علمی و پزشکی

ایده نوین محققان برای کمک به افراد مبتلا به التهاب مفصل

محققان دانشگاه فنی برنو ، جمهوری چک در حال توسعه جایگزینی / جایگزینی مفصل کوچک با استفاده از چاپ سه بعدی هستند

به نقل از شبکه به نقل از ER ، کاشت های کوچک ساخته شده از پودر تیتانیوم برای بیماران مبتلا به آرتروز در مفاصل انگشتان دست و پا بسیار مفید است ، که بسیار مهم است. زیرا در چنین مواردی ، درمان های معمول معمولاً بی اثر هستند.

جراحی تعویض مفصل ران و زانو یکی از رایج ترین جراحی ها است که پزشکان با موفقیت به تسکین درد در افراد مبتلا به آرتروز کمک می کنند.

محققان دانشگاه فنی برنو در حال تلاش برای ایجاد جایگزینی مفصلی هستند که می تواند برای بیماران مبتلا به آرتروز مفاصل انگشتان دست و پا مفید باشد. دانشمندان در این مطالعه قصد دارند این کار را با همکاری یک تولید کننده ایمپلنت چک انجام دهند که نمونه های چاپ شده تولید می کند.

هدف آنها درک عملکرد انواع جدید مفاصل در بدن است. برای انجام این کار ، محققان قصد دارند با استفاده از شبیه ساز ویژه باری را كه یك ایمپلنت ساخته شده از پودر تیتانیوم تحمل می كند ، دریابند.

مارتین وربکا ، انستیتوی طراحی مکانیکی و صنعتی ، گفت: “ما پیوندهای قابل اعتمادی را در بدن بیمار می خواهیم که بتواند به مدت 10 ، 15 یا 20 سال کار کند.”

دوام کاشت های چاپ سه بعدی توسط دانشمندان بر روی شبیه سازهای ویژه آزمایش می شود. نتایج آزمایش اولیه نشان می دهد که به لطف ساختار خاص متخلخل ، این گزینه های چاپ سه بعدی می توانند بهتر از دیگران روی بدن بیمار بمانند و مقاومت بالاتری نسبت به دیگران دارند. به گفته محققان ، انجام دو آزمایش حداقل دو سال دیگر طول می کشد و در نهایت تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا