اقتصادی

تولید مواد نسوز متحمل به دمای بیش از ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد برای صنایع

تیمی از محققان یک شرکت دانش بنیان از ذرات اندازه نانومتر برای تولید مواد نسوز استفاده کرده اند که می توانند دمای بیش از 1400 درجه سانتیگراد را برای صنایع فولاد و پتروشیمی تحمل کنند.

به گزارش شبکهنسوزهای قابل ریخته گری گروهی از مواد مقاوم در برابر حرارت هستند که به دلیل ویژگی های آنها از جمله نصب آسانتر و سریعتر نسبت به آجرهای نسوز ، امکان کار با ضخامت های کمتر و قابلیت تعمیر حتی در شرایط محلی و گرم توجه بیشتری را در مقایسه با آجرهای نسوز جلب می کنند. . دارند؛ این مواد نسوز معمولاً در کوره های القایی ، ملاقه ها و تاندون ها مورد استفاده قرار می گیرند زیرا حاوی خاکهای سیلیسی ، خاک اسپینل ، توده های سخت شده یا توده های آلومینا هستند.

مواد نسوز قابل ریختن Premix شامل ذرات نسوز ، بسترها ، چسب ها و مواد کمکی است. در حین نصب ، این مواد با یک مایع مخلوط می شوند (معمولاً آب) و با یک نگهدارنده خاص (سیستم لنگر) ویبره می شوند تا قطعه تشکیل شوند. مقاومت در برابر آتش ایجاد می کند.

انواع اتصال دهنده ها از جمله کلاسورهای کلوئیدی برای ساخت مواد نسوز ریخته گری استفاده می شود. در طی فرآیند پخت ، چسب کلوئیدی با سایر ذرات نسوز پیوند می یابد و ذرات کلوئیدی به صورت زنجیره ای به نام ژله شدن به یکدیگر متصل می شوند که عامل اصلی در تعیین مقاومت سیستم سرامیکی است.

وجود ذرات به اندازه نانومتر در کلوئیدهای مورد استفاده در نسوزهای ریخته گری روند انجماد را تسریع کرده و مقاومت مواد نسوز را افزایش می دهد. محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان را برای این نسوزهای حاوی نانوذرات طراحی و تولید کرده اند که به عنوان جایگزینی برای ریخته گری “ریخته گری” در کارخانه های تولید فولاد ، سیمان و صنایع پتروشیمی استفاده می شود.

به گفته ستاد نانو ، آنها از نانوذرات استفاده کردند تا مقاومت فشاری سرما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. قیمت مناسب ، مقاومت فشاری در دمای پایین بسیار بالا ، مقاومت در برابر دما از 1400 تا 1850 درجه سانتیگراد و وجود ذرات نانو با ابعاد کمتر از 50 نانومتر از مزایای این محصول است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا