اقتصادی

اوراق سلف نفتی، طرح گشایشی رئیس جمهور نیست

خبر فاز اول فروش اوراق قرضه معاملات آتی نفت که بیش از 500 هزار بشکه نفت از آن تأمین می کند ، روز یکشنبه 17 اوت اعلام شد ، اما برخی معتقدند که مطابق برنامه اعلام شده رئیس جمهور برای باز کردن اقتصاد است. صدور معاملات آتی نفت با برنامه های اعلام شده توسط رئیس جمهور متفاوت است.

به گزارش شبکه ، بورس انرژی در بیانیه ای اعلام کرد: مرحله نخست فروش اوراق قرضه معاملات آتی نفتی با عرضه بیش از 500000 بشکه نفت از یکشنبه آینده 17 مرداد در تالار تبادل انرژی عرضه می شود. در این اطلاعیه برجسته شده است که روز یکشنبه 529.312 بشکه نفت سنگین ایران تحویل داده می شود. قیمت هر بشکه 944،622 تومان تعیین شده است. معاملات آتی نفت دو ساله است و قرارداد در تاریخ 17 آگوست 1401 منقضی می شود.

همچنین ذکر شده است که در این عرضه اولیه ، حداقل خرید برای هر فرد 1 بشکه و حداکثر آن 20،000 بشکه است. پس از پایان دوره پیشنهاد اولیه برای این امنیت ، حداکثر 10 روز کاری آغاز می شود و ساعات معاملاتی دوم از 8:30 تا 12:30 روز کاری در بازارهای سرمایه تعیین می شود.

تفاوت بین آینده و اقتصاد آزاد

در پی این خبر ، برخی آن را با برنامه افتتاح شده اقتصادی اخیر رئیس جمهور حسن لوهانی برابر کردند. طبق این طرح دولت قصد دارد به مردم اجازه دهد از 1 تا 100000 بشکه بسته به قابلیت های خود رشد کند. روغن بخرید.

در همین راستا ، سیدعلی خوزینی ، مدیرعامل بورس انرژی برای پاک کردن سوء تفاهم گفت: موضوع معاملات آتی نفت در روز یکشنبه با برنامه های اعلام شده از سوی رئیس جمهور متفاوت است.

به گفته وی ، پیش نویس مقررات رئیس جمهور پس از برقراری الزامات قانونی و مقررات اجرایی از طریق مراجع ذیربط در قالب یک برنامه به اطلاع شما خواهد رسید که این تفاوت با انتشار پایان نامه سلف در روز یکشنبه است.

کارشناسان تأکید کردند که این طرح همان طرحی است که هر سال شاهد آن هستیم و هیچ ارتباطی با برنامه جدید دولت ندارد. موضوعات مطرح شده توسط رئیس جمهور مربوط به رشد اقتصادی ، غلبه بر رکود اقتصادی و احیای مجدد تجارت اقتصادی است. ناهمسان.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا