دسترسی تولیدکنندگان غذا و دارو به نتایج آنالیز الکترونیکی

دسترسی تولیدکنندگان غذا و دارو به نتایج آنالیز الکترونیکی

دکتر مقدسی گفت که تلاش متخصصان و مهندسان در زمینه مواد غذایی و دارویی و همکاری بخش خصوصی از سیستم شبکه انستیتوهای ملی اداره غذا و دارو استفاده کرده است. این برنامه همچنین شامل توانایی دستیابی به آخرین متدهای استاندارد آزمون ، دسترسی به محدودیت های قابل قبول آزمایش مورد تأیید سازمان غذا و دارو و سایر ویژگی های سلامت محور مانند ثبت آزمایشگاه برای شرکت های تولیدی است.
از جمله ویژگی های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت شخص حقوقی برای مشاهده برگه آنالیز ، ثبت نمونه ها و انتقال به آزمایشگاه ، ثبت آزمایشگاه شرکت تولید کننده
  • ثبت نام اشخاص حقیقی ، از جمله مسئولان فنی ، عموم مردم و صاحبان مشاغل برای ثبت نام و پذیرش نمونه در سیستم
  • درخواست مجوز توسعه برای آزمایشگاه های شریک ، آزمایشگاه های منطقه آزاد و آزمایشگاه های تولید معتبر و معتبر
  • ارسال درخواست تأیید اصولاً به آزمایشگاه مورد تأیید
  • امکان ارائه درخواست صدور گواهینامه GLP

مقدسی در ادامه افزود: “ما امکان تأیید گزارشات آزمایش بر اساس محصولات بهداشتی را به هر شکل الکترونیکی در شبکه آزمایشگاه ملی در نظر می گیریم و گردش دکتر محمدرضا شن ساز ، وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو را به کلیه نهادها و سازمان های مربوطه در نظر می گیریم.” گمرک جمهوری اسلامی ، سازمان ملی استاندارد ، وزارت کشور ، سازمان بازرسی کل ، اداره اجرای قانون جمهوری اسلامی ، ستاد پیشگیری از قاچاق انسان ، سازمان دامپزشکی ، اداره جهاد کشاورزی ، اداره صنعت ، معدن و تجارت ، دادگستری ، سندیکا تولید کننده ، شامل مواد اولیه دارویی و سازمان جمع آوری و فروش مالکیت اکنون از این پس ، فقط ریزنمرات آزمایشی الکترونیکی صادر شده از طریق این شبکه قابل تأیید و معتبر بوده و توسط مقامات قانونی کشور قابل استناد است ، سایر ریزنمرات صادر شده در خارج از این شبکه فاقد اعتبار و مورد تأیید سازمان غذا و دارو است. آنها مواد مخدر نیستند.

دکتر مقدسی در مورد مجوزهایی که می توان از این سیستم دریافت کرد موارد زیر را گفت: متقاضی می تواند در اصل ، رضایت نامه (مجوز اولیه اعطا شده به متقاضی برای تأسیس آزمایشگاه پس از بررسی سند مطابق با مقررات و شرایط مصوب توسط م institutionسسه) و مجوز توسعه را بدست آورد. (اجازه شروع آزمایشگاه در محدوده عملکرد تأیید شده مطابق با مقررات مربوطه پس از تأیید توانایی آزمایشگاه برای انجام فعالیت های آزمایشی از طریق بررسی ، بازرسی و تأیید توسط کمیته فنی) درخواست خود را در ثبت کنید

وی در پایان با تأکید بر اینکه متقاضیان می توانند از طریق سایت https://fdlabnet.fda.gov.ir/ برای دسترسی به اطلاعات شبکه آزمایشگاه ، با مراجعه به مرکز تماس 91301308 آماده باشند ، اظهار داشت: پاسخگوی سوالات واحدهای محترم از تولیدکنندگان و واردکنندگان است.

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا