اقتصادی

تأمین بیش از ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور

وزیر نفت گفت: در حال حاضر 70 درصد تجهیزات صنعت نفت از تولید داخل تامین می شود و احتمال داخلی سازی تا 95 درصد نیز وجود دارد.

به گزارش شبکه، جواد اوجی روز چهارشنبه (15 دی ماه) در نشست با تولیدکنندگان فرآورده ها و تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: بخش بازرسی علاوه بر پالایش، پتروشیمی و توسعه در حوزه شرکت‌های داخلی و فناوری بود.

وی ادامه داد: در دهه 70 و 80 بیشتر فرآورده های نفتی از خارج تامین می شد و بیش از 80 درصد هزینه ها صرف خریدهای خارج از کشور می شد، اما امروز به لطف جمهوری اسلامی و شما و صندلی سازان داخلی. 70 درصد تقاضای صنعت نفت در داخل کشور عرضه می شود و قابلیت بومی سازی تا 95 درصد محصولات را دارد.

انجام پروژه های صنعت نفت بدون وقفه

وزیر نفت گفت: کالاهای مورد نیاز تمامی بخش ها (بالا دست و پایین دست صنعت نفت) هم اکنون با کمک تولیدکنندگان داخلی تامین می شود. وی گفت: 10 تا 15 طرح دیگر در کمیته اقتصادی یا هیات مدیره تصویب شد. از شرکت های تابعه

اوجی افزود: جلسات مختلفی با مجریان و پیمانکاران پروژه برای انجام پروژه های مورد تقاضای صنعت نفت برگزار شد. بودجه از صنعت نفت تامین می شود، پس مراقب باشید.

افزایش گاز پرمصرف محاسبه شد.

وزیر نفت گفت: شرکت‌های گاز دولتی ایران باید 80 میلیارد دلار در طول 8 سال سرمایه‌گذاری کنند، باید قیمت مشترکان پرهزینه را تغییر دهیم که از اوایل آذرماه امسال تغییری نکرده و باعث گران‌تر شدن آن شده است.

کاهش تولید فاز پارس جنوبی با افزایش مصرف گاز بالا

اوجی تاکید می کند: اجرای این پروژه باعث صرفه جویی 25 میلیون مترمکعبی و تولید فاز پارس جنوبی می شود که تقریباً 6 میلیارد دلار است. در این راستا برنامه دیگری برای سال آینده داریم.

وی با تاکید بر لزوم بهینه سازی مصرف انرژی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه گاز شیرین کشورمان حدود 860 میلیون مترمکعب است اما اگر این ظرفیت تولید از یک میلیارد قطعه در روز فراتر رود، تولید ما پاسخگوی آن نخواهد بود. ” وضعیت مصرف”

وزیر نفت گفت: در حال حاضر مصرف روزانه بنزین 95 تا 96 میلیون لیتر است، اما بدون کرونا این میزان به 120 میلیون لیتر در روز می رسید در حالی که ظرفیت پالایش داخلی 140 تا 105 میلیون لیتر است. به جلو رانده شود. .

به ظرفیت تولید سالانه 140 میلیون تن محصولات پتروشیمی دست یافت

رئیس اوجی همچنین با اشاره به میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در صنعت پتروشیمی از سرمایه گذاری بین 70 تا 80 میلیارد دلاری در حوزه نفت خبر داد. این سومین جهش رو به جلو با ظرفیت سالانه 140 میلیون تن است که نیاز به سرمایه گذاری حدود 30 تا 40 میلیارد دلاری دارد.

وی افزود: اما سوال اینجاست که این سرمایه از کجا خواهد آمد؟ به عبارت دیگر، این وظیفه ما به عنوان مقامات دولتی است که با ساده سازی مقررات، سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

وزیر نفت در پایان اولویت ما را تقاضای داخلی و تولید دانست و تاکید کرد: سیاست دولت سیزدهم وزارت نفت حمایت همه جانبه از تولید داخل است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا