اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

دمنوشات گیاهی برای کمک به بهبود تعادل هورمونی در بدن چه هستند؟

دمنوش برای عفونتهای زنانه

دمنوش مفرح بیز: عفونت‌های زنانه را می‌توان یکی از شایع‌ترین مشکلات در بانوان دانست. این عفونت‌ها می‌توانند به دلایل متفاوتی در بدن ایجاد شوند و منشأ مختلفی داشته باشند. با این ‌حال همگی در التهابات ایجاد شده در بدن مشترک هستند. درمان این عفونت‌ها قبل از هر چیز به تجویز دارو توسط پزشک نیاز دارد، اما با کمک بعضی از دمنوش‌ها می‌توانید به کاهش این التهابات کمک کنید و دوران درمان را کاهش دهید.

مصرف دمنوش اغلب علاوه بر کاهش عفونت‌ها به آرامش روانی شما نیز کمک می‌کند. در ادامه با بعضی از این دمنوش‌ها آشنا شوید.

دمنوش بابونه

قیمت دمنوش بانوان بیز: بابونه را به‌عنوان یکی از مؤثرترین گیاهان در طب سنتی می‌شناسند. گیاه بابونه می‌تواند به‌عنوان یک ضدالتهاب عمل کند. به همین دلیل آن را یکی از دمنوش‌های مناسب بانوان می‌دانند. این دمنوش می‌تواند در کاهش دردهای عفونی زنان نیز مؤثر باشد.

علاوه بر خواص ضدالتهابی و کاهش درد و عفونت، عطر و طعم بابونه می‌تواند یک نوشیدنی عالی برای دوران بیماری شما بسازد. مهم‌ترین نکته‌ای که در مصرف دمنوش بابونه باید به آن توجه کنید، تداخل دارویی این گیاه با داروهایی مانند وارفارین و هپارین‌ها است. بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

همچنین اگر می‌خواهید درباره نوشیدنی‌های سلامت اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتماً مقاله را بخوانید.

دمنوش زنجبیل

سفارش دمنوش لاغری دکتر بیز: حتی اگر عادت مستمری به خوردن دمنوش نداشته باشید، نام دمنوش زنجبیل برایتان ناآشنا نیست. زنجبیل به دلیل خواص ضدویروس و ضد باکتری که دارد، می‌تواند یک ضدالتهاب قوی برای بدن باشد. به همین دلیل است که دمنوش زنجبیل را برای رفع عفونت‌های زنانه پیشنهاد می‌کنند.

آماده‌سازی و دسترسی به این دمنوش نیز بسیار ساده است. کافی است مقدار کمی زنجبیل را در یک لیوان دمنوش بریزید و پس از حدود 5 دقیقه مقداری عسل به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید طعم خاص و دلپذیری به این دمنوش ببخشید، می‌توانید مقدار کمی لیموترش نیز به آن اضافه کنید. این ترکیب می‌تواند در طول بیماری به کاهش عفونت‌ها کمک کند.

دمنوش آویشن

یکی از اصلی‌ترین فوایدی که برای آویشن در طی سال‌ها به اثبات رسیده، خاصیت ضدقارچ و ضدباکتریایی آن است. جوشانده گیاه آویشن می‌تواند علاوه بر کاهش التهابات عفونی زنان، باعث تغییر حس و حال شما نیز باشد. این دمنوش در کنار عسل باعث ازبین‌رفتن رخوت حاصل از بیماری‌های عفونی نیز خواهد شد.

دمنوش آویشن نه‌تنها برای عفونت‌های زنان، بلکه برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مؤثر است. برای مثال این دمنوش برای کاهش التهابات گلو در هنگام سرماخوردگی نیز توصیه می‌شود. همچنین این دمنوش در فصل سرد یک همراه خوب برای پیشگیری از بیماری به‌حساب می‌آید. آویشن اغلب برای بهبود روند آلرژی‌های دوره‌ای نیز مؤثر است.

اگر برای کاهش و رفع آلرژی به دنبال نوشیدنی مؤثر هستید، در مقاله بهترین پیشنهادها را بخوانید.

دمنوش برای درد قاعدگی

یکی از دوره‌های مهمی که تأثیر زیادی بر سلامت روحی و جسمی بانوان دارد، دوره قاعدگی است. درصد زیادی از خانم‌ها پیش و در طول این دوره با سندرم قاعدگی دردناک مواجه هستند. از آن جایی‌که این دوره داروی شیمیایی خاصی ندارد، بهتر است تنها با تسکین‌دهنده‌های گیاهی دردهای این دوره را بهبود دهید. دمنوش‌های گیاهی بهترین انتخاب برای شما هستند. در ادامه به شما دمنوش‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند درد و کلافگی این دوره را برای شما کاهش دهند.

دمنوش مریمگلی

گیاه مریم‌گلی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین گیاهان در درمان سنتی و گیاهی است. این گیاه را از ده‌ها سال پیش برای درمان التهاب و به‌عنوان تسکین‌دهنده درد استفاده می‌کردند. با این ‌حال خواص مریم‌گلی برای دردهای قاعدگی از جمله اصلی‌ترین فواید این گیاه است.

دمنوش مریم‌گلی با خواص ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان خود یک نوشیدنی کاربردی برای درمان دردهای قاعدگی و ایجاد آرامش در این دوران به‌حساب می‌آید.

در دوران قاعدگی و درصورتی‌که از داروی شیمیایی خاصی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید روزانه یک فنجان از دمنوش مریم‌گلی بنوشید و تأثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید.

دمنوش برگ تمشک

یکی از بهترین دمنوش‌هایی که برای رفع درد و تسکین بدن می‌توان آن را نوشید، دمنوش برگ تمشک قرمز است. این دمنوش که البته نام آن در میان دمنوش‌های گیاهی کم‌تر شنیده شده، علاوه بر خواص ضد درد به تقویت رحم نیز کمک می‌کند. در سال‌های گذشته و پیش از آنکه مصرف مسکن‌های شیمیایی رواج داشته باشد، از دمنوش برگ تمشک برای بهبود درد زایمان نیز استفاده می‌کردند. اگر در بارداری تصمیم به نوشیدن این دمنوش دارید، قبل از مصرف با پزشک خود درباره مقدار آن مشورت کنید.

همچنین این نوشیدنی پرخاصیت سرشار از ویتامین‌هایی مانند آهن و منیزیم است و می‌تواند در طول قاعدگی سیستم ایمنی و سلامت جسم شما را نیز تأمین کنید. بسیاری از افراد در دوره قاعدگی علاوه بر درد جسمی دچار حالت تهوع نیز می‌شوند. جوشانده برگ تمشک و نبات می‌تواند در بهبود این علامت نیز مؤثر باشد.

اگر در این دوره دچار حالت تهوع شدید می‌شوید، حتماً توصیه‌های مقاله را نیز بخوانید.

دمنوش نعنا فلفلی

نعنا فلفلی یک نوع نعنا از ترکیب دانه نعنا سبز و آبی است. این نوع نعنا همان گیاهی است که بعد از خوردن آن احساس خنکی در مجاری بینی و حلق شکل می‌گیرد. به همین دلیل است که نوعی التیام‌بخش به‌حساب می‌آید.

علاوه بر این، گیاه نعنا فلفلی ضد نفخ و ورم معده است. از آن جایی‌که بیشترین دردها در سندرم قاعدگی به دلیل اسپاسم در معده و نواحی روده اتفاق می‌افتد، این گیاه می‌تواند تأثیر مثبتی در بهبودی داشته باشد.

دمنوش نعنا فلفلی کمی تلخ و تند است، اما با ایجاد حس خنکی علاوه بر تسکین درد، شما را سرحال خواهد کرد. توصیه می‌شود بانوانی که دوران قاعدگی دشوار همراه با درد و حالت تهوع دارند، از این دمنوش به‌صورت روزانه استفاده کنند.

دمنوش برای تنظیم هورمون

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد بیماری‌های جسمی متفاوت در خانم‌ها، به‌هم‌خوردن تعادل در ترشح هورمون‌ها است. این عدم تعادل ممکن است به دلیل عدم فعالیت یا فعالیت بیش از اندازه یک هورمون باشد یا به دلیل وجود فیبروم شکل بگیرد.

مشکلات عدم تعادل هورمون سطوح مختلفی دارند. برای سطوح بالا باید حتماً تحت درمان دارویی دوره‌ای قرار بگیرید، اما برای حالت خفیف‌تر می‌توانید با نظر پزشک در کنار دارو، از دمنوش‌های گیاهی برای بهبود روند درمان کمک بگیرید. در ادامه دمنوش‌های تنظیم‌کننده هورمون زنانه را بشناسید.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه را نیز می‌توان گیاهی در دسته نعناع دانست. این گیاه با برگ سبز و عطر خنک خود می‌تواند به یک دمنوش مناسب برای تنظیم هورمون تبدیل شود. برای اینکه یک دمنوش مناسب تنظیم هورمون داشته باشید، می‌توانید مقداری بادرنجبویه را با برگ بابونه و برگ گزنه دم کنید. نتیجه اینکه این دمنوش شگفت‌انگیز در طول زمان به بهبود عملکرد هورمون‌ها کمک می‌کند.

البته بادرنجبویه برای رفع اسپاسم عضلات در قاعدگی نیز مؤثر است و همین‌طور می‌تواند یک معجون آرامش‌بخش برای بهبود کیفیت خواب شما باشد.

اختلال در هورمون‌ها و به‌هم‌ریختگی در متابولیسم بدن، تأثیرات مستقیمی بر خواب و کیفیت آن دارد. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم مقاله را بخوانید.

دمنوش رازیانه

یکی از دلایل به‌هم‌ریختگی در تعادل هورمون‌ها، بی‌نظمی در قاعدگی است. این اتفاق علاوه بر اینکه می‌تواند خطراتی برای سلامت جسم به همراه داشته باشد، از نظر روحی نیز فرد را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر خلق‌وخوی او اثرگذار است.

با دمنوش رازیانه می‌توانید این مشکلات را به‌مرور زمان حل کنید. رازیانه یک گیاه در دسترس است که به‌سادگی از همه عطاری‌ها می‌توان تهیه کرد. دم‌کرده این گیاه، معجونی از ویتامین و املاح موردنیاز بدن است. با این ‌حال مهم‌ترین تأثیر دمنوش رازیانه، نظم بخشیدن به عملکرد هورمون‌ها، تقویت دیواره رحم و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان رحم و تخمدان است

دکمه بازگشت به بالا