علمی و پزشکی

ایلان ماسک پاسخ تهدید فضائی روگوزین روس را داد

پاسخ ایلان ماسک به توئیت تهدیدآمیز مدیر آژانس فضایی روسیه

او پرسید: “چه کسی مانع از خروج ایستگاه فضایی از مدار و جلوگیری از برخورد خارج از کنترل در آمریکا یا اروپا می شود؟”

ایلان ماسک به توییت روگوزین پاسخ داد. میلیاردر، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا اتوموتیو، به مدیر آژانس فضایی روسکوسموس پاسخ ساده ای داد که تنها تصویری از لوگوی شرکتش را توییت کند.

ایلان ماسک پاسخ داد: “فکر می کنم این پاسخ ایلان ماسک به این سوال است که “چه کسی مانع از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط خارج از کنترل در ایالات متحده یا اروپا می شود؟”

آیا ایلان ماسک می تواند این کار را انجام دهد؟

بدون شک، جهان در حال حاضر نیاز به تشویق دارد، اما ماسک قبلاً قولی داده است که به آن عمل نکرده است. به عنوان مثال، او گفت که جوانان گرفتار در غارهای تایلند را نجات خواهد داد، اما این کار را نکرد.

در 23 ژوئن 2018، 12 پسر نوجوان 11 تا 16 ساله، اعضای یک تیم فوتبال محلی و یک مربی 25 ساله پس از یک جلسه تمرین فوتبال وارد غار شدند. آنها در باران شدید و جاری شدن سیل سرگردان شدند و غارها پر از آب شدند و پس از بیش از یک هفته غواصان انگلیسی توانستند آنها را پیدا کرده و نجات دهند.

این ماسک هرگز استفاده نشد، اگرچه مهندسان تسلا و یک زیردریایی کوچک برای کمک به این نوجوان به تایلند فرستاده شدند.

ایلان ماسک همچنین به توییت دیگری از پیت هاردینگ، سردبیر وب سایت NASASpaceFlight پاسخ داد.

هاردینگ توضیح داد که چگونه اسپیس ایکس می تواند به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود و در زمانی که بخش روسی غایب بود، آن را هدایت کند.

پاسخ ایلان ماسک به توئیت تهدیدآمیز مدیر آژانس فضایی روسیه

او در این ویدئو نوشت: «این ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون بخش روسی خواهد بود. یک کشتی اژدها را می توان برای تنظیم ارتفاع متصل کرد.

ماسک درباره توئیت هاردینگ نوشت: «توئیت را دوست دارم».

46

دکمه بازگشت به بالا