برترین های کسب و کارعمومی

راه درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه

استفاده از کافئین در دوزهای بالا می‌تواند باعث تپش قلب شود و قهوه به دلیل دارا بودن میزان بسیار بالای کافئین در برخی از افراد باعث بروز تپش قلب می شود. قلب انسان به صورت طبیعی در هر دقیقه ۶۰ تا صد بار تپش دارد اما زمانی که از قهوه بیش از اندازه استفاده شود تپش قلب یکی از عوارض جانبی است. اما این تپش قلب چگونه می تواند از بین برود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. با همراه باشید.

جهت خرید و مشاهده قیمت قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی می توانید وارد فروشگاه شوید.

تپش قلب بعد از خوردن قهوه، حالت آزاردهنده ای را برای برخی افراد به وجود می آورد. اما با راهکارهای ساده می توان این حالت را به طور کامل از بین برد. برخی از راهکارها و روش های موثر برای درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه شامل موارد زیر می شود:

اگر بعد از خوردن قهوه دچار تپش قلب شدید استفاده از مقدار زیاد آب می تواند یکی از راه حل های رفع تپش قلب باشد. افرادی که تپش قلب سریع را تجربه می‌کنند می‌توانند بعد از نوشیدن قهوه میزان زیادی آب بنوشند تا کافئین موجود در بدن آنها کاهش پیدا کند.
استفاده از آب بعد از قهوه باید به گونه‌ای باشد که اگر یک فنجان قهوه نوشیده شد، در حدود ۵ تا ۱۰ فنجان آب نوشیده شود تا کافئین قهوه از بدن خارج شود.

یکی از مهمترین دلایل افزایش ضربان قلب بعد از خوردن قهوه این است که با خوردن میزان زیاد کافئین تنفس افزایش پیدا می کند.
در این گونه موارد یکی از مهمترین و بهترین راه حل ها این است که نفس عمیق بکشید تا تنفس کم کم کاهش پیدا کند و همین موضوع باعث می‌شود ضربان قلب به مرور زمان کمتر شود.
برای نفس عمیق کشیدن سعی کنید در حدود ۱۰ ثانیه برای فرو دادن نفس زمان بگذارید و برای بازدم نیز حدود ۱۰ ثانیه زمان صرف کنید. اگر به دلیل بالا بودن کافئین موجود در خون تان نمی توانید نفس عمیق بکشید در ابتدا از بازه زمانی کوتاه تر شروع کنید و سپس مدت زمان کشیدن نفس عمیق را بیشتر کنید.

کافئین باعث می شود انرژی شما افزایش زیادی پیدا کند و تنفس شما تا حدود زیادی تندتر شود. اگر بعد از استفاده از کافئین قدم بزنید و پیاده‌روی داشته باشید می‌توانید انرژی موجود در کافئین را به صورت کامل بسوزانید و تا حدود زیادی ضربان قلب را منظم تر کنید.
پیاده روی به منظور کاهش ضربان قلب باید حتما آرام باشد. به هیچ عنوان قدم زدن تند و یا دویدن را انجام ندهید زیرا نه تنها باعث کاهش ضربان قلب نمی‌شود بلکه می‌تواند آن را تشدید کند.
در برخی از موارد به جای پیاده روی کردن می توانید از دوچرخه استفاده کنید. در این گونه موارد باید آرام رکاب بزنید و روی دوچرخه، نفس عمیق بکشید.
یکی از بهترین و پیش پا افتاده ترین روش هایی که برای کاهش ضربان قلب بعد از خوردن قهوه می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید در حدود ۴ تا ۶ ساعت زمان بگذرد.
می‌توانید این زمان را با فعالیت‌های آرام مانند خوابیدن و یا قدم زدن بگذرانید و مطمئن باشید که ضربان قلب شما بعد از گذشت مدت زمان حداکثری ۶ ساعت کاملا منظم می شود.
یکی از شروط مهمی که باید در این زمینه به آن توجه نمایید این است که در مدت زمانی که منتظرید تپش قلب شما کمتر شود، دیگر از مواد کافئین دار مانند قهوه، شکلات تلخ، چای وغیره استفاده نکنید.

گیاه زالزالک یکی از گیاه هایی است که با استفاده از آن به صورت منظم می توان ضربان قلب را کاهش داد و تپش قلب را درمان نمود. به صورت کلی به افرادی که از تپش قلب بالا رنج می‌برند توصیه می شود که از زالزالک استفاده کنند تا ضربان قلب آنها تنظیم شود.
برای استفاده از زالزالک باید حدود دو قاشق چای خوری زالزالک خشک را در یک فنجان آب بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را در مکانی قرار دهید تا به خوبی دم بکشد، سپس آن را استفاده کنید.
مشاهدات تجربی نشان داده است که بعد از گذشته ۳۰ دقیقه از مصرف دمنوش زالزالک، تپش قلب بهبود پیدا می کند و ضربان قلب مانند گذشته می شود.
در پایان باید گفت: با استفاده از روش های درمان تپش قلب بعد از خوردن شاید برای شما پیش آمده باشد که بعد از خوردن قهوه دچار ناراحتی در قلب خود و تپش غیرعادی قلب شوید. اگر تاکنون سابقه بیماری قلبی نداشته‌اید، این موضوع زیاد نگران کننده نیست. در این مطلب قرار است به چیستی تپش قلب، علت تپش قلب ناشی از خوردن قهوه و روش های درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه بپردازیم.

تپش قلب چیست؟

اغلب اوقات، احتمالا از ضربان یا ریتم قلب خود بی اطلاع هستید. ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت 60 تا 100 ضربه در دقیقه است و قلب هنگام تپش ریتم مشخصی دارد. معمولا تا وقتی که قلب شما تند یا شدید نزند، متوجه تپش آن نخواهید شد.

تپش قلب احساسی است که قلب شما نامنظم می‌زند. ممکن است احساس کنید که در حال تپش، ضربان بیش از حد سریع است. علل شایع تپش قلب عبارتند از فشار، ورزش ، داروهای خاص

مصرف قهوه می‌تواند در برخی افراد باعث افزایش ضربان قلب شود یا حتی شود . اثر قهوه بر ضربان قلب بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله میزان مصرف قهوه، حساسیت هر فرد به کافئین، سلامت قلب و عروق، مصرف دیگر مواد محرک، و وضعیت جسمانی فرد. برخی افراد ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به کافئین داشته باشند و در نتیجه مصرف قهوه باعث افزایش ضربان قلبشان شود.

قهوه سوپریم دکتر بیز ترکیبی از سه خوراکی پر خاصیت قهوه، جینسینگ و قارچ گاندورما تشکیل شده است. وجود مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان در این قهوه به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخته و در کمک به درمان بیماری‌ها به عنوان مکمل قوی و تاثیر گذار ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید :

علت تپش قلب ناشی از خوردن قهوه چیست؟

کافئین در دوزهای بالا سطح اپی نفرین خون شما را افزایش می‌دهد. اپی نفرین همان چیزی است که اغلب ما آن را به عنوان آدرنالین می‌شناسیم. اپی نفرین می‌تواند فشار خون را افزایش دهد، انقباض یا نیروی قلب را افزایش دهد و در نهایت ضربان قلب را به طور ملایم افزایش دهد. در بیمارانی که مستعد ابتلا به ریتم غیرطبیعی قلب هستند، دوزهای بالای کافئین می‌تواند باعث ایجاد ضربان قلب از اتاقک‌های فوقانی یا تحتانی قلب یا تپش قلب ناشی از ریتم سریع قلب شود.

مصرف قهوه همچنین روی بخش ها دیگری از بدن نظیر سیستم عصبی، سیستم گوارشی،قلب و… میگزارد و به همین خاطر توصیه میشود که رعایت شود

زمانی که دوزهای بالای کافئین مصرف می‌شود، ممکن است شخص احساس ناراحتی از ضربان قلب داشته باشد. این معمولا به دلیل افزایش خفیف ضربان قلب و افزایش نیروی هر ضربان قلب است. این علائم پاسخ‌های طبیعی قلب در مواجهه با اپی نفرین هستند‌. اما می‌توانند منجر به علائم ناراحت کننده شوند. با پاسخ‌های طبیعی قلب، علائم معمولا زمانی بهبود می‌یابند که سطح کافئین بدن کاهش یابد. اگر کافئین باعث ضربان غیرعادی قلب شود، ریتم غیرطبیعی قلب می‌تواند حتی پس از اینکه سطح کافئین در بدن بسیار کم یا حتی وجود نداشته باشد، ادامه پیدا کند.

اکثر افرادی که از محصولات کافئین دار لذت می‌برند باید این نکته را بدانند که بدن ما به مرور زمان نسبت به کافئین تحمل پیدا می‌کند و اثرات آن بر قلب کاهش می‌یابد. اما برای اکثر بیمارانی که سال‌ها بدون تغییرات قابل‌توجه کافئین مصرف کرده‌اند، ایجاد ریتم‌های غیرعادی قلب جدید معمولاً مستقل از کافئین است. با این حال، خوب است که همیشه در صورت تجربه ریتم غیرطبیعی قلب یا علائم جدید قلبی بعد از مصرف قهوه، آزمایشی برای قطع محصولات کافئین دار در نظر بگیرید. یا حداقل با روش‌های درمان تپش قلب حاصل از خوردن قهوه علائم خود را کاهش دهید.

روش های درمان تپش قلب حاصل از خوردن قهوه

اولین کاری که باید بکنید این است که منتظر بمانید تا پس از صرف قهوه، مقدار کافئین خونتان کاهش پیدا کند. این فرایند ممکن است 4 تا 6 ساعت طول بکشد، مگر اینکه شما یکی از معدود بدشانس‌هایی باشید که به کافئین حساس هستند. در این صورت ممکن است مجبور شوید خیلی بیشتر صبر کنید.

اما در حالی که منتظر هستید، در اینجا چند مورد برای درمان تپش قلب بعد از خوردن قهوه وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا کافئین قهوه سریع‌تر از بدن شما خارج شود.

استفاده از این مواد غذایی تپش قلب را کاهش میدهند

برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها می‌توانند تأثیر قهوه را بر بدن کاهش دهند. در زیر تعدادی از این مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را ذکر می‌کنم:

آب: مصرف آب به مقدار کافی می‌تواند به تعادل الکترولیتی بدن کمک کند و اثر قهوه را کاهش دهد. همچنین، آب می‌تواند احساس هیدراته بودن و رفع احتمال دیگر عوارض ناشی از قهوه را بهبود بخشد.

موز: موز حاوی پتاسیم است که می‌تواند به تنظیم فعالیت عضلات قلب کمک کند. مصرف موز می‌تواند به کاهش تأثیرات مزمن مصرف قهوه بر تپش قلب کمک کند.

نعناع: مصرف نعناع به صورت تازه یا به صورت نعناع خشک شده می‌تواند برای آرامش عضلات و تنظیم تپش قلب مفید باشد. نعناع می‌تواند احساس تازگی و آرامش را ارتقا دهد.

شاهی: شاهی دارای خواص آرامش‌بخش است و مصرف آن می‌تواند تأثیر قهوه را بر روی تپش قلب کاهش دهد. شاهی سبز و شاهی چای سفید به خصوص معروف به خواص آرامش‌بخش خود هستند.

روغن ماهی: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ است که می‌تواند به سلامت قلب و عملکرد آن کمک کند. مصرف روغن ماهی می‌تواند عوارض مصرف قهوه را کاهش دهد.

دیگر قهوه و نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های کافئین دار مصرف نکنید

امروز دیگر کافئین مصرف نکنید. ممکن است چیزی واضح به نظر بیاید اما مطمئن شوید که به اشتباه موقع خوردنِ میان‌وعده چایی، شکلات و دیگر مواد غذایی کافئین دار را مصرف نکنید.

مقدار زیادی آب بنوشید

کافئین موجود در قهوه ادرارآور است. به این معنی که برای جبران آنچه که ادرار می‌کنید، باید آب بیشتری بنوشید. کم آبی بدن را به مشکلات خود اضافه نکنید.

قدم زدن

اگر انرژی زیادی احساس می‌کنید، پیاده روی کنید تا مقداری از آن را خرج کنید. اما اگر متوجه اتفاق غیرعادی در ضربان قلب خود شدید- مانند افزایش سریع ناگهانی- آن را متوقف کنید.

نفس عمیق بکشید

اگر ضربان قلب دارید، این احتمال وجود دارد که تنفس شما سریع و غیرعمیق باشد. این مورد باعث افزایش بیشتر ضربان قلب شما می‌شود. نفس‌های آهسته، عمیق و عمدی بکشید تا تنفس خود را به حالت عادی برگردانید و ضربان قلبتان را کاهش دهید.

سحن آحر

اگر سابقه بیماری قلبی نداشته باشید، به احتمال زیاد بدون آسیب دائمی بهبود خواهید یافت. پس زیاد نگران نباشید. فقط توجه داشته باشید که میزان مصرف قهوه و میزان کافئین دریافتی در یک روز خود را کنترل کنید. عدم اعتدال در مصرف کافئین می‌تواند علاوه بر مشکلات قلبی، باعث مشکلات دیگری نیز در بدن شود. اگر علائم تپش قلب شما ادامه دار شد، حتما پیش یک متخصص بروید و توصیه‌ها و درمان‌های تخصصی دریافت کنید. زیرا تپش قلب می‌تواند نشانه یک بیماری جدی در قلب شما باشد و نمی‌تواند نادیده گرفته شود. آیا پس از خوردن قهوه، دچار تپش قلب می‌شوید؟ باوجودی‌که طعم تلخ قهوه خستگی روزهای پرمشغله کاری را از بین می‌برد، اما برخی اوقات، تپش قلب ناشی از مصرف قهوه را نمی‌توان نادیده گرفت. باتوجه‌به نوع و میزان قهوه‌ای که مصرف می‌کنید، تپش قلب بعد از خوردن قهوه دلایل متعددی دارد. در این مطلب از مجله آدوراطب، به معرفی ۶ دلیل اصلی این عارضه پرداختیم. اگر پس از مصرف قهوه دچار تپش‌های نامنظم قلب، لرزش بدن یا استرس می‌شوید، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا دلایل تپش قلب ناشی از مصرف قهوه را بدانید.

۱کافئین؛ رایج‌ترین دلیل تپش قلب گرفتن بعد از خوردن قهوه

قهوه شامل کافئین است که باعث افزایش تحریک سیستم عصبی مرکزی و ضربان قلب می‌شود. به بیانی دیگر، کافئین موجود در قهوه‌، موجب افزایش آدرنالین خون می‌شود. با افزایش آدرنالین، فشار خون در اثر پمپاژ سریع بالا می‌رود؛ درنتیجه طی این افزایش فشار خون، ضربان قلب شدید خواهد شد.

به‌طور طبیعی، با مصرف کافئین ضربان قلب و نیروی پمپاژ افزایش پیدا می‌کند. اگر دلیل تپش قلب نامنظم شما پس از مصرف قهوه ناشی از کافئین باشد، نیاز است در این زمینه به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی وضعیت سلامتی‌تان، شما را برای ادامه مصرف قهوه یا میزان آن راهنمایی خواهد کرد. به‌همین منظور، ممکن است آزمایش‌های متعددی از شما گرفته شود. اگر تپش قلب شما ناشی از بیماری‌های قبلی باشد، ممکن است از بین داروهای قلبی بهترین درمان را برای شما تجویز کند. شما می‌توانید مشخصات و اطلاعات این داروها را در صفحه مشاهده کنید.

۲افزایش فشار خون؛ یکی از مهم‌ترین دلایل تپش قلب بعد از خوردن قهوه

به‌طور معمول ۳۰ دقیقه پس از مصرف قهوه، کافئین موجود در آن فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را تا ۱۵ واحد افزایش می‌دهد. تأثیر این افزایش معمولاً تا ۴ ساعت باقی می‌ماند. مصرف قهوه، به‌تنهایی منجر به ایجاد فشار خون بالا نمی‌شود. درواقع، مصرف منظم آن فواید مهمی از جمله کاهش اثرات ضدالتهابی و تنظیم اشتها برای سلامتی بدن دارد. با این حال، اگر سابقه بیماری فشار خون دارید، با مصرف بیش از حد قهوه، تپش قلب شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، ممکن است این بیماری نشئت گرفته از نارسایی قلبی نیز باشد. در‌این‌صورت احتمال دارد پزشک پس بررسی و معاینات لازم دارو‌هایی هم‌چون را برای بیمار تجویز کند.

۳بیماری قلبی؛ شایع‌ترین دلیل تپش قلب در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی

اگر پس از مصرف قهوه، تپش قلب و ضربانتان طوری بالا رود که قلب نتواند جریان خون را کنترل کند، با توقف جریان خون به قلب، احساس درد در قفسه سینه خواهید کرد. هرچند درد در قفسه سینه دلایل مختلفی دارد و تپش قلب بعد از خوردن قهوه را نمی‌توان دلیل ایجاد بیماری‌های قلبی به‌شمار آورد.

اگر با یک فنجان قهوه در قسمت قفسه سینه دچار درد و تپش قلب شوید، احتمال سابقه بیماری قلبی وجود دارد. در این شرایط، حتما نیاز است با مراجعه و مشورت پزشک متخصص، قهوه مصرف کنید. همچنین ممکن است پزشک باتوجه‌ به شرایط قلبی شما برای پیش‌گیری از ناراحتی‌های قلبی عروقی شدیدتر دارویی مانند تجویز کند.

۴مصرف بیش از حد قهوه؛ زنگ خطر بروز بیماری فشار خون

طبق توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز مشکلی برای سلامتی بدن به‌وجود نمی‌آورد. ۴۰۰ میلی‌گرم تقریباً معادل ۴ یا ۵ فنجان کوچک قهوه است. اگر مصرف قهوه شما در طی روز از میزان مجاز بیشتر شود، ممکن است دچار تپش‌های نامنظم قلب شوید. درصورت ادامه داشتن تپش‌های نامنظم و شدید، نیاز است حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای را برای شما انجام دهد.

البته کودکان و کسانی که طبق تشخیص پزشک دچار بیماری فشار خون هستند، مصرف حتی یک فنجان قهوه هم باید با نظر پزشک انجام شود تا پس از مصرف قهوه دچار ناراحتی‌های قلبی ناشی از مصرف بیش از حد قهوه نشوند.

۵حساسیت بدن به قهوه؛ همراه با علائم ثانویه بعد از خوردن قهوه

اگر پس از مصرف قهوه یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار حتی به میزان کم، دچار علائمی مانند سردرد، اسهال و سرگیجه شدید، احتمالاً بدن شما به کافئین یا مواد دیگر موجود در قهوه حساسیت دارد. به دنبال این حساسیت ممکن است شاهد تپش قلب و علائم دیگری مانند بی‌قراری یا لرزش بدن، اضطراب، اسهال یا تحریک‌پذیری نیز باشید.

علائم حساسیت به قهوه به‌ندرت شدید شده و تبدیل به آلرژی می‌شوند. با این حال، وظیفه تشخیص حساسیت و درمان دل درد ناشی از خوردن قهوه بر عهده پزشک است. در این شرایط پزشک ممکن است برای رفع تپش قلب بعد از خوردن قهوه و جلوگیری از بروز حساسیت‌های ناشی از آن، قرص و داروی مخصوص تجویز کند.

۶استرس؛ اصلی‌ترین دلیل تپش قلب برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی

از مزایای خوردن قهوه، نمی‌توان گذشت. آن هم زمانی که خستگی روزهای کاری پرمشغله را کمتر می‌کند. با این‌حال، درکنار تمام مزایایی که کافئین موجود در قهوه دارد، محرکی برای ترشح هورمون‌های استرس‌زا است. تحقیقات انجام شده روی ۲۵ مرد سالم نشان داد افرادی که حدود ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف کردند، دو برابر افرادی که کافئین مصرف نکردند، دچار استرس شدند.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که «چرا بعد از خوردن قهوه استرس میگیرم» باید بگوییم کافئین موجود در قهوه تا دو برابر می‌تواند میزان ترشح هورمون‌های استرس‌زا مانند کورتیزول در بدن را افزایش دهد. درواقع، اگر فردی مبتلا به اختلالات اضطرابی باشد، کافئین موجود در قهوه ممکن است این اختلال را در او شدیدتر کند. دلیل بروز این عارضه مسدود شدن آدنوزین‌ها (هورمون‌های مربوط به ایجاد خواب‌آلودگی) است. به دنبال مسدود شدن آدنوزین‌ها سیستم عصبی بدن تحریک شده و پاسخ استرس در بدن فعال می‌شود.

درمان تپش قلب با مراجعه به متخصص و معاینه توسط پزشک

تپش قلب بی‌دلیل بعد از خوردن قهوه، نوعی زنگ هشدار برای بدن است. در این شرایط، اگر سابقه بیماری زمینه‌ای دارید، برای جلوگیری از تپش قلب بعد از خوردن قهوه نیاز است حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب، ۶ دلیل اصلی تپش قلب بعد از خوردن قهوه را بررسی کردیم. اگر با میزان مصرف مجاز قهوه در روز دچار علائم حساسیت یا تپش قلب‌های نامنظم می‌شوید، بسیار اهمیت دارد که با مشورت متخصص نسبت به درمان آن اقدام کنید. در این شرایط، پزشک براساس آزمایش‌ها و سابقه بیماری شما، بهترین تجویز را برای درمان این عارضه به شما معرفی خواهد کرد. آیا شما تا به‌حال تجربه‌ای در این زمینه داشتید؟ نظرتان را می‌توانید با ما درمیان بگذارید.

قهوه فوری سوپریم گانودرما مناسب ‌ترین و بهترین داروی گیاهی است که می‌تواند ریه را پاکسازی کند، قوای جسمی و جنسی را تقویت کرده، باعث کاهش وزن و جلوگیری از پیشرفت بیماری MS شود.

قهوه می توان این عارضه را به راحتی درمان کرد و از خوردن قهوه، لذت برد.

 

دکمه بازگشت به بالا