بیماری‌هایی که خواب در بهبود آن‌ها نقش مهمی دارد

بیماری‌هایی که خواب در بهبود آن‌ها نقش مهمی دارد

به گفته شفاف ، در بسیاری از موارد پزشکان از بیماران می خواهند در حالی که بیمار هستند در رختخواب بمانند زیرا بیماری هایی وجود دارد که برای تسریع بهبودی به خواب و استراحت نیاز دارند.

این گزارش مهمترین بیماریهایی را که باید برای غلبه بر آنها بخوابید معرفی می کند.

1- آنفلوانزا
هنگامی که به آنفولانزا مبتلا هستید ، خواب کافی و استراحت توصیه می شود. این به این دلیل است که فعالیت باعث ترشح هورمون هایی مانند کورتیزول می شود که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و بر سلول های سفید خون تأثیر منفی می گذارد.

در طول آنفلوانزا ، سیستم ایمنی بدن باید تمام تلاش و انرژی خود را برای مبارزه با بیماری هدایت کند. بنابراین ، انواع دیگر خستگی یا عفونت در بدن ممکن است به فعالیت بیشتر سیستم ایمنی بدن نیاز داشته باشد ، پیشرفت بیماری را طولانی کرده و عوارضی ایجاد کند.

به طور کلی ، هر بیماری مربوط به سیستم ایمنی بدن نیاز به استراحت کامل در طول دوره درمان دارد.

2- سردرد شدید
در نتیجه استرس شدید و کمبود خواب ، بسیاری از افراد می توانند سردردهای شدید ، سرگیجه و عدم تعادل را تجربه کنند.

بهترین راه حل در این حالت استراحت و خوابیدن بدن شما برای خلاص شدن از سردردهای شدید است.

خواب ممکن است برای برخی از افراد سردرد دشوار باشد ، بنابراین می توانید از انیسون یا نعناع یا یک لیوان شیر گرم بنوشید که باعث آرامش اعصاب شما می شود و به شما کمک می کند تا سریعتر بخوابید.

با این حال ، باید مراقب باشید که زیاد نخوابید ، زیرا می تواند بر بدن و سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. مقدار کافی خواب 7 تا 8 ساعت است.

3- کمر ، شانه و گردن درد
وقتی درد کمر ، گردن یا شانه دارید ، برای کاهش فشار بر روی بدن باید استراحت کنید. بنابراین خواب یک راه حل خوب برای تسکین این علائم است.

با این حال ، در برخی شرایط ، درد می تواند افزایش یابد ، بنابراین مهم است که وضعیت صحیح خواب را حفظ کنید.

اگر کمر درد دارید ، پر کردن کمر با یک بالش کوچک در زیر لگن ممکن است به کاهش مشکلات تاندون کمک کند ، اما اگر می خواهید یک طرف بخوابید ، بالش باید بین پاهای شما باشد.

گردن درد همچنین خوابیدن به پشت با بالش طبی با قد مناسب و قرار دادن بالش زیر بغل را توصیه می کند.

اگر از ناحیه شانه خود احساس درد می کنید ، توصیه می شود به پشت و با بالش زیر سر بخوابید ، نه روی شکم یا شانه آسیب دیده.

4- درد پا
درد پا می تواند بدون استراحت به مدت طولانی به دلیل افزایش وزن و فشار بیش از حد به مفاصل ایجاد شود.

بهترین نکته در مورد این مشکل خوابیدن روی تشک با بالش زیر پایتان است. این امر تسکین درد را تضمین می کند ، به ویژه اگر همراه با تورم باشد.

به طور کلی خواب تا زمانی که به طور طبیعی و بدون استفاده از داروهای خواب آور انجام شود ، همه دردهای بدن را تسکین می دهد.

5- دیابت
خواب برای بیماران دیابتی بسیار مهم است زیرا کمبود خواب سطح هموگلوبین را افزایش می دهد و در نتیجه قند خون را تنظیم می کند.

در عین حال ، خواب طولانی توصیه نمی شود ، اما باید خواب منظم و کافی برای حفظ سطح قند خون اطمینان حاصل شود.

6- فشار خون و بیماری قلبی
بین کمبود خواب و فشار خون بالا و بیماری های قلبی ارتباط قوی وجود دارد زیرا خواب خوب باعث فعال شدن بافت های بدن می شود تا مواد زائد به خصوص بافت قلب و رگ های خونی را بهتر دفع کند.

خواب همچنین توانایی بدن در دفع مواد زائد بیوشیمیایی از مواد غذایی ، به ویژه غذاهای چرب را افزایش می دهد که باعث افزایش سطح کلسترول مضر در خون می شود که منجر به فشار خون می شود.

خواب همچنین باعث آرامش شبکه خون شده و از آن در برابر استرس و گرفتگی محافظت می کند و جریان خون بهتر در بدن را تضمین می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا