علمی و پزشکی

دانشمندان باز هم می‌خواهند برای موجودات فضایی پیغام بفرستند

یک پیام سیستم باینری به نام Biacon در کهکشان (BIT) که حاوی اطلاعاتی در مورد حیات روی زمین، منظومه شمسی و ظاهر انسان است. وقتی پیامی دریافت می‌شود، حیات فرازمینی را به پاسخ دعوت می‌کند.

گروهی از محققان، از جمله جاناتان جیانگ، محقق ناسا، نوشتند: “ایده برقراری ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی یک گام طولانی و هیجان انگیز در اکتشاف فضا است و تنها در چند دهه اخیر از نظر فناوری ممکن شده است.”

محققان امیدوارند اطلاعات بیشتری در مورد حیات روی زمین در اختیار فضا قرار دهند

آنها می‌گویند: «برای رسیدن به این هدف، ما از پیشرفته‌ترین ابزارهای موجود برای طراحی و ارائه پیام‌های ناکارآمد به گونه‌ای استفاده می‌کنیم که قابل ارسال باشد».

آخرین پیام این موجود فضایی هوشمند از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو ارسال شد.

آخرین پیامی که برای این موجود فضایی هوشمند ارسال شد از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو بود.

این اولین بار نیست که انسان تصمیم می گیرد با حیات فرازمینی تعامل داشته باشد. در سال 1974، یک پیام رادیویی رمزگذاری شده حاوی اطلاعات اولیه در مورد انسان و زمین از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو پرتاب شد.

این حرکت بخشی از یک سری تلاش‌ها برای جلب توجه عمومی به ارتقای چشمگیر تلسکوپ رادیویی آرسیبو بود، اما گروهی از محققان واقعا امیدوار بودند که بتوانند با حیات فرازمینی ارتباط برقرار کنند، که متاسفانه تا به امروز غیرممکن بود.

اما محققان که تصمیم گرفتند آخرین پیام خود را به فضا ارسال کنند، آن را برای دستیابی به هوش فرازمینی هماهنگ کردند.

محققان گفتند: «برخلاف پیامی که آرسیبو برای اثبات توانایی‌های فناوری فضای مدرن و امکانات بی‌سیم فرستاد، پیام ناکارآمدی مبنی بر وجود حیات هوشمند فرازمینی در تمام مناطق ممکن کهکشان ما ارائه شد.» مقاله آمد.

این مقاله همچنین اطلاعاتی در مورد مناسب ترین راه برای ارسال پیام و همچنین این حقیقت که کهکشان راه شیری منطقه ای است که باهوش ترین موجودات را در خود جای داده است و این پیام در بهترین زمان ارسال شده است.

وقتی این پیام رسید، امیدواریم اطلاعات پیچیده تری را با موجودات فضایی هوشمند مانند قوانین شطرنج به اشتراک بگذاریم.

46

دکمه بازگشت به بالا