علمی و پزشکی

اسلامی: امروز دانشمندان ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

اسلام: ما دانشمندان امروز در زمینه آب سنگین حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

سمینار نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، مدیرعامل شرکت ایزوتوپ پارس و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه سلامت در سالن کنفرانس برگزار شد. بیمارستان قلب شهید رجایی تهران.

به گزارش شبکه، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور در سمینار تخصصی “نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان” با اشاره به نقش فناوری هسته ای در تامین سلامت جامعه، گفت: نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان: مهمترین محور فعالیت های سازمانی برای دستیابی به اهداف صنعت هسته ای است.
وی افزود: با توجه به فعالیت های سازمان در حوزه پزشکی گام های مثبتی برداشته ایم که یکی از آنها ایجاد مرکز کیت غربالگری نوزادان است و دشمن هجمه فعالیت های مسالمت آمیز ایران در مناقشه آب سنگین را آغاز کرده است. امید بود ایران در منطقه فعال نباشد.
وی افزود: خوشبختانه ما بدون توجه به فشار غرب توانسته‌ایم مسیر دستیابی به آب سنگین و مشتقات آن را ادامه دهیم و امروز دانشمندان ما در حوزه آب سنگین حرفی برای گفتن دارند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره توسعه آب سنگین کشور گفت: آنها نمی خواهند کشور ما با ایجاد توانمندی های استراتژیک علمی و فناوری به یک قدرت جهانی تبدیل شود.

اسلامی در خصوص فعالیت دانشمندان هسته ای در بهداشت، صنعت، کشاورزی و استفاده از تشعشعات گفت: انسانیت و سلامت انسان.» 50 نوع رادیودارو برای تشخیص، تسکین و درمان در اختیار مراکز درمانی قرار دادیم.
وی افزود: هدف ما دستیابی به دستاوردهای مهم در حوزه های راهبردی مورد مخالفت دشمنان و افزایش سطح علمی و اقتدار ایران اسلامی است.
وی گفت: امروز چه از طریق راکتورهای هسته ای و چه از طریق شتاب دهنده ها، ما باید ایزوتوپ هایی را که باید به آنها برسیم و توانایی های صنعتی را که باید داشته باشیم ایجاد کنیم. . نسبت رادیوداروهایی که می توانند مستقیماً بر سلول های سرطانی تأثیر بگذارند، باید بالاترین میزان باشد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به درد و رنج بیماران سرطانی و اقدامات سازمان انرژی اتمی برای کاهش درد و رنج این بیماران گفت: در حال حرکت به سمت حوزه پزشکی هستیم تا با رادیوداروها و سلول درمانی عوارض را به حداقل برسانیم. بیماران. محصولات و رادیوداروهای ما در 210 مرکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند و تعدادی رادیوداروهای جدید در حال تحقیق و بررسی هستند.
مهندس اسلامی در پایان با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه جت های پلاسما برودتی که برای درمان سرطان استفاده می شود، گفت: اقدام مهم دیگری که آغاز کرده ایم و مردم ما در آینده نزدیک شاهد آثار مثبت آن خواهند بود. مسئله.” . این یک تکنیک و دستاورد عالی برای سایر قسمت های بدن به خصوص گردن و قسمت بالایی است. با هدف قرار دادن مستقیم سلول های سرطانی، درد بیماران سرطانی تا حد زیادی کاهش می یابد. همچنین اولین کلینیک ترمیم زخم را برای بیماران دیابتی با استفاده از پلاستراپی افتتاح خواهد کرد.

باید بگویم؛ سمینار تخصصی «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با همکاری موسسه هماتولوژی، انکولوژی و سلول درمانی و شرکت پارس ایزوتوپ با حضور جمعی از متخصصان و متخصصان برجسته پزشکی هسته ای ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این سمینار آموزش فواید رادیوداروها و استفاده از آنها در تشخیص و درمان سرطان در تشخیص و درمان انواع سرطان به متخصصان سرطان بود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا