم. او گفت ما باید اعتماد مردم را بازگردانیم. اما از سوی دیگر ، مشخص نیست که این همه گیری چه زمانی پایان می یابد ، بنابراین مردم باید در شیوه زندگی خود تجدید نظر کنند. بخشی از این شیوه زندگی ، زندگی شخصی و شخصی و بخشی دیگر ارتباطات اجتماعی است.یکی از اقداماتی که افراد برای کنار آمدن با شرایط بحرانی در این دو قسمت انجام می دهند ، خودمدیریتی است. ما باید بیشتر به خود توجه کنیم ، رفتارهای ناسالم را تغییر دهیم و رفتارهای سالم را تمرین کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا