اقتصادی

تبدیل آب شور به شیرین با دستگاه تصفیه نانویی محققان کشور

یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاهی را برای استفاده در مناطق بیابانی برای تصفیه آب نمک و تبدیل آن به آب شیرین فراهم کرده است.

به گزارش شبکه، مهندس ناصر مسلمی ، یکی از شرکتهای دانش بنیان فعال در بخش تصفیه آب ، با توجه به تبدیل دستگاه های تصفیه آب شور و آب شیرین به محصولات این شرکت ، گفت: غشا این دستگاه تصفیه آب شور در بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان می تواند در مناطقی با آب شور مانند کویر طراحی و مورد استفاده قرار گیرد.

وی تأكید می كند: “در حقیقت ، این دستگاه توانایی تولید آب شیرین از شور را دارد ، بنابراین این امر می تواند به تأمین آب آشامیدنی در مناطقی كه آب شور است ، كمك كند.”

مدیر عامل شرکت ، بهاره کاویانی ، فعالیت خود را در سال 2007 با هدف توسعه فن آوری های جدید برای تولید مواد نانو آغاز کرد و کار خود را با ماشین آلات نانوکلوئیدی ، گرانول های جاذب هیدرارسنیک ، دستگاه های نانولوله (نانو انعقاد) و نانومواد α-FeOOH به عنوان جاذب آرسنیک ادامه داد. گرانول های جاذب یکی از محصولات نانو این شرکت هستند و می توانند به طور متوسط ​​2 تن گرانول جاذب آرسنیک در ماه تولید کنند.

“ما اکنون به یک فناوری جدید در تصفیه فاضلاب های رنگی رسیده ایم و اولین آزمایشی موفق این فناوری را در چین پیاده سازی کرده ایم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا