اقتصادی

خودروهای ایران خودرو در مسیر اتصال‌پذیری قرار گرفتند

با استفاده از قدرت و تجربه متخصصان جهاد در دانشگاه صنعتی شریف ، می توان وسایل نقلیه ایران خودرو را بهم متصل کرد.

به گزارش شبکه ، دکتر علیرضا آخوندی رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به آغاز همکاری گروه صنعتی ایران خودرو با سازمان توسعه خودروهای تولید هوشمند گفت: برنامه اجرا می شود طبق توافق نامه ای با سازمان جهاد دانشگاه صنعتی شریف.

دکتر آخوندی با بیان اینکه اتصال اتومبیل ها با هدف هوشمند سازی اتومبیل در اولین قدم با ایجاد قابلیت اتصال امکان پذیر است ، افزود: همزمان با شروع این فعالیت ، یک گروه صنعتی به نام ADAS در حال نصب سیستم های کمک راننده در خودروها در ایران خودرو است تکمیل شده است ، و این یک فرصت بسیار ارزشمند برای ارتقا خودرو به سطح یک اتومبیل نیمه اتوماتیک است.

رئیس جهاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو گروه تحقیقاتی فناوری اطلاعات این سازمان را به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه فناوری ارتباطات هوشمند خودرو برای توسعه فناوری وسایل نقلیه هوشمند و متصل انتخاب کرده است. صنعتی در این گروه دارای تعدادی ویژگی است ، از جمله ارائه خدمات تماس اضطراری خودكار و غیر خودكار برای تسریع در عملیات نجات در صورت تصادف رانندگی یا خرابی وسیله نقلیه. علاوه بر این ، در صورت بروز حادثه ، شما به طور خودکار به یک مرکز تماس با کد ایرانی متصل می شوید و می توان محل حادثه را برای اعزام تیم امداد و نجات به مرکز امداد ارسال کرد ، جایی که مجری مرکز می تواند برای آگاهی از وضعیت با سرنشینان خودرو تماس بگیرید. کارهای امدادی بهتری انجام دهید.

با توجه به تبلیغات سازمان جهاد دانشگاه صنعتی شریف ، دکتر آخوندی افزود: تجهیز این امکانات به اتومبیل تلفات جاده ای را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و انتظار می رود این خودروها بتوانند به طور مداوم اطلاعات فنی را از خودروها جمع آوری کنند. آنها با ارائه اطلاعات به دارندگان خودرو ، عیب یابی احتمالی را ارائه می دهند و هزینه های نگهداری خودرو را کاهش می دهند. در وسایل نقلیه متصل ، علاوه بر امکانات ذکر شده ، ردیابی خودرو نیز امکان پذیر است.

سازمان جهاد دانشگاه صنعتی شریف پیشگام توسعه فناوری وسایل نقلیه متصل است و در سال 2014 به دلیل توسعه اولین خلبان بهره برداری وسیله نقلیه متصل به آمریکا ، جایزه جشنواره خوارزمی را دریافت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا