اقتصادی

بیش از ۱۴۲ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت کشور ایجاد شد

شبکه / لرستان معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت بازرگانی ، صنعت و انرژی گفت که در سال گذشته تعداد کارگران این صنعت به 142101 نفر رسیده است که 23.3 درصد نسبت به سال 1998 افزایش دارد.

سعید زرندی امروز چهارم آوریل در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان گفت: 1020 پروانه اکتشاف در بخش معدن صادر شده است که نسبت به سال گذشته 6.3 درصد افزایش داشته است.

در سال 1399 536 گواهینامه اکتشاف برای وی صادر شده است که نسبت به سال گذشته 5.7 درصد افزایش داشته و صدور پروانه های استخراج 680 نفر بوده است که 18.1 درصد افزایش داشته است.

در بخش پتروشیمی در سال گذشته ، تولید 55 میلیون تن 9.4٪ ، در بخش لوازم خانگی 404.300 واحد (رشد بیش از 38٪) ، در بخش شمش آلومینیوم 54٪ ، در وزارت برنامه ریزی و برنامه ریزی ، 7.6٪ بوده است. در بخش فولاد ، بخش تولید خودرو از 829،100 واحد ، 18 درصد افزایش و در بخش سیمان 12.5٪ افزایش به 69.2 تن. 1998

زرندی به من یادآوری کرد: “شاخص های وضعیت دشوار در سال 1999 رشد بخشهای صنعتی و تولیدی را نشان می دهد و طبق گزارش بانک مرکزی ، در 9 ماهه سال گذشته ما رشد 7.8 درصدی را در بخشهای مختلف صنعتی تجربه کرده ایم. در همین دوره در سال 1998 “

وی افزود: “در وزارت پرچم داری امسال ، ما نیازهای سایر دستگاهها را دنبال خواهیم کرد زیرا موضوعی خواهد بود که رهبر معظم انقلاب هنگام نامگذاری 1400 بر آن تأکید خواهند کرد.”

وی افزود: “یكی از موانعی كه امسال در دستور كار وزارت قرار خواهد گرفت ، اصلاح روند تأسیس واحد است و البته این روند با وزارت صامت آغاز شده است ، اما بخش مهمی از این اصلاحات است. در اختیار سایر آژانس ها و م institutionsسسات است. “

زرندی ادامه داد: “نکته مثبت در این زمینه ، دستور رئیس جمهور در فوریه 1999 جهت صدور مجوزها را از پیش بینی به پیش بینی تغییر داد.”

“سال گذشته ، تورم فعلی بر روند تشکیل سرمایه دولتی تأثیر منفی گذاشت. ما در این زمینه دو مرحله برداشته ایم و با ذکر 100 شرکت برتر ایران سرمایه گذاری مجدد را جذب کرده ایم. از طریق سرمایه گذاری و تحقیقات خاص ، این شرکت ها توانایی سرمایه گذاری 70 میلیارد دلار دارند .

سا مارت ادامه داد که تأمین مالی یک نگرانی عمده برای صنعت است. “سال گذشته ما شركتهای بزرگ را به برقراری ارتباط با بورس اوراق بهادار تشویق كردیم و حدود 400 شركت تأسیس شدند كه از این تعداد 200 شركت لیست ثبت نام را طی كرده اند.

زرندی گفت: این رویداد در سال 1999 مانند رابطه تولید این شرکت با بورس سهام طی چند سال گذشته بوده است و امسال نیز می توانیم از این وضعیت سود ببریم.

“علی رغم همه مشکلات و مشکلات ، تولید در سال 1999 جهت مثبت داد و 41،340 پروانه تاسیسات در سال گذشته صادر شد ، که 46 درصد افزایش نسبت به سال 1998 افزایش داشته و حتی ممکن است تعداد پروانه های توسعه محقق شده باشد. سال گذشته 7،475 سرمایه گذاری انجام شده که نسبت به سال 1998 10 درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: با افزایش آمار تولید و صنعت در سال 1399 ، چهار دلیل اصلی وجود دارد که اولین مشکل استفاده از ظرفیت خالی است.

همانطور که زرندی گفت: “ما بیش از 13000 واحد داریم که برای دهه ها در آمریکا تعطیل شده اند و توجه به توانایی این واحدها برای بازگشت به چرخه های تولید بسیار مهم است.”

“سال گذشته ، اولین قدم ما تشویق سرمایه گذاران برای بازگرداندن واحدهای بسته به زندگی بود و مزیت آن این بود که زیرساخت های زیادی برای نحوه تولید و تولید واحد در اختیار داشتیم.”

معاون وزیر صمت گفت: “ما به دنبال مشارکت در زمینه پروژه های نیمه تمام هستیم و 600 پروژه را نیز مشارکت و تکمیل کرده ایم. این استراتژی در سال 1400 ادامه خواهد داشت و باید همین روند در استان لرستان نیز انجام شود.”

زرندی افزود: “موضوع دوم ممنوعیت کالاهای مصرفی وارداتی در سال گذشته بود که بسیاری از آن شکایت داشتند ، اما شرایط تولید محصولات ایرانی فراهم شد ، بنابراین حدود 84.5٪ از واردات فعلی مربوط به مواد اولیه و سرمایه است.”

وی درباره سومین شماره که به صنعت تولید داخلی می پردازد ، گفت: “در این راستا ، ما تولید 212 قلم کالا را اعلام کردیم و جذب سرمایه گذار در این زمینه را آغاز کردیم.”

معاون وزیر سا مارت ادامه داد. نکته چهارم بحث در ماه های نوامبر و دسامبر سال گذشته بود که به منظور ترویج عرضه ارز اولیه مواد اولیه به منظور تولید کالاهای اولیه خود از طریق واردات کالا انجام شد.

زرندی گفت: 500 تا 700 میلیارد تومان به پروژه های صنعتی مستقر در شهر صنعتی لرستان اختصاص می یابد.

وی افزود که کارهای خوبی در زمینه زمین شناسی در منطقه آغاز شده است. لرستان از قابلیت های زیادی در صنعت ، تولید و سرمایه گذاری برخوردار است و سنگ لرستان همیشه یکی از بی نظیرترین پتانسیل های آمریکا بوده است. این مسئله را در سطح ملی مطالعه کنید.

وزیر سکوت خاطرنشان کرد: سیلیکون فلز بروگاد یک صنعت هدف بسیار منحصر به فرد ، ملی و استانی است که مهمترین اولویت وزارت صمت است و ایجاد صنعت فرآوری و غذا در این استان نیز در نتیجه ظهور خواهد کرد.

زرندی افزود: “در بخش پایین دستی پتروشیمی ، پتانسیل کامل در برخی از شهرهای استان وجود دارد که ما آماده کار در سطح وزارت هستیم.”

“سال گذشته ، با کمک بخش خصوصی ، اولویت های مختلف وزارت صامت را در رابطه با آژانس های مختلف بررسی و بررسی کردیم و امسال از قابلیت های م Smسسه ملی صاف برای اصلاح مقررات استفاده خواهیم کرد. مسئله. “

معاون وزیر صمت گفت: مسئله سرمایه گذاری این است که 1400 اولویت اصلی وزارتخانه است و ما باید از تمام توانایی های این بخش استفاده کنیم. بنابراین ، ما آماده هستیم منابع را برای توسعه صنعتی در لرستان قرار دهیم.

زرندی افزود که راه حل مشکلات اقتصادی بخش خصوصی است. “شرایط ایجاد شده برای دولت بسیار دشوار است ، زیرا درآمد نفت زمانی به 100 میلیارد دلار می رسید. اما اکنون بودجه نفتی وجود ندارد ، بنابراین در بسیاری از مناطق ناکارآمد است.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا