علمی و پزشکی

رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

به گزارش شفاف، به گفته کارشناسان، یکی از موضوعات مهم و مهم در زمان شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و کشور ما، موضوع واکسیناسیون است. زیرا کارشناسان دریافتند که تزریق واکسن می‌تواند تا ۲۰ برابر بیشتر از مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور جلوگیری کند و میزان بستری شدن و شدت بیماری را برای افراد واکسینه شده کاهش دهد.

حدود 75 درصد از مردم دو دوز واکسن کووید-19 دریافت کردند که منجر به سطح قابل قبولی از ایمنی در بین مردم شد.

با گذشت زمان، افراد باید دوزهای بالا واکسن کرونا را تزریق کنند تا اطمینان حاصل شود که سطح ایمنی بدن با شناسایی سویه‌های جدید ویروس کرونا در اوایل اوج کاهش نمی‌یابد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون واکسیناسیون اول 65 میلیون و 161 هزار و 739 واکسن دوم، 58 میلیون و 570 هزار و 485 واکسن و واکسیناسیون سوم 31 میلیون و 511 هزار و 793 واکسن انجام شده است. این بالاتر است و تعداد کل واکسن های تزریقی در کره به 155 میلیون و 244017 دوز رسیده است.

شب و روز گذشته 17750 دوز واکسن کرونا در سراسر کشور تزریق شد.

حجم واکسیناسیون در هفته های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و این موضوع باعث افزایش آگاهی از نظر حفظ سطح ایمنی در جامعه شده است. زیرا این مشکل مربوط به افرادی است که به شدت از بیماری کرونا رنج می برند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما به مردم این است که واکسیناسیون به ویژه برای افرادی که در معرض خطر هستند یا شش ماه از آخرین واکسیناسیون می گذرد در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، در حال حاضر 6 نوع پلتفرم تولید واکسن کووید 19 در سراسر جهان وجود دارد و این نوع پلت فرم ها در ایران نیز قابل استفاده است.

وی افزود: در حال حاضر 50 میلیون دوز واکسن کرونا بر روی پلتفرم های متعدد در کشور ذخیره شده است و آمادگی داریم تولید واکسن را به سرعت افزایش دهیم. 75 درصد مردم کشورمان علیه کرونا واکسینه شده اند.

شهنام عرشی رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: پیش از این میانگین دوز روزانه واکسن کرونا حدود 2 تا 3 هزار دوز بود که این مقدار در چند روز گذشته از 15000 به 20000 افزایش یافته است. روزی هزار بار رسید. به منظور حفظ سطح ایمنی جامعه، مردم نباید از تزریق دوز اطلاع رسانی واکسن غافل شوند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود دوز فوق واکسن کرونا را تزریق کنند و شستن مرتب دست ها را فراموش نکنند.

دکمه بازگشت به بالا