اقتصادی

بودجه سال آینده وضعیت بورس را مبهم کرد

شکور علیشاهی ، تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند بازار سهام طی چند هفته گذشته گفت: “شاخص بورس بین افزایش و نزول درنگ کرده است. به عبارت دیگر ، هم سهامداران متقاضی و هم کسانی که می خواهند سهام خود را بفروشند کاملا مشکوک هستند.

آلیشیا سلام با اشاره به دلایل تردید سهامداران ادامه داد. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. اول از همه ، گزارش 9 ماهه این شرکت بسیار خوب است ، و نقشی بزرگ در افزایش تقاضا دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: “با این حال ، با توجه به بودجه ارائه شده توسط دولت به شورای ملی ، آینده اقتصاد ملی مشخص نیست و این باعث تقویت قدرت فروشنده می شود. به دلیل همین ابهام ، سهامداران آنقدر خرید یا فروش نمی کنند.

وی تأکید کرد: شاخص های سازنده شاخص در هفته های اخیر منفی بوده و این شاخص منفی بوده است. یکی از دلایل اصلی منفی بودن قیمت سازندگان شاخص در سال های اخیر این است که ارز چند ماه اول آن سال در بورس اوراق بهادار ثبت شد و طی چند ماه گذشته اعلام شد و در دسامبر که پول واقعی وارد بازار شد ، عمدتا دولتی بود. حجم معاملات کافی برای تحریک تقاضا برای سهام وجود نداشت.

بودجه سال آینده وضعیت بورس را تار می کند / چرا شاخص بازار سرمایه منفی است

پول بازار قدرت تغییر روند بازار را ندارد

عالیشاهی در مورد حجم معاملات اخیر اظهار داشت: “پول موجود در بازار قدرت افزایش قیمت سهام شرکت شاخص را ندارد و جابجایی وجوه در صنایع مختلف این موضوع را تأیید می کند.” در این شرایط ، روزی صنعت تصفیه روغن مثبت خواهد شد. یک روز یک روز بانکی خواهد بود ، یک روز یک روز فلزی ، یک روز یک روز ماشین. این نشان می دهد که پول موجود در بازار نمی تواند نمادهای شاخص عمده و جزئی را با هم جمع کند.

یک تحلیلگر بازار سرمایه توضیح داد: “بعد از اینکه فهمیدند سهامداران نمی توانند سازنده شاخص را جابجا کنند ، وارد سهام کوچک شدند. این را می توان منفی کل شاخص دانست ، در حالی که کل شاخص همکار مثبت است.”

سرانجام وی گفت: “پس از حمایت از بازار ، مردم به علامت شاخص تغییر یافتند و سهامداران مقادیر کمی را فروختند و این شاخص مثبت و منفی کل شاخص بود.” .

223227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا