اقتصادی

بومی سازی استیل‌های مقاوم به خوردگی از سوی دانش بنیان‌ها

یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تهیه فولاد ضد زنگ و فولاد ضد زنگ شده است.

به گزارش شبکهمدیر عامل شرکت ، نادر عظیمی ، معمولاً از این ورق های فولادی به عنوان فولاد مقاوم در برابر خوردگی یاد می کند. دست انداز یا خوردگی نخواهد داشت. اگر فلز شما به خاصیت آنتی اکسیدانی نیاز دارد ، ورق فولاد ضد زنگ راه حل بسیار مناسبی است.

وی لوله های فولاد ضد زنگ را آلیاژی بر پایه آهن توصیف کرد و در ادامه گفت: “فولاد ضد زنگ در دمای بالا در برابر خوردگی و اکسیداسیون بسیار مقاوم است.” به طور کلی ، مقاومت در برابر هر دو این پدیده ها با افزایش مقدار کروم به تدریج افزایش می یابد.

عظیمی افزود: “محصول بعدی ما میلگرد فولاد ضد زنگ است.” این میلگرد همچنین شمش آلیاژی فولادی است که برای شافت استفاده می شود. شافت یک میله تقویت کننده فولاد است و قطعه ای است که برای انتقال انرژی و نیرو استفاده می شود. این قطعه می چرخد ​​و تحت تأثیر نیروهای پیچشی قرار می گیرد. در واقع از شافت به عنوان ریل برای حرکت یاتاقان ها استفاده می شود.

به گفته مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری ، طبق گفته این فعال دانش بنیان ، پروفیل های فولاد ضد زنگ نیز در این مجموعه تولید می شود و یکی از استاندارد های پرکاربرد برای این محصول ، فولاد ضد زنگ 304 است. این بدان دلیل است که مشخصات فولاد ضد زنگ 304 مقاومت خوبی در برابر خوردگی در برابر مواد شیمیایی و محیط های صنعتی دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا