اقتصادی

رئیس کل بانک مرکزی: ارز خرید واکسن از هند تخصیص یافت

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در 10 ماهه نخست امسال رقمی در حدود 140 میلیارد تومان و میزان سپرده ها نسبت به ابتدای سال 44 درصد افزایش یافته است ، در پایان دی ماه حدود 3600 میلیارد تومان با اختصاص ارز مورد نیاز برای خرید واکسن گزارش شده در هند.

به گزارش شبکه عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “امروز ما در دومین نشست مشترک کمیته اضطرار در مورد مسائل FATF با وزرای مربوط شرکت کردیم.” در پاسخ به س raisedال مطرح شده ، نمایندگان دولت در جلسه مسائل مهمی را درباره نیاز و اهمیت الحاق به کنوانسیون مربوطه مطرح کردند.

وی افزود: “معاملات حواله ارزی سیستم نیما طی یک ماه گذشته نرم و پایدار بوده است.” در ماه منتهی به سوم مارس ، معادل 9/1 میلیارد دلار معادل 23،500 Sat در هر دلار معامله شد. این ارقام علاوه بر ارز ارائه شده توسط بانک مرکزی و واردات در مقابل صادرات در این مدت است. جالب اینجاست که همیشه بیش از دو برابر عرضه تجاری در این بازار وجود دارد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در 10 ماهه امسال میزان تسهیلات پرداختی توسط سیستم بانکی حدود 140 میلیارد تومان بوده است. میزان سپرده ها با 44 درصد افزایش نسبت به ابتدای سال در پایان دسامبر حدود 360 میلیارد تومان بود. علاوه بر تهیه ارز واکسن که باید از کشور اعلام شده قبلی وارد شود ، ارز مورد نیاز برای خرید واکسن در هند نیز امروز اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا