علمی و پزشکی

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار هفته آینده تعیین تکلیف می شود

شبکه / سیستان و بلوچستان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز از بیمارستان متروکه در چابهار نام برد.

به گزارش شبکه ، سعید نمکی در جلسه توجیهی اولین سفر خود به چابهار با حضور استانداران سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استان صحبت کرد: مسئله.

وی افزود: “کارهای زیادی برای ریشه کنی فلج اطفال و مالاریا در این منطقه انجام شده است و باید ادامه یابد.”

او افزود. وقتی وزارت بهداشت را در سال 1397 تحویل گرفتم 25 میلیارد تومان بدهی داشت و پرستارانش 24 ماه حقوق نگرفتند. من طی چند سال گذشته یک خزانه توخالی ، تحریم های شدید ایالات متحده ، سیل و زلزله در هر استان و ویروس کرونا را تجربه کرده ام.

وزیر بهداشت گفت: من از خدا و مردم به خاطر همه کمبودها و کاستی ها عذرخواهی می کنم.

نمکی گفت: من تمام تلاشم را برای مردم سیستان و بلوچستان نکردم. زیرا من مردم اینجا را دوست دارم و برای حل مشکلات آنها مصمم و جدی هستم. من ایجاد یک مرکز درمان تختخواب ، تقویت زیرساخت های پزشکی ، تکمیل محصولات نیمه تمام و امکانات مراکز بهداشت عمومی را در دستور کار قرار دادم.

او این را در مورد یک بیمارستان متروکه در چابهار گفت. هفته آینده یک بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار برای استفاده توسط افراد مستضعف زمین اختصاص داده خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین گفت که هفته آینده با حضور کولیوند ، رئیس مستقیم بخش ، تهیه اورژانس هواپیمایی چابهار به طور ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: “بیمارستان دریایی کوناک نیز تجهیز شده و امکانات لازم ظرف 10 روز تحویل می شود.” البته می توانیم از دو روز آینده روند تجهیز این بیمارستان را آغاز کنیم.

نمکی در ادامه گفت: “ما پزشكان و متخصصانی را برای این منطقه در نظر گرفته ایم و در صورت لزوم از پرسنل شركت استفاده خواهیم كرد و هیچ كس در این منطقه نباید در انجام آزمایش تأخیر داشته باشد.”

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: “ما برای بقای پزشکان و پزشکان در زمینه های مختلف سخت تلاش می کنیم و باید زیرساخت های بهزیستی ایجاد شود تا خانواده پزشکان بتوانند از آنها استفاده کنند.”

وی بر تصمیم گیری در مورد تعیین پیمانکار بیمارستان 32 تختخوابی در چابهار تأکید کرد.

وزیر بهداشت گفت: “ما تعداد بیماران وخیم را در خارج از مراکز بهداشت عمومی بررسی خواهیم کرد و یک تیم و هیئت را برای بررسی مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا در خارج از سیستم بهداشت تعیین می کنیم تا این موضوع شناسایی شود.” “

وی گفت: چابهار از جایگاه ویژه ای در کشور و منطقه برخوردار است. علاوه بر حل مشکلات مردم ، بخش بهداشت در این منطقه خاص باید در جذب گردشگری پزشکی تلاش کند.

وی همچنین به این موضوع پرداخت. دانشگاه پزشکی زاهدان سهمیه دارویی چابهار را جدا کرده و برای مدیریت بهتر آن را به ایرانشر تحویل می دهد.

وزیر بهداشت گفت: “خدا را شکر می کنم زیرا فقط یک واکسن می تواند از بیماری جلوگیری کند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا