اقتصادی

تاثیر اعتصاب کامیون‌داران کره جنوبی بر خودروها، فولاد و سایر بازارهای جهانی

هزاران نفر از رانندگان کامیون کره جنوبی روز یکشنبه برای ششمین روز متوالی در اعتراض به پرداخت‌ها به دلیل افزایش قیمت سوخت، اختلالات تولید، کاهش سرعت عملیات بندر و خطرات جدید زنجیره‌های تامین جهانی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش شبکه، تولید بزرگترین کارخانه هیوندای موتور در اولسان به دلیل کمبود قطعات ناشی از اعتصاب روز جمعه حدود 60 درصد کاهش یافت. هیوندای گفت یک نقص وجود دارد، اما جزئیاتی ارائه نکرد و گفت امیدوار است هر چه زودتر عادی شود.

کارخانه اولسان هیوندای موتور روزانه حدود 6000 خودرو تولید می کند. این اعتصاب تا روز جمعه به 4000 تا 5000 خودرو آسیب رسانده بود و ارزش آن 180 میلیون دلار بود.

رسانه ها گزارش دادند که کارکنان کارخانه کیا موتورز در گوانگژو از خودروی تازه مونتاژ شده برای تحویل استفاده کردند.

یکی دیگر از تأثیرات این اعتصاب بر روی کارخانه‌های باتری‌های برقی است که هنوز با شکست مواجه نشده‌اند، اما در صورت ادامه اعتصاب، محموله‌ها مجدداً ارزیابی خواهند شد.

رانندگان کامیونی که قرار بود حمل و نقل مواد اولیه نیمه هادی های تولید شده در اولسان و نیمه هادی ها را متوقف کنند نیز بدشانسی نبودند.

شرکت‌های بزرگ درباره تولید تراشه اظهار نظری نکردند، اما برای سیمان و فولاد، اعتصاب‌ها باعث شد که محموله‌ها در هر دو کارخانه به حدود یک سوم یا 35000 تن در روز متوقف شود.

این اعتصاب بر روی پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی نیز تاثیر گذاشته و تعداد خودروهای ورودی به مجتمع پتروشیمی اولسان نسبت به معمول 90 درصد کاهش یافته و رانندگان کامیون به رانندگان غیرصنفی دستور داده اند از ورود به مجتمع خودداری کنند.

کره پنجمین ظرفیت پالایشی بزرگ جهان است و از اوایل سال 2020 ظرفیت پالایش نفت خام 3.3 میلیون بشکه در روز را دارد.

بندر بوسان، هفتمین بندر بزرگ کانتینری جهان به دلیل اعتصابات در مورد بنادر و کانتینرها، اعلام کرد که تردد کانتینری به دلیل اعتصاب نسبت به معمول دو سوم کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، یک مقام دولتی گفت که حرکت کانتینری در بندر اولسان که حدود 10 درصد از حجم بندر کره جنوبی را تشکیل می دهد، از روز سه شنبه به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا