اقتصادی

انتشار به‌روزرسانی آسیب‌پذیری‌های مهم در گوشی‌های 5G

اولین بروزرسانی برای رفع آسیب پذیری های تلفن های Android 5G منتشر شده است و کاربران نسخه های سیستم عامل اندروید برای جلوگیری از آسیب پذیری های جدی باید دستگاه های خود را به روز کنند.

به گزارش شبکه ، آسیب پذیری گوشی های 5G سامسونگ به گونه ای عمل می کند که از دستورات اشکال زدایی USB مربوط به دستورات LTE و 5G می توان بدون مجوز استفاده کرد. در همین راستا ، مرکز فناوری (تسکین و هماهنگی رایانه تصادفات رایانه ای) اعلام کرد که سامسونگ برای رفع برخی آسیب پذیری های جدی در تلفن های همراه ، یک به روزرسانی امنیتی منتشر کرده است.

این به روزرسانی های امنیتی حاوی وصله های امنیتی بسیاری است که تمام آسیب پذیری های مهم در نسخه های مختلف سیستم عامل Android را برطرف می کند.

از میان “آسیب پذیری” تلفن های سامسونگ ، جدی ترین آسیب پذیری ناشی از نقص در سرریز عدد صحیح در سیستم عامل Android منجر به اجرای کد از راه دور خواهد شد. به گفته محققان ، این آسیب پذیری می تواند به یک مهاجم از راه دور امکان کنترل کامل دستگاه را بدهد.

آسیب پذیری های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به مهاجمان اجازه دهد برای دریافت مجوز آنتن و مدیریت کد با قدرت بیشتر ، اتصالات کاربر را دور بزنند.

هنگام سو explo استفاده از آسیب پذیری های شدت جدی ، این سایت ها به برنامه های مخرب اجازه می دهند تا به راحتی رابط کاربری را دور بزنند تا دسترسی بیشتری پیدا کنند. یک آسیب پذیری دیگر به مهاجمان محلی اجازه می دهد تا تمام امتیازات را افزایش دهند و سطح دسترسی را افزایش دهند و به این ترتیب کد دلخواه بر روی دستگاه های وصله نشده اجرا می شود.

کارشناسان به کاربران تلفن های سامسونگ توصیه می کنند که دستگاه های اندرویدی خود را هرچه سریعتر به روز کنند تا از این آسیب پذیری ها جلوگیری کنند و همچنین کاربران باید از فعال بودن گزینه “بروزرسانی خودکار” در تلفن هایشان اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا