تشخیص گوشی آیفون تعمیر شده

اگر به دنبال خرید گوشی آیفون دست دوم هستید و میترسید که قطعات ایم گوشی تعمیر شده باشد در این مطلب ما به معرفی روش هایی برای تشخیص تغویضی بودن قطعات صحبت کردیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

10 راه تشخیص آیفون تعمیر شده

بررسی آسیب فیزیکی

اول از همه، به دنبال آسیب های قابل مشاهده روی تلفن باشید. برای بررسی اینکه آیا آیفون تعمیر شده است، به دنبال علائم یا ترک های روی بدنه باشید.

با این حال، هر علامتی به این معنی نیست که تعمیر شده است، و علائم تعمیر شبیه یک نوع خاص است. اگر بدنه گوشی شل است یا لکه های سیاه پشت صفحه مشاهده می کنید، احتمال اینکه آیفون تعمیر شده باشد.

اگر آیفون این علائم را دارد، به دنبال خرید آن نباشید چرا که ارزش ندارد.

نرم افزار را بررسی کنید

پس از بررسی آسیب فیزیکی، نوبت به بررسی نرم افزاری آیفون می رسد. برای انجام این کار، به برنامه Settings بروید، به تنظیمات “General” بروید و آن را باز کنید.

در تنظیمات عمومی، “Software Update” را در بالا مشاهده خواهید کرد. بر روی آن بزنید. نسخه iOS ذکر شده را در پایین صفحه خواهید دید. همچنین به شما می گوید که آیا iOS به روز است یا خیر.

اگر iOS به‌روز نیست، می‌تواند به این معنی باشد که تعمیر شده است،

تشخیص آیفون تعمیر شده

بررسی گوشی آب خورده

برای بررسی اینکه آیا آیفون تعمیر شده است، باید آسیب های ناشی از  آب را نیز بررسی کنید. برای انجام این کار، آیفون را برای هر گونه نشانه ای از رطوبت بررسی کنید.

رطوبت می تواند به شکل تراکم یا حتی زنگ زدگی ظاهر شود. نقاط رایج برای تراکم آب صفحه نمایش و لنز دوربین هستند. برای بررسی زنگ زدگی، به لبه ها و دکمه های کناری نگاه کنید.

اگر آیفون این علائم را داشته باشد، به احتمال زیاد تعمیر شده است، پس قبل از سرمایه گذاری روی چنین گوشی ای کمی فکر کنید.

پیشنهاد میکنم حتما برای محافظت از لنز آیفون از محافظ لنز آیفون ۱۳ استفاده کنید.

شماره سریال آیفون را بررسی کنید.

شماره سریال آیفون نیز می تواند به بررسی تاریخچه تعمیر آیفون کمک کند. هر آیفون یک شماره سریال منحصر به فرد دارد و متخصصان تعمیر معمولا این شماره را با استفاده از ابزارهای خاص تغییر می دهند.

در اینجا نحوه یافتن شماره سریال آورده شده است. برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس به «General» بروید. در برگه عمومی، به «About» بروید. در اینجا شماره سریال را در برابر قسمت “Serial Number” خواهید یافت.

هشدار در مورد قطعات غیر اصل را بررسی کنید

آیفون 11 و نسل‌های بعدی با iOS 15.2 و بالاتر دارای ویژگی منحصربه‌فردی برای شناسایی قطعات غیر اصل هستند که می‌تواند به شما کمک کند بررسی کنید که آیا آیفون تعمیر شده است یا خیر.

در برنامه تنظیمات، به General > About بروید. در اینجا «Parts and Service History» را می‌بینید که معمولاً وضعیت دوربین، باتری و وضعیت نمایشگر را نشان می‌دهد. قطعات غیر اورجینال اخطار “Unknown Part” خواهند داشت. برای قطعات اصلی، پیام به عنوان “Genuine Apple Part.” نوشته شده است.

گارانتی را بررسی کنید

اپل برای مشاهده وضعیت گارانتی محصولات اپل، سرویس Check Coverage را ارائه می دهد. باید به وب سایت Check Coverage رفته و شماره سریال دستگاه خود را وارد کنید.

اگر دستگاه تحت ضمانت محدود اپل نباشد، ممکن است تعمیر شده باشد. اگر گارانتی فعال باشد، احتمال تعمیر دستگاه کم است.

باتری را بررسی کنید

راه دیگر برای بررسی اینکه آیا آیفون تعمیر شده است، بررسی عمر باتری است. در حین تعمیر، اگر باتری به درستی تنظیم نشود، می تواند باعث کاهش عمر باتری شود. عمر باتری که به سرعت به پایان می رسد ممکن است نشان دهد که تلفن تعمیر شده است یا باتری آن تعویض شده است.

صفحه نمایش را بررسی کنید

کیفیت نمایش صفحه نمایش نیز می تواند به بررسی تعمیر آیفون کمک کند. اگر کیفیت صفحه نمایش واضح نباشد، اگر پیکسل های مرده یا گیر کرده روی صفحه نمایش وجود داشته باشد، احتمال تعمیر گوشی بسیار زیاد است.

چنین تلفن هایی با صفحه نمایش نامرغوب تعمیر می شدند یا صفحه نمایش در طول تعمیر به درستی نصب نشده بود.

بررسی قطعات و تاریخچه خدمات آیفون

بخش جدید “Parts and Service History” در برنامه تنظیمات از آیفون 11 در آیفون ها وجود دارد. این ابزار تشخیص می دهد که آیا بخشی از آیفون “قطع اصلی اپل” است یا “قطع ناشناخته”. اگر «قطعه ناشناخته» است، مطمئن باشید آیفون تعمیر شده است.

بنابراین، قبل از خرید یک آیفون بازسازی شده، باید این مورد را در برنامه تنظیمات جستجو کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است. به برنامه Settings بروید و تنظیمات “General” را باز کنید. بخش «قطعات و سابقه خدمات» را در نیمه پایین صفحه پیدا کنید.

از طریق این بخش می توانید بررسی کنید که آیا باتری آیفون تعویض شده یا نمایشگر یا دوربین با استفاده از قطعات غیر اصل تعمیر شده است.

شماره مدل آیفون خود را بررسی کنید.

شماره مدل آیفون دارای اطلاعات پنهانی است که می تواند چیزهای زیادی را در مورد گوشی فاش کند.

در اینجا نحوه پیدا کردن شماره مدل آیفون آورده شده است. برنامه تنظیمات را باز کنید و به General > About بروید. در صفحه درباره، رشته ای از اعداد و حروف الفبا را در کنار فیلد «شماره مدل» خواهید دید.

شماره مدل چیزی شبیه به “MQ8P2HN/A” است. اولین کاراکتر می تواند “M”، “F”، “N” یا “P” باشد که هر کدام معنای متفاوتی دارند.

  1. M – واحد خرده فروشی. دستگاه جدید خریداری شده و پس از آن تغییری نکرده است.
  2. F – واحد بازسازی شده. دستگاه بازسازی شده است.
  3. N – واحد جایگزین. این دستگاه جایگزین دستگاه اصلی تحت گارانتی تعویض شد.
  4. P – واحد حکاکی شده. پس از خرید، دستگاه با حکاکی شخصی سازی شد، به احتمال زیاد به درخواست مشتری.

بررسی بیبشتر آیفون تعمیر شده در youtube.com

سوالات متداول

چگونه بررسی کنیم که باتری آیفون تعویض شده است؟

برای بررسی اینکه آیا باتری آیفون تعویض شده است یا خیر، می توانید به دو مورد نگاه کنید. عمر باتری و “Parts and Service History” برای باتری. اگر عمر باتری کوتاه‌تر شده باشد یا در تاریخچه قطعات «Unknown part» نوشته شده باشد، باتری تعویض شده است.

چگونه بررسی کنیم که آیا صفحه نمایش آیفون تعویض شده است؟

برای بررسی اینکه آیا صفحه نمایش آیفون تعویض شده است، کیفیت صفحه نمایش و وضعیت صفحه نمایش را از نزدیک بررسی کنید. در صورتی که صفحه نمایش پیکسل ها آسیب دیده باشد یا کیفیت وضوح پایین تری داشته باشد، ممکن است صفحه نمایش تعویض شده باشد.

منبع : https://support.apple.com/

دکمه بازگشت به بالا