علمی و پزشکی

بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، هنگام وارونگی هوا به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند

آفتاب‌‌نیوز:

شکراله سلمان زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ، صبح امروز پس از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر برگشت هوا و افزایش آلودگی به دلیل آلاینده های موجود در خوزستان ، به ویژه در شهرهای صنعتی ، اظهار داشت: پنجره ها را بسته نگه دارید زیرا هوا بسیار خطرناک است.

وی افزود: “زنان باردار ، افراد مسن ، بیماران قلبی عروقی ، بیماران ریوی و سایر بیماران ، به ویژه بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی ، نباید از خانه خارج شوند. کودکان در معرض خطر قرار می گیرند زیرا سیستم تنفسی کاملاً رشد نکرده است.” هوای آلوده ، به ویژه غلظت زیاد ذرات معلق ، تنفس را دشوار می کند. با افزایش ورزش ، ورزشکاران و مردم باید از ورزش در روزهای آلوده خودداری کنند ، زیرا بدن به اکسیژن بیشتری احتیاج دارد و نه تنها ذرات معلق را در ریه ها جمع می کند ، بلکه هوای آلوده را نیز تنفس می کند. همچنین با جریان مناسب اکسیژن به خون و بافت ها تداخل می کند.

سلمان زاده تأکید کرد: کودکان و افراد سالخورده و همچنین افرادی که بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارند ، از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی ، خدمات اورژانس و نور خورشید ، باید از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان که مکانیسم های ریه را ترویج می کند و از ورود خلط به ریه ها جلوگیری می کند ، گفت: “وقتی هوا آلوده است ، شهروندان توصیه می شوند مایعات بیشتری به ویژه مایعات گرم ، شیر کم چربی ، میوه و سبزیجات استفاده کنند.” زیرا مانع می شود. ” از سلامت انسان جلوگیری و تضمین می کند.

وی افزود: “شهروندان نباید از عطسه و سرفه آلودگی هوا جلوگیری کنند و از داروهای ضد سرفه استفاده نکنند. زیرا عطسه و سرفه در صورت آلودگی هوا به عنوان یک واکنش دفاعی عمل می کند و برای سلامتی انسان مفید است.” همچنین نگه داشتن غرغره با آب نمک بسیار مفید است.

مقامات بهداشتی به همه افراد ، به ویژه افراد مبتلا به بیماری تنفسی ، توصیه کرده اند که به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت در محل سکونت خود مراجعه کرده و زیر نظر پزشک مشاوره های مربوط به بهداشت و پیشگیری را دریافت کنند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا