عمومی

دلیل خرید پمپ آب خانگی با کیفیت چیست؟

خرید پمپ آب خانگی مناسب در نگاه اول برای ساختمانهای مسکونی مانند آپارتمان، ویلا و… با ویژگی‌های استاندارد ممکن است کمی به نظر برسد. اما طبق نظریه طراحان و سازندگان این سیستم، بهترین و ساده‌ترین روش انتخاب در نظر گرفتن دو مؤلفه مهم از جمله فشار پمپ آب و راندمان پمپ آب است. زیرا در اکثر موارد انتخاب پمپ بالاتر از آنچه در ساختمان لازم است برای کاهش فشار آب بسیار اشتباه و اشتباه است.

خرید پمپ آب خانگی اگر درست انجام نشود، نه تنها منجر به ترک خوردگی و شکستگی لوله‌ها می‌شود، بلکه به مصرف بیش از حد انرژی نیز در بسیاری موارد افزایش پمپ آب و در نهایت عدم موفقیت آن منجر می‌شود. در همین راستا، گروه تولید پمپ ایران در نظر دارد اطلاعات مفیدی در مورد انواع پمپ‌های آب و کاربردهای آنها را در اختیار شما قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا زمان تکمیل آن بخوانید.

معرفی کامل پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی از فولاد ضدزنگ، چدن یا برنز است که برای تنظیم و افزایش فشار آب در ساختمانهای مختلف مسکونی استفاده می‌شود. از این رو به آن پمپ آب آپارتمان نیز گفته می‌شود. این نوع پمپ فشار بالا می‌تواند فشار آب را بدون توجه به تعداد اتصالات آب و تعداد شیرهای مورد استفاده در ساختمان افزایش دهد. به همین دلیل است که امروزه استفاده از پمپ‌های فشار قوی آب برای آپارتمان‌های چند طبقه که از فشار کم فشار رنج می‌برند، بسیار رایج شده است.

دلایل استفاده از پمپ آب خانگی

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک پمپ آب خانگی یک وسیله مکانیکی است که انرژی بیشتری به آب و مایعات دیگر در یک جریان می‌دهد و سپس با همان فشار زیاد، آن را از یک نقطه به نقطه دیگر هدایت می‌کند. به زبان ساده، یک پمپ آب خانگی به مایعات فشار می‌آورد و آنها را به اتصالات آبی درون ساختمان هدایت می‌کند. در این عمل آب از دریچه‌های فشار مضاعف داخلی خارج می‌شود.

از آنجایی که رشد روزافزون جمعیت منجر به احداث ساختمانها و آپارتمانهای مختلف اعم از مسکونی و تجاری در نقاط مختلف و مناطق کشور شده است، این افزایش جمعیت اولین دلیل کمبود آب در همه مناطق است. از طرف دیگر با توجه به کیفیت بالا و کارآیی مدل‌های مختلف پمپ‌های آب خانگی، این محصول تنها و بهترین راه حل برای رفع مشکلات کم آبی است.

معرفی انواع پمپ آب خانگی

به طور معمول می‌توان انواع مختلفی از پمپ‌های آب خانگی را برای افزایش فشار آب در ساختمان‌های مسکونی استفاده کرد. اما در هنگام استفاده و استفاده از هر یک از آنها، عوامل و موادی از قبیل وضعیت و موقعیت ساختمان، مساحت ساختمان، تعداد طبقات، تعداد آپارتمان‌ها، میزان انرژی مصرفی در ساختمان و تعداد جرثقیل‌ها بستگی دارد. پمپ‌های آب خانگی برای انواع زیر در بازار اینجا موجود است:

پمپ آب خانگی نیم اسب: یکی از پرفروش‌ترین انواع تجهیزات ساختمانی پمپ آب خانگی نیمه اسب بخار است. این محصول معمولاً برای ساختمانهایی استفاده می‌شود که حداکثر 150 متر مساحت دارند و یک طبقه هستند.

پمپ آب خانگی یک اسب بخار بشقابی: این نوع پمپ آب برای آپارتمانهای مسکونی و تجاری با حداکثر 3 طبقه با 6 بلوک و مساحت 75 تا 85 متر مکعب نیز استفاده می‌شود.

پمپ آب خانگی جتی یک اسب بخار: یک پمپ آب جت قدرت یک اسب یکی دیگر از کاربردی‌ترین انواع پمپ‌های آب خانگی است که معمولاً برای 4 خانه 8 واحدی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع پمپ فقط برای ساختمانهای کوچک (60 تا 70 متر) مناسب است.

پمپ آب خانگی یک اسب بخار دو پروانه: این نوع پمپ آب برای آپارتمان‌هایی با 4 و 8 طبقه با مساحت 75 تا 80 متر نیز مناسب است.

پمپ آب یک و نیم اسب بخار دو پروانه: معمولاً این نوع پمپ فشار بیشتری نسبت به مدلهای مشابه دارد و در سایت مرجع نیز موجود است. بنابراین در ساختمانهایی با تعداد بیشتر طبقه‌ها و مناطق استفاده می‌شود. به عنوان مثال ساختمانها دارای 5 طبقه و 10 آپارتمان هستند. البته مساحت این ساختمانها نباید بیش از 100 متر باشد.

پمپ آب دو اسب بخار: این نوع پمپ در ساختمانهایی با بیش از 5 طبقه با تعداد زیادی واحد قابل نصب است.

 

منبع مورد استفاده:

https://tasisat.com/product-category/pumps/pumps-home/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا