علمی و پزشکی

برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از آنلاین/ واکسن انتخابی نداریم

سخنگوی ستاد ملی کرونا ، بیماری عروق ویروس کرونا قلب داخلی و روند واکسیناسیون ، کمبود دارو و جهش ویروسی را توضیح داد و گفت: “امیدوارم همه چیز وجود داشته باشد زیرا موضوع آموزشی به شدت آسیب دیده است.” . “ما اصرار داریم که مدارس و کالج ها طبق خواست خدا در اول اکتبر از سر گرفته می شوند و از ماه اوت ، ما قصد داریم معلمان و اساتید دانشگاه را برای کلاس ها ایمن سازی کنیم.”

به گزارش شبکه ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: “وضعیت این کشور این است که ما اوج بیماری را پشت سر گذاشته ایم ، اما از نظر زمانی باید بدانیم که بستری شدن و مرگ معمولاً 12 روز به تأخیر می افتد. حتی اگر در سراشیبی بروید و به تعداد شهرهای سرخ کاهش یافته است ، زیرا مرگ و میر ناموفق ادامه دارد ، اما تعداد شهرهای نارنجی کاهش یافته و همچنان خطرناک است ، و ما انتظار داریم که این کاهش طی چند هفته آینده ادامه یابد و به جایی برسید که میزان پذیرش و مرگ در بیمارستان کاهش یابد. تعداد ورودی ها را کاهش دهید.

وی افزود: “چندین شهر کوچک وجود دارد که هنوز به اوج بیماری نرسیده اند و 46 شهر سرخ وجود دارد که نرخ بستری در آنها بیش از 100000 نفر است.” حسن این است که 26 ایالت در حال سقوط فراتر از اوج هستند. در پنج ایالت دیگر ، دو یا سه سرزمین روند نزولی را شروع کردند و یک یا دو سرزمین به اوج خود رسید. در این روند ، تجربه خوزستان در جنوب اهواز و خوزستان به اوج خود رسید ، اما یک هفته بعد شهر دیگری به اوج خود رسید ، بنابراین دوباره اوج گرفت. بنابراین ساده سازی نباید تحمل شود.

شناسایی جهش های هند و آفریقای جنوبی در این کشور

وی درباره شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: مواردی از سویه های هند را در جنوب استان های بوشهر و هرمزگان مشاهده کرده ایم و سویه های آفریقای جنوبی در هرمزگان و آذربایجان غربی شناسایی شده است. هوشیاری و تجربه به دست آمده در دانشگاه به آنها امکان کنترل بیماری را می دهد. بیشتر بیماران تشخیص داده شده خارجی هستند و قرنطینه کامل شده است و تاکنون کسانی که قرنطینه شده اند فوت نکرده اند.

رئیسی تأكید كرد: هنگام صحبت از ویروس هندی ، نباید تصور كنید كه ویروس فقط از هند است ، نباید تصور كنید كه جهش فقط مربوط به كشورهای دیگر است و نباید تصور كنید كه احتمال جهش در ایران وجود دارد . به عنوان مثال ، فقط به این دلیل که جهش آفریقایی در ایران پیدا شده است لزوماً از آفریقا ناشی نمی شود ، اما ممکن است یک ویروس ایرانی باشد که جهشی شبیه به ویروس آفریقایی داشته باشد. تا زمانی که واکسن های جامعه تا 70٪ انجام نشود ، هر بار که به ویروس آلوده می شوید احتمال جهش وجود دارد. هر زمان در معرض ویروس قرار گرفتید و پروتکل را دنبال نکردید ، احتمال افزایش تعداد وجود دارد. صبور. با افزایش تعداد و تجمع بیماران ، قله ها اتفاق می افتد.

“علیرغم اینکه ویروس در این کشور مشاهده می شود ، هیچ جهش خاص کشور که باعث بیماری زایی بیشتر شود مشاهده نشد و در صورت وجود ، شبیه ویروس در آفریقا ، هند و برزیل بود.”

“واکسیناسیون 70٪ از جمعیت جهان را مسدود می کند ، اما تولیدکنندگان واکسن در سراسر جهان آماده تغییر واکسن ها بر اساس ویروس های جهش یافته مانند واکسن آنفلوانزا هستند. این واکسن متداول ترین جهش های امسال را انتخاب کرده و واکسن تولید می کند. من مخالفم رئیسی گفت. واکسن برکت کویت اکنون در برابر ویروس جهش یافته انگلستان کاملاً م effectiveثر است و امروز آنها از آنها می پرسند که آیا با استفاده از سویه های هند و آفریقای جنوبی می توان میزان موثر بودن واکسن در برابر جهش را آزمایش کرد.

استراتژی مدیریت پیک چهارم کرونا

معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: “با بروز علائم اوج چهارم در کشورمان ، تصمیم بسیار خوبی گرفتیم و هیچ بیماری پس از درب بیمارستان باقی نماند.” با شروع اوج چهارم ، جراحی های غیر اورژانسی لغو شدند ، تجهیزات مراکز سرپایی بیشترین بود که روزانه از 250،000 تا 300،000 بیمار در سطح 1 بازدید می کردند. بستری موقت با مراجعه به بیمارستان برای سومین بار ، دریافت رامسا ویر ، دریافت دارو ، استراحت در خانه و اختصاص تخت به ده ها بیمار ایجاد شد. در قله سوم ، 23000 بیمار در بیمارستان بستری شدند و در قله چهارم ، 60 تا 65000 تخت آماده شد. راه حل دیگری در نظر گرفته شد ، اما موثر واقع نشد – مهمترین داروی این بیماران آوردن بیمارستان صحرایی به حیاط بیمارستان بود ، زیرا این یک اکسیژن درمانی خوب است. به تخت اضافی نیازی نبود ، حتی اگر 45000 بیمار به قله چهارم رسیده بودند.

گزارش سفارشات کمبود و درآمد RemedSavier

“اول ، تعداد بیماران در این پیک افزایش یافته است. دوم ، ما در طی درمان سرپایی دارو می دهیم و بیمار به خانه می رود. اما دیگران از بستری شدن در بیمارستان احساس بدی نمی کنند ، اما فقط برای دریافت RemedSivir در بیمارستان بستری هستند. مراحل اولیه دریافت RamedSavier. بسیار م effectiveثر یکی از افتخارات ما تولید داخلی RamedSavier بود. هر آمپول RemedSavir با قیمت 390 دلار در خارج از ایران تولید می شود و با قیمت 20 دلار در ایران تولید می شود. ما حدود 8000 نفر در روز با دریافت رامساویور به بیمارستان می رویم. آنجا بیماران سرپایی رامساویر هستند که 150،000 بیمار بستری دارند و به دلیل کمبود دارو در این پیک بزرگ و تولید انبوه RemedSiver که برای تولید داخلی استفاده می شود ، وزیر دستور داده است که RemedSewer از خارج نیز وارد شود.

وی گفت: در دنیای پزشکی ، همه پزشکان تشخیص خود را داشته اند ، اما در مورد ویروس کرونا ، راهنمایی های بالینی به بیمارستان ارائه شده است. داروها بسته به شرایط هر بیمار تجویز می شوند. به عنوان مثال ، به همه بیماران نمی توان فاپیپیراویر داد. پزشکان و تجویز کنندگان نیز باید همین روش را دنبال کنند.

رئیسی ادامه داد: سایت salamat.gov.ir برای افراد بالای 80 سال که واکسینه نشده اند و برای ثبت نام در این سیستم با آنها تماسی گرفته نشده است ایجاد شده است. برای واکسیناسیون با آنها تماس بگیرید. بیشتر نام افراد در سیستم ما است. یک هفته پس از شروع واکسیناسیون ، با صدای بی صدا ، این گروه سنی می تواند به سایت مراجعه کند. صف تشکیل شده توسط واکسیناسیون برلی در تهران به این دلیل است که افراد بدون تماس قبلی به مرکز مراجعه کرده اند. واکسیناسیون از هفته آینده در سن 75 سالگی آغاز می شود ، این بدان معنا نیست که سهمیه واکسن 80 سال به بالا سوخته است و این به این معنی نیست که هنوز فرصتی وجود دارد. با ورود به سیستم مذکور ، مرکزی نزدیک به محل سکونت شخص پیشنهاد می شود و در صورت انتخاب ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی آن مرکز مطلع می شود. کسانی که امروز ثبت نام می کنند از روز سه شنبه واکسینه می شوند.

چه زمانی واکسن به بیمار خاصی تزریق می شود؟

وی در مورد واکسیناسیون ویژه بیمار گفت: “مرحله دوم مربوط به گروه های سنی است و مرحله دوم مربوط به بیماران خاص است.” در پایان ماه ژوئن ، نوبت واکسیناسیون برای بیماران خاص است ، از جمله بیماران سرطانی فعال ، گیرندگان پیوند ، بیماران دیالیزی ، بیماران تالاسمی و بیماران هموفیلی. ما یک بانک اطلاعاتی از افراد در زمینه تأمین اجتماعی و بیمه درمانی داریم و پیامک می فرستیم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: “اولین واکسن بهترین واکسن است. هنگامی که واکسن مراحل خود را طی کرد و مجوز گرفت ، تأیید می شود. شما نمی توانید بگویید که یک واکسن خاص برای همه مفید است و واکسن نیز عوارض جانبی یا عوارض جانبی مختلفی برای افراد وجود دارد. واکسن های زیادی برای انتخاب وجود ندارد ، اما یک تصمیم وجود دارد که افراد زیر 50 سال باید واکسن Astraznika را دریافت کنند ، به عنوان مثال واردات واکسن بسیار دشوار و پیچیده است یکی از برنامه های تهران استفاده از پلاک در پارکینگ فروشگاه های بزرگ یا مراکز شماره گذاری پلاک است.

در مورد امتحان سازمان یافته توسط وزارت آموزش و پرورش ، آزمون پایه 9 از 17 مه تا 15 ژوئن مستقیماً انجام می شود و آزمون کلاس 12 نیز از 17 تا 15 ژوئن به طور مستقیم انجام می شود. آزمون سنجش سراسری کلاس 6 در 15 مه ، آزمون SAMPAD در 10 و 11 ژوئن و آزمون فاز 2 المپیاد علمی دانش آموزان از 14 تا 16 مه ، فاز 2 برگزار می شود. از 14 تا 15 ژوئن برگزار می شود. امتحانات استخدامی و امتحانات اقلیت نیز به موقع برگزار می شود.

وقتی نوبت به برگزاری آزمون می رسد ، لیسی گفت: “آزمون زیر نظر آموزش و پرورش و آزمون زیر نظر وزارت علوم باید به دو قسمت تقسیم شوند.” کنکورهای سراسری در روزهای 9 ، 10 ، 11 و 12 جولای برگزار می شود. در واقع ، وزیر علوم و معارف اظهار نظری کرد و ستاد تصمیم گرفت. سایر امتحانات در تاریخ های 6 ، 7 و 8 آگوست ، آزمون های کاردانی در 12 آگوست ، آزمون کانون وکلا در 16 ژوئیه ، آزمون سیستم های مهندسی در تاریخ 13 و 14 آگوست برگزار می شود. و 15

وی افزود: “س testال آزمون توسط کمیته خبره مطرح شد و همه نظر دادند.” وزارت معارف و علوم در نظر دارد اطلاعات بیشتری را در مورد امتحانات پایه 9 و 12 و کنکور سراسری در اختیار مردم قرار دهد.
وی درباره احتمال تحویل پنجمین کرونا گفت: “امیدوارم همه چیز وجود داشته باشد زیرا مشکل آموزش به طور جدی آسیب دیده است.” ما اصرار داریم که مدارس و کالج ها طبق خواست خداوند در اول اکتبر از سر گرفته می شوند و از ماه آگوست قصد داریم معلمان و اساتید دانشگاه را ایمن سازی کنیم تا آنها بتوانند کلاس ها را آموزش دهند.
وی در مورد سفر به عید سعید فطر تأکید کرد: “این بار ممنوعیت وارد می شود. این بدان معناست که پلیس حضور خواهد داشت و جرمی مرتکب خواهد شد ، رنگ بندی دیگر اهمیتی نخواهد داشت و ممنوعیت از این سه شنبه اعمال می شود. شنبه آینده

او افزود: در مورد فعالیت شغلی در شهرهای سرخ ، مشاغل گروه 1 و مشاغل گروه 1 و 2 در شهرهای نارنج فعال هستند. مشاغل گروه 1 و 2 تصمیم گرفته اند به مدت 2 هفته در شهرهای نارنجی و قرمز فعال باشند. با این حال ، جریمه های تخلفات صنفی شیفتی آنقدر زیاد است که به دلیل تخلفات صنفی ، شهر قرمز به مدت سه هفته و به مدت دو هفته شهر نارنجی پلمپ می شود. ما به یاد نداریم که اصناف چگونه ما را همراهی می کرد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا