علمی و پزشکی

جزییات توزیع واکسن آنفلوآنزا/میانگین سنی ابتلا و فوتی های کرونا در ایران

معاون وزیر بهداشت گفت: “میانگین سن مرگ ناشی از کروناویروس به 70.5 سال رسیده است و 82٪ از مرگ و میرها 1 تا 4 بیماری اساسی دارند.”

به گزارش شبکه ، دکتر علیرضا رئیسی در نشست خبری ویدئویی کنفرانس با خبرنگاران وقتی از وی در مورد تخلف برخی اصناف از پروتکل سؤال شد ، گفت: وی گفت: “ما 7000 نفر داریم ، اما این تعداد کشور با این اندازه است و تعداد واحدهای صنفی و پروتکل های تاج نادر نادر است. اشتباه است که فکر کنیم فقط باید ناظران بهداشتی نظارت شوند. آنها مجبورند صنفی و غیره را بسیج کنند و نظارت عمومی نیز بسیار مهم است. در دفتر مرکزی كرونا با مردم شروع كردیم و نظارت را به عنوان سرپرست پزشکی و جغرافیای عالی طبقه بندی كردیم.

وی گفت: “ما بازرسی های هفتگی را انجام می دهیم و هر هفته حدود 14000 بازدید مشترک در سراسر کشور وجود دارد که بیش از 1800 تا 2000 دستگاه واحد در هر هفته پلمپ می شوند ، اما برخی از اصناف از پروتکل مطابقت کم دارند.” یکی از این مراکز نانوایی و راهرو است. پایانه های مسافری حومه ای و بین شهری از نظر عدم رعایت پروتکل در رتبه های 3 و 4 قرار دارند.

رئیس گفت: در عین حال مرکز خوبی داریم. به عنوان مثال ، رعایت پروتکل بانک در حال حاضر نسبتاً خوب است. به جز تهران که در آن بانک هنوز مشکلاتی وجود دارد. همچنین برای کسانی که از پروتکل دفتر پیروی نمی کنند مجازات هایی وجود دارد ، از هشدارهای کتبی و گزارش ها تا کسر 1/3. برای اصناف ، اخطار ، بسته شدن و پلمپ یکی از جرایم است.
در رابطه با برگزاری این نمایشگاه ، رئیسی تأکید کرد: “هر نمایشگاهی که می خواهید میزبان آن باشید باید مجازی باشد.” فقط مدیران غرفه می توانند در آن شرکت کنند.

تاریخچه واردات و توزیع واکسن آنفلوانزا

وی در پاسخ به این سؤال که از وزارت بهداشت درباره وضعیت واکسن آنفولانزا شبکه و نیاز به این واکسن در گروه‌های پرخطر پرسیده شده است ، گفت: “کل واکسن آنفلوانزا که سال گذشته دریافت کردیم 250،000 بود.” امسال 2.5 میلیون درخواست داریم و قول داده ایم که تا 11 سپتامبر به ما برسد. در همین زمان اعلام کردیم که بخش خصوصی و داروخانه ها 4-6 میلیون وعده خدمات به مردم ارائه می دهند. در عین حال تأکید می شود که واکسن آنفولانزا فقط باید به گروههای پرخطر مانند سالمندان ، بیماری قلبی عروقی و دیابت کنترل نشده داده شود و برای دیگران توصیه نمی شود.

رئیسی با بیان اینکه فقط افراد پرخطر باید علیه آنفولانزا واکسینه شوند ، گفت: کل تولید واکسن آنفلوانزا در جهان 350 میلیون بار است. اکنون در نظر بگیرید که نمی توانید آن را به همه هدیه کنید. در همین زمان وعده داده شد که واکسن آنفلوانزا در ماه اکتبر یا نوامبر منتشر می شود.

تهران در بدترین حالت پیروی از پروتکل های بهداشتی است.

وزیر بهداشت با توجه به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان های مختلف ، گفت: همیشه باید از تهران جدا شود ، تهران از نظر انطباق با پروتکل های بهداشتی بدترین وضعیت را دارد و استان ها از نظر انطباق با پروتکل های بهداشتی نرخ های متفاوتی دارند. وجود دارد. این میزان به طور متوسط ​​به 17٪ رسیده و اکنون نرخ انطباق پروتکل بهداشت به طور متوسط ​​به 79٪ رسیده است ، بنابراین میزان انطباق پروتکل بهداشت در تهران به حداکثر 50٪ می رسد.

هرنیایی هایی که به شمال سفر می کردند ، استان های شمالی را اشغال کردند.

رئیسی ادامه داد: کشورهایی مانند یزد ، فارس ، ماركازی ، بوشهر ، غرب و آذربایجان شرقی از پروتكلهای بهداشتی پیروی خوبی دارند ، در حالی كه كشورهای تهران و خراسان رضوی و بخش هایی از اصفهان از پروتكلهای بهداشتی مطابقت مطلوبی دارند. هرنیایی هایی که به شمال سفر می کردند ، استان های شمالی را اشغال کردند. ما نمی دانیم با مردم تهران چه کنیم؟

لاکی در مورد فعالیت معلمان بهداشت مدارس گفت: “علاوه بر مربیان بهداشت ، جزوه های آموزشی را برای معلمان ارسال کردیم و به تفصیل توضیح دادیم که دانش آموزان آموزش و پرورش باید قبل از شیوع تاج آن را ببینند.” تحصیلات خیلی خوب کار کرد بنابراین مدرسه در 25 مارس تعطیل است و امیدواریم این همکاری خوب ادامه یابد.

شروع مرحله سوم نمایش

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در بسیاری از مناطق فقیرنشین از جمله 3000 روستا مشکلات زیرساختی وجود دارد و مشکل اصلی کرونا نیست بلکه مشکلات زیرساختی است که می تواند تحت تأثیر سایر بیماری ها باشد. مالاریا ، وبا و بیماری روده در این مناطق شایع است. یکی از اقدامات ما اجرای یک برنامه نمایش سوم چهار روز پس از آغاز نمایش سوم است. در این طرح گفتیم که به دلیل تاج ، بسیاری از گروه ها ، از جمله زنان باردار ، دانش آموزان ، سالمندان و افرادی که دارای شرایط اساسی مانند فشار خون بالا ، سرطان و دیابت هستند ، ممکن است خدمت نکرده باشند.

وی گفت: “بنابراین سیستم ما این افراد را شناسایی می کند ، و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ما خدماتی را که افراد تحت پوشش قرار نگرفته اند در یک آزمایش سوم دریافت می کنند ، بررسی می کنند و ما نگاهی جامع به این گروه ها می اندازیم.” گروه های خدماتی باید بصورت حضوری و برخی خدمات از طریق تلفن ارائه شود. این طرح به ما امکان می دهد تا نگاه کاملی به افرادی که سرویس دهی نمی کنند و در مناطق فقیرنشین هستند ، بگردیم. بسیاری از این گروه ها کمبود آب آشامیدنی دارند و …

رئیسی گفت: “ما همچنین در حال بررسی علائم عروق کرونا ویروس در این گروه هستیم تا بیماران را در مراحل اولیه سریع تشخیص دهند تا این گروه ها به روشی بد به بیمارستان نروند.” ما با غربالگری در مراحل اولیه از 170 هزار تا 180 هزار نفر معالجه کردیم و به 220 هزار نفر توصیه کردیم که در خانه بمانند و بدون معالجه از آنها مراقبت کنند. هرچه زودتر پیشگیری و تشخیص زودرس شروع شود ، کمتر کسی که روحیه بدی داشته باشد می تواند به بیمارستان برود. یکی از دلایلی که ما اینقدر موفق بوده ایم این است که ما به خوبی از آن جلوگیری کردیم. در غیر اینصورت ، تعداد تختخوابی که داریم برای بیمار کافی نخواهد بود.

ما چاره ای جز پیروی از پروتکل های بهداشتی برای مدیریت تاج نداریم.

لیسی در پاسخ به این سؤال كه از فشار وزارت و رویكرد وزارت برای مجازات جریمه برای مجرمین بهداشتی ، سؤال شده است ، گفت: “واقعیت این است كه اگر پروتكل را با دقت دنبال نكنیم ، راهی برای مدیریت بیماری وجود ندارد.” طبق آمار ، 80٪ پروتکل ها مشاهده شده اند ، به این معنی که 20٪ پروتکل را رعایت نمی کنند و در اپیدمی ، این 20٪ می توانند 80٪ را آلوده کنند. بیست درصد از جمعیت کشور ما 16 میلیون نفر است و اگر این افراد به حرفه ای که در خدمت آنها باشد مشغول هستند ، احتمال افزایش بیماری به دلیل جهش در ویروس وجود دارد و شیوع آن 3 تا 9 برابر افزایش می یابد. ما چاره ای جز رعایت دقیق پروتکل نداریم.

قطع عضو پرسنل پزشکی بود

وی ادامه داد: همکاران ما خسته و خسته هستند و چاره ای جز در نظر گرفتن جرم نداریم. دفتر مرکزی Corona در حال بررسی قانونی جریمه است. در اروپا ، اگر کسی ماسکی نپوشید ، 150 تا 500 یورو جریمه می شوند. لازم به ذکر است در صورت عدم استفاده از ماسک افراد زیادی می توانند آلوده شوند. در پرواز ، پروتکل حتی اگر منتشر شده است ، دنبال نمی شود. در حال حاضر مقررات سختگیرانه توسط سه سطح وزارتخانه های دولت ، اصناف و عموم مردم تصویب شده است و به زودی منتشر می شود. مراقبت از بیماران عروق کرونا ویروس بسیار دشوار بود زیرا همکاران من خسته بودند ، کادر درمانی کاهش یافت و چند هفته بعد این کاهش شروع شد.

وزیر بهداشت در رابطه با از سرگیری مدارس و دانشگاه ها در تهران گفت: “وضعیت تهران سفید نیست ، بیشتر کلاس ها غایب هستند و کلاسهای مجازی برگزار می شود مگر اینکه شرایط تغییر کند.”

میانگین بیماری عروق کرونا ویروس قلب و سن مرگ در ایران

وی در مورد میانگین سنی و فوت بیماری عروق کرونا ویروس در ایران گفت: میانگین سن مرگ به 70.5 رسیده است اما موارد متفاوت است. 80 درصد مرگ و میرها در سن 70 سالگی رخ می دهد. 82٪ از مرگ و میرها از 1 تا 4 بیماری زمینه ای رنج می برند. شیوع ایرانیان زیر 10 سال کمتر از 4 تا 4٪ ، 9٪ بین 10 تا 20 سال ، 15٪ بین 20 تا 30 سال ، 18٪ بین 30 تا 40 سال و مابقی 50 سال و بیماران مسن تر ، عفونت و توزیع سن متعادل است.

رئیسی درباره عود بیماری عروق کرونا ویروس قلب در ایران گفت: “تحقیقات جامع در مورد ترمیم مجدد در حال انجام است.” ما دریافتیم که غربالگری مجدد پس از 2 ماه ارزش آن را ندارد. این امر به این دلیل است که فرد تا یک ماه می تواند مثبت باشد و ویروس تا دو ماه می تواند در بدن وجود داشته باشد. بنابراین ، عفونت پس از 2 ماه باید برای مجدداً بررسی شود. همچنین باید بررسی کنید که آیا بیماری پزشکی زیربنایی دارید یا خیر؟
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا