برترین های کسب و کارعمومی

تفاوت عملکرد گیربکس خورشیدی اصفهان با مدل های اروپایی چیست

انواع پمپ کدام است؟

ابه نقل از youtube.com نواع مختلفی از پمپ‌ها وجود دارد، اما دو نوع اصلی به همراهی لیست برخی از مدل‌های آن‌ها در زیر آورده شده است:

  1- پمپ پویا :

همچنین به عنوان دستگاه جریان ثابت شناخته می‌شود زیرا حجم سیال جابجا شده در هر چرخه عملکرد پمپ ثابت می‌ماند. این بدان معناست که جریان سیال تولید شده توسط این نوع پمپ‌ها با سرعت معین (rpm) بدون در نظر گرفتن فشار تخلیه یکسان خواهد بود. این پمپ‌ها به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  2- پمپ جا به جایی مثبت:

این پمپ‌ها سرعت سیالی را که می‌کنند افزایش می‌دهد و بیشتر به پمپ‌های جریان محوری، پمپ‌های جریان شعاعی و پمپ‌های جریان مختلط تقسیم می‌شوند. این پمپ‌ها به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

برای اطلاع از قیمت گیربکس خورشیدی اصفهان لطفا کلیک کنید .یک دستگاه مکانیکی با نیروی الکتریکی است که از طریق موتور الکتریکی حرکت می‌کند. منبع تغذیه ترانسفورماتور از طریق تابلو برق پس از آن، این نیرو از تابلو برق به از طریق سیم برق متصل به لوله آب منتقل می‌شود. این نوع، «پمپ شناور» نامیده می‌شود زیرا عمدتاً از برق برای پمپ کردن استفاده می‌کند.پمپ‌های الکتریکی انعطاف‌پذیرتر از پمپ‌های مکانیکی هستند زیرا می‌توانند هنگام ایجاد خلأ برای ضربه زدن به سوخت، آب، روغن یا مایع خنک کننده از مکانی به مکان دیگر، به چیزی که می‌کنند، نزدیک‌تر شوند.پمپ‌های الکتریکی می‌تواند در انواع موتورها، موتورها، لوله‌کشی و سیستم‌های خنک کننده استفاده شود تا از مدیریت مایع اقتصادی و دمای مطلوب برای عملکرد کارآمد موتور اطمینان حاصل شود. اگرچه پمپ‌های الکتریکی بسیار محبوب هستند اما مهم است که این پمپ‌ها را از برندهای الکتروپمپ (پنتاکس) که دارای رضایت بخشی بیشتری بین مشتریان بوده، خریداری کنید.

 الکتروپمپ چگونه کار میکند؟

الکتروپمپ برای کار نیاز به برق دارد و ترانسفورماتور برق مورد نیاز را از طریق تابلو برق تأمین می‌کند و انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در مورد این ، کل مجموعه در مایع پمپاژ غوطه‌ور می‌شود. برخی از این پمپ‌ها را می‌توان زیر آب قرار داد یا در محلی خشک قرار داد، در حالی که برخی دیگر می‌توانند به طور کامل در آب فرو روند. پمپ شناور مورد استفاده در دستگاه ESP یک پمپ گریز از مرکز چند مرحله‌ای است که در حالت عمود بر کار می‌کند. با چرخاندن شفت ESP، پروانه نیز می‌چرخد ​​و مایع را از طریق ورودی پمپ یا جدا کننده گاز به پایین فشار می‌دهد. داده‌های مصنوعی آسانسور نیاز به تعیین نسبت ورودی به تولید و شاخص بهره‌وری دارد که نشان دهنده بهره‌وری بالقوه از مخزن است.آسانسور مصنوعی روشی است که هیدروکربن‌ها را از طریق مخزن به سطح می‌رساند زیرا فشار موجود در مخزن برای فشار دادن روغن به سطح کافی نیست. دو نوع آسانسور مصنوعی وجود دارد: تأسیسات روی زمین و تأسیسات زیرزمینی.مکانیسم عملکرد پمپ‌های جریان مختلط و شعاعی به این صورت است که هنگامی که مایع تولید شده تحت فشار زیاد گریز از مرکز قرار می‌گیرد که ناشی از سرعت زیاد پروانه است، دیفیوزر انرژی جنبشی خود را از دست می‌دهد. در دیفیوزر، انرژی جنبشی به انرژی فشار تبدیل می‌شود.پمپ‌ها و الکتروپمپ‌ها کاربردهای یکسانی دارند اما آنچه باعث تفاوت پمپ از اکتروپمپ شده، موضوع استفاده از نیروی الکتریکی است که باعث ارائه سطح بالاتری از کارایی در برندهای الکتروپمپ (پنتاکس) شده است. همچنین الکتروپمپ‌ها به اشکال گوناگونی منبع الکتریکی خود را فراهم می‌کنند از جمله از طریق دریافت مستقیم نیروی الکتریکی و یا حتی منابع خورشیدی.

گزارش پایگاه خبری«» به نقل از ایران جیب ،اگر شما یک ماشین با گیربکس اتوماتیک رانده باشید ، دو تفاوت بزرگ بین گیربکس های اتوماتیک و گیربکس های دستی را می شناسید :

– خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک پدال کلاچ ندارند .

– خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک نیازبه تعویض دنده دستی ندارند . یک بار شما دنده را در حالت drive قرار می دهید ، همه چیز ها دیگر خودکار عمل می کند.

– گیربکس اتوماتیک ( بعلاوه مبدل گشتاور ) و گیربکس دستی ( با کلاچ ) دقیقاً مانند هم عمـل مـی‌کننـد ، امـا از راه های کاملاً متفاوت. روش گیربکس اتوماتیک برای تعویض دنده کاملاً شگفت انگیز است. درست مثل جعبه دنده های دستی ، کار اصلی گیربکس های اتوماتیک این است که به موتـور ( کـه دارای دامنـه محدود سرعت است ) اجازه می دهد که سرعت خروجی با دامنه وسیعی داشته باشند .

گیربکس‌های اتوماتیک سیاره ای متداولترین نوع گیربکس‌های اتوماتیک در خودروها می‌باشند. در این گیربکس‌ها انتقال قدرت از طریق مجموعه چرخ دنده‌های خورشیدی سیاره‌ای صورت می‌گیرد . سیستم کلاچ اتوماتیک (TORQUE CONVERTOR) آن هیدرولیکی و دارای سیستم کنترلی است. گیربکس AL4 مورد استفاده در خودروهای 206، و اس‌دی وی 9 و پارس اتوماتیک، همچنین گیربکس خودروهای سوزوکی ویتارا ، اچ‌سی کراس و هایما S7 از این نوع محسوب می‌شوند.

این نوع گیربکس‌ها همان گیربکس‌های معمولی هستند که با نصب عملگرهای الکترومکانیکی روی آنها، عمل تعویض دنده و کلاچ‌گیری به صورت خودکار انجام میگیرد.مهمترین مزیت این نوع گیربکس‌ها، ارزانتر و ساده‌تر بودن ساختار آنها در مقایسه با بقیه انواع گیربکس اتوماتیک می‌باشد همنین بدلیل مشترک بودن بیشتر قطعات آن با گیربکس‌هایدستی هزینه تعمیرات کمتری نسبت به بقیه گیربکس‌های اتوماتیک دارند.

از این نوع گیربکس‌ها بیشتر در خودروهای ارزان قیمت استفاده می‌گردد. نمونه‌های موجود در بازار ایران عبارتند از : اچ 320 و ام‌وی‌ام  110

این نوع گیربکس‌ها اولین‌بار بوسیله شرکت استفاده گردید و بتدریج مورد استقبال بقیه نیز قرار گرفته است. در این نوع گیربکس انتقال نیرو توسط 2 مخروط و یک تسمه فلزی یا پلیمری که مخروط ها را به هم متصل می‌نماید، صورت می‌گیرد. حرکت نسبی مخروط ها در راستای محورشان سببتغییر نسبت دنده می‌گردد. مهمترین مزیت این نوع گیربکس‌ها، پیوستگی تعویض دنده می‌باشد لذا در لحظه تعویض دنده، خودرو تکان و افت دور کنتری دارد. سوزوکی کیزاشی و تیانا به این نوع گیرکس مجهز هستند.

جدیدترین نوع گیربکس‌های استفاده شده در خودروها که ابتدا به وسیه شرکت در خودروهای اسپرت استفاده گردید و بتدریج مورد استقبال قرار گرفته است. ساختار این نوع گیربکس شباهت بسیاری با گیربکس‌های معمولی دستی دارد با این تفاوت که این نوع گیربکس شامل 2 گیرکبس مستقل (برای دنده های زوج و فرد) می‌باشد که هر کدام بطور مستقل به یک مجموعه کلاج متصل هستند. عمل تعویض دنده و کلاج‌گیری توسط عملگرهای الکترومکانیکی انجام میگیرد و کنترل و کنترل آنها به وسیله واحد پردازنده مخصوص گیربکس صورت می‌گیرد.

مهمترین مزیت این گیربکس‌ها افت انرژی کم و راندمان انتقال قدرت بالا می‌باشد. پیش بینی می‌شود در آینده استفاده از این نوع گیربکس در خودروها رشد بیش از پیش داشته باشد . گیربکس رنو کپچر از این نوع می‌باشد.

دکمه بازگشت به بالا