برترین های کسب و کارعمومی

دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتورها (دیزل ژنراتورهای کوچک یا بزرگ) امروزه دارای سیستم پیشرفته ای هستند و بسیار کم پیش می آید که این دستگاه ها دچار مشکل شوند. زیرا همه چیز به طور خودکار بررسی و کنترل می شود.

دلایل بی شماری وجود دارد که چرا یک دیزل ژنراتور ممکن است کار نکند. ممکن است دیزل ژنراتور روشن نشود، مثلاً استارت خوب کار می کند اما دیزل ژنراتور روشن نمی شود. مشکل استارت نیست. این مقاله توضیح می دهد که چرا دیزل ژنراتور کار نمی کند.

مسدود شدن یا یخ زدن خط سوخت

یکی از دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور مانند دیزل ژنراتور ولوو در فصل سرد می تواند یخ زدن سوخت در لوله های انتقال سوخت باشد. در این حالت سوخت به موتور نمی رسد و موتور روشن نمی شود.

برای رفع این مشکل باید به طور مداوم روی پمپ و لوله های گازوئیل آب جوش بریزید تا مسیر جریان سوخت باز شود. بسیار مهم است که از شعله مستقیم برای گرم کردن لوله استفاده نکنید زیرا می تواند باعث آتش سوزی شود و همچنین به سیم دیزل آسیب برساند.

وجود هوا در سیستم سوخت رسانی

کمبود سوخت به موتور یکی از دلایل اصلی روشن نشدن موتور دیزل است، بسیاری از موارد می تواند باعث این مشکل شود. یکی از آنها هوای سیستم سوخت است، بنابراین برای حل این مشکل باید این کار را انجام دهیم. این عوامل می تواند به موتور آسیب برساند و قیمت خرید دیزل را کاهش دهد.

علت توقف دیزل ژنراتور

از پمپ دستی برای پرکردن پمپ اصلی بنزین و انتقال آن به باک و تخلیه سیستم سوخت استفاده کنید.

اگر تهویه انجام نشد، این بار در حین راه اندازی، از کسی بخواهید که در انجام کارهای بالا با پمپ دستی و شروع به پمپاژ سوخت به شما کمک کند. زیرا استارت زدن همزمان با پمپ بنزین دستی به پرکردن سیستم سوخت رسانی کمک می کند.

اگر همه این موارد هنوز هوا را از بین نبرند، معمولاً هوا در بالای سوزن های انژکتور محبوس می شود. بنابراین خطوط دیزل از سوزن انژکتور باید باز شود و مرحله دوم (بالا) تکرار شود. لطفا توجه داشته باشید که هنگام اتصال لوله ها این کار را به درستی انجام دهید تا از نشت گازوئیل جلوگیری شود.

سطح سوخت در باک را بررسی کنید. مخزن سوخت دیزل ژنراتورها به گونه ای طراحی شده است که همیشه مقداری گازوئیل در باک باقی می ماند. یعنی حتی اگر سوخت در باک وجود داشته باشد، سطح سوخت کمتر از سطح مکش لوله ورودی است. زیرا ناخالصی های سوخت با رسوب گذاری از سوخت جدا می شود. به همین دلیل است که توصیه می شود هر چند وقت یکبار سوخت را در کف باک تخلیه کنید تا ناخالصی ها و ذرات خارجی از مخزن خارج شود. این موارد باید در تمام ژنراتورها مانند دیزل ژنراتورهای کوچک بررسی شوند. مهم نیست چه دستگاهی دارید، باید این موارد را بررسی و نظارت کنید تا عمر دستگاه افزایش یابد.

مشکل راه اندازی دیزل ژنراتور

مسدود شدن فیلتر دیزل

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور مسدود شدن فیلتر بنزین در موتور دیزل ژنراتور است. فیلتر بنزین از ذرات ریز تشکیل شده است که برای تمیزکردن سوخت در باک نمی مانند و طبیعی است که این فیلترها پس از مدتی به دلیل تجمع زباله ها دچار گرفتگی و گرفتگی شوند.

این امر از رسیدن سوخت به دیزل ژنراتور جلوگیری می کند. برای جلوگیری از این مشکل، تعویض مرتب فیلتر با توجه به مشخصات و مشخصات ذکر شده روی فیلتر و عملکرد ژنراتور توصیه می شود.

اضافه بار موتور

اضافه بار موتور نیز می تواند دلیلی برای روشن نشدن دیزل ژنراتور باشد. اگر موتور در حرکت گیر کند، موتور به درستی روشن نمی شود.

در این صورت متوجه خواهید شد که موتور روشن می شود، اما روشن نمی شود. این حالت توقف نامیده می شود و می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله:

– آسیب بلبرینگ

– برق گرفتگی

– روتور و استاتور ژنراتور سایش

و… اشاره کرد.

نقص در پمپ مثلثی

ژنراتورها دارای دو پمپ سوخت هستند که پمپ اولیه به عنوان پمپ سه گانه نیز شناخته می شود. هنگام راه اندازی دیزل ژنراتور، باید نحوه عملکرد این پمپ را بررسی کنید.

اگر دیزل هنگام روشن شدن موتور به باک بنزین برنگردد، به نظر می رسد مشکل از پمپ اولیه یا پمپ مثلث باشد. برای رفع این مشکل پمپ باید سرویس شود. خرابی پمپ دلتا نیز دلیل روشن شدن دیزل ژنراتور است.

فنر مغناطیسی آزاد نمی شود

شیر برقی بخشی از ژنراتور است که وظیفه خاموش کردن دیزل ژنراتور را بر عهده دارد. و به همین دلیل به آن پاک کردن می گویند.

در برخی از دیزل ژنراتورها، شیر برقی باید در هنگام استارت زدن فعال شود تا سوخت به موتور دیزل وارد شود. بنابراین باید شیر برقی را با دست نگه دارید تا ژنراتور روشن شود.

برای تست عملکرد شیر برقی، یک سیم از ترمینال مثبت باتری به انتهای مثبت شیر ​​برقی وصل کنید. اگر شیر برقی کار نمی کند، آن را تعویض کنید، اما اگر درست کار کرد، مسیر سیم کشی را بررسی کنید.

ورودی یا منیفولد هوا بسته است

اگر موتور هنگام روشن شدن روشن نشود و دود سیاه از اگزوز موتور دیزل ژنراتور خارج شود، مشخص است که هوا به درستی به دیزل ژنراتور نمی رسد. در این حالت باید ورودی هوای دیزل ژنراتور و فیلتر هوا بررسی شود تا مسدود نشده باشند.

وجود آب و ناخالصی در سوخت دیزل

دیزل بی کیفیت یکی از دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور است. وجود آب یا ناخالصی در گازوئیل باعث کاهش کیفیت آن می شود و همچنین می تواند به موتور ژنراتور آسیب برساند.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور ممکن است خرابی در انژکتورها باشد. بنابراین، هنگام خرید دیزل ژنراتور، مطمئن شوید که یکی از با کیفیت ترین ها را خریداری می کنید.

خرابی باتری

اگر با مشکلاتی مانند روشن نشدن دیزل ژنراتور خود مواجه هستید، ابتدا باید به سراغ باتری خود بروید. این مشکل همه مدل های موتورهای دیزلی از جمله دیزل ژنراتورهای کوچک، دیزل ژنراتور ولوو و غیره را درگیر می کند.

اگر بعد از خرید دیزل ژنراتور مشاهده کردید که دستگاه بعد از مدتی روشن نمی شود، ابتدا باتری را بررسی کنید.

عوامل مختلفی در تخریب باتری موثر است که می توان به جوش آمدن باتری، ته نشین شدن هد آن و مشکلات اتصال اشاره کرد. بهترین کاری که می توانید در این مورد انجام دهید این است که باتری آسیب دیده را با یک باتری جدید تعویض کنید.

استفاده از باتری دارای قوانین و مقرراتی است که اکثر شرکت های تولید کننده هنگام خرید دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتورهای کوچک به آن اشاره می کنند. توصیه می کنیم قبل از خراب شدن باتری خود حداکثر استفاده را ببرید زیرا در همه موارد پیشگیری بهتر از درمان است.

وجود هوا در سوخت ژنراتور

همانطور که در مقاله های قبلی صحبت کردیم، دیزل ژنراتورها را موتورهای احتراقی نیز می نامند، زیرا آنها بر روی احتراق کامل کار می کنند.

در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه، احتمال نشت هوا افزایش می یابد. در صورت ورود هوا به سوخت، احتراق کامل نمی شود و یک موتور غیر قابل تعویض علاوه بر مشکلاتی از این دست، شاهد تشکیل رسوب خواهد بود.

نشت سوخت

یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن دیزل ژنراتور به دلیل نشت سوخت است. فضای ذخیره سازی برای موتورهای دیزلی بسیار مهم است.

اگر مخزن این موتورها در شرایط نامناسب قرار گیرد باعث ایجاد ترک در لوله ها و سپس انسداد هوا در خط سوخت می شود. وجود هوا در خط سوخت یکی از دلایل اصلی روشن نشدن موتورهای دیزلی است.

دود و قفل موتور

همه دیزل ژنراتورها بر اساس توان الکتریکی و بار کار می کنند. این دستگاه ها معمولاً می توانند بین 70 تا 80 درصد ظرفیت نامی خود در شرایط مناسب کار کنند. اگر به مدت طولانی از دیزل ژنراتور استفاده کنید، سوخت اضافی به صورت گرد و غبار هدر می رود و این گرد و غبار باعث گرفتگی موتور موتور می شود.

یکی از توصیه هایی که برای عملکرد و کارایی دیزل ژنراتور وجود دارد این است که پس از هر بار شروع به کار دستگاه به آن اجازه داده شود تا با ظرفیت اسمی خود کار کند تا هرگونه دوده از آن خارج شود و در عملکرد دستگاه اختلالی ایجاد نشود. .

دکمه شکستن

اگر مشکل را همانطور که در بالا ذکر شد بررسی کنید. اگر متوجه شدید که موتور هنوز روشن نمی شود باید به کلید یا فیوز مربوطه برود. اگر سوئیچ در مدار نباشد دیزل ژنراتور قطعا روشن نمی شود.

توصیه می کنیم بریکر را روی حالت خلبان خودکار قرار دهید این ویژگی باعث می شود دستگاه از خطراتی مانند بار اضافی یا برق گرفتگی محافظت شود و موتور آسیب جدی نبیند.

سطح مورا رادیاتور پایین تر

خنک کننده موتور با رادیاتور آب. اگر سطح آب رادیاتور پایین بیاید، موتور گرم می شود و به جز آسیب احتمالی، می بینیم که روشن نمی شود.

یکی از کارهایی که بسیاری از کارشناسان انجام می دهند این است که سطح آب رادیاتور را به صورت روزانه و هفتگی ارزیابی می کنند و در صورت پایین بودن سطح آن با آن برخورد می کنند. یکی دیگر از مسائل مربوط به این موضوع کیفیت و رنگ آب رادیاتور است.

سوخت کافی وجود ندارد

داشتن سوخت کافی دستگاه را روشن نگه می دارد و به طور موثر کار می کند. در حال حاضر از سنسورهای مختلفی برای نشان دادن سطح سوخت استفاده می شود، اما گاهی اوقات این سنسورها به دلیل مشکلاتی مانند لرزش ژنراتور به درستی کار نمی کنند و از جای خود خارج می شوند.

بهتر است سوخت را به صورت بصری بررسی کنید تا در صورت نداشتن مقدار کافی، بتوانید مقدار بیشتری سوخت اضافه کنید. دلیل روشن نشدن دیزل ژنراتور به دلیل کمبود سوخت است که یک مشکل رایج است.

دکمه بازگشت به بالا