اقتصادی

حاجی آقامیری: باید صبر کرد

نمایندگی اتاق بازرگانی تهران اخبار افتتاح جدید اقتصادی ایران و چگونگی اطلاع رسانی آن را تحلیل کرد.

در مصاحبه با شبکه ، سید رازی حاجی آقامیری اظهار داشت: وی ادامه داد: “نمی توان بحث جدی درباره مسئله باز بودن اقتصادی داشت که در حال حاضر قابل بحث نیست ، زیرا اگر اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمینه هایی از گشودگی ممکن است و چه بخش هایی از آن وجود دارد ، وجود نداشته باشد ، یک تحلیل جدید وجود دارد که می تواند از واقعیت فاصله داشته باشد. بنابراین باید ابتدا صبر کنیم تا ببینیم این گشایش اقتصادی به معنای دولت است.

وی توضیح داد: در صورت عدم اطلاع رسانی کامل و اعتماد متقابل ، باید به دنبال دلایلی برای پذیرش عمومی اخبار اقتصادی آزاد بود. دو بعد مهم و ماکروسکوپی اقتصاد وجود دارد. بعد اول تصمیم گیری در مورد مشکل است و بعد دوم بخش اجرای این تصمیمات است. قوه مجریه عضو بخش خصوصی و جامعه است که در بخشهای مختلف اقتصادی فعالیت می کند. چرا در مورد آزاد بودن صحبت می کنیم اما اطلاعاتی را در اختیار دولت اقتصادی قرار نمی دهیم ، چرا باید انتظار داشته باشیم که یک اعلامیه ساده منجر به یک وضعیت اقتصادی مثبت شود؟

نماینده ای از اتاق بازرگانی تهران به عدم شفافیت در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: “با توجه به شفافیت اقتصاد ، مثل این است که از رانندگان بخواهید شبها بدون تجهیزات روشنایی به مقصد خود برسند.” در چنین شرایطی اگر افراد زیادی دست به کار شوند و به گروهی نقل مکان کنند ، خطر تصادف را به خطر می اندازند. اعتماد مبتنی بر شفافیت است و بخش خصوصی و مردم برای توسعه فعالیت های خود به شفافیت و شفافیت نیاز دارند.

آقامیری با طرح این سؤال که آیا علیرغم تحریم ها می توان باز بودن جدی اقتصادی را در نظر گرفت ، گفت: نکته بسیار مهم در اقتصاد ، اطمینان از مکان دقیق فرد است. صادرکنندگان باید بدانند که در کجا ایستاده اند ، در چه فضایی سفر می کنند و چه عواملی را فراتر از توانایی های خود می دانند. پس از ایجاد این آگاهی موقعیتی ، می توان اقدامات مثبت انتظار داشت.

وی گفت: “در سال های اخیر صادرکنندگان با این واقعیت روبرو شده اند که تحریم ها نقش تعیین کننده ای در حرکت کالاها و بازده ارز دارند.” بنابراین ، با اختراع روش همانطور که بود ، به صادرات و بازگرداندن ارز ادامه یافت. نگرانی اصلی ما امروز ثبات است. دولت های دیگر با تصمیماتشان مغایرت نداشتند و عدم شفافیت کار را دشوار می کرد. وقتی امور واضح است و تصمیمات پایدار است ، همه سعی خواهند کرد چرخه اقتصاد را تغییر دهند ، که در سالهای اخیر بارها اثبات شده است.

به گزارش شبکه ، رئیس جمهور هفته گذشته در جلسه کابینه از اقتصاد باز اعلام کرد ، اما نحوه اطلاع برخی از مقامات از آن انتقاد کرد. اخیراً گمانه زنی های زیادی مطرح شده است ، اما دولت هنوز اعلام نکرده است که این گشایش اقتصادی در کجا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا