اقتصادی

ایلان ماسک ۱۳ میلیارد دلار از دست داد

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک از ابتدای سال 2023 تاکنون 13 میلیارد دلار ضرر کرده است.

به گزارش شبکه، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد که ایلان ماسک سال 2022 را به عنوان اولین و تنها فردی در تاریخ پشت سر گذاشت که 200 میلیارد دلار ثروت از دست داد و 13 میلیارد دلار دیگر از اوایل سال 2023 تا به امروز. گمشده

مالک توییتر در سال گذشته بیش از هر میلیاردر دیگری پول از دست داد و برنارد آرنو، مدیر عامل شرکت لوکس فرانسوی LVMH را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان پشت سر گذاشت. ایلان ماسک با دارایی خالص 124 میلیارد دلار تا 5 ژانویه همچنان دومین فرد ثروتمند جهان است.

بیشتر ثروت ایلان ماسک مربوط به سهامی است که او در شرکت خودروهای الکتریکی تسلا دارد. در سال 2022، قیمت سهام این شرکت حدود 70 درصد کاهش یافت.

در بحبوحه خرید 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک از توییتر، سرمایه گذاران تسلا نسبت به تعهد وی به این خودروساز ابراز نگرانی کرده اند. سومین سهامدار بزرگ تسلا، کوئوگوان لئو، در ماه دسامبر در توییتی اعلام کرد که ایلان تسلا را ترک کرده است و تسلا هیچ مدیرعاملی ندارد. این شرکت مستحق و نیازمند یک مدیرعامل تمام وقت است.

ماسک میلیاردها سهام تسلا را برای تامین مالی خرید خود در توییتر فروخت. طبق گزارش بلومبرگ، سهام اسپیس ایکس ایلان ماسک اکنون بزرگترین دارایی اوست.

جدای از مشارکت ایلان ماسک در توییتر، تسلا قربانی کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی شده است، به ویژه در چین، یکی از بزرگترین بازارهای این شرکت. به دلیل کاهش قیمت خودروهای دست دوم تسلا در سال گذشته، تسلا چاره ای جز ارائه تخفیف بی سابقه نداشت.

با این حال، آدام جوناس، تحلیلگر بانک مورگان استنلی، معتقد است که تسلا همچنان در سال 2023 در رقابت خودروهای الکتریکی پیشرو خواهد بود، زیرا عرضه این شرکت از تقاضای مصرف کنندگان فراتر خواهد رفت.

در این میان، توییتر همچنان شاهد هرج و مرج و بی نظمی است. ایلان ماسک در اواخر دسامبر از کاربران توییتر نظرسنجی کرد و از او پرسید که آیا باید از سمت مدیرعاملی کنار برود. بیش از 17.5 میلیون کاربر رای مثبت دادند. ماسک در توییتر خود نوشت: به محض اینکه فردی احمق را پیدا کنم که بتواند مسئولیت آن را بر عهده بگیرد، از سمت مدیرعاملی توییتر کنار می‌روم.

به گفته وب سایت Business Insider، از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید، هزاران کارمند شرکت اخراج شده اند و توییتر شاهد کاهش تعداد تبلیغ کنندگان بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا