برترین های کسب و کارعمومی

اموزش کاشی کاری دیوار با سیمان

این روزها، بسیاری از افراد تمایل دارند که خودشان کار نصب کاشی و سرامیک را انجام دهند، البته این مورد بیشتر مناسب افرادی است که از قبل دستی در این کارها داشته اند.

از آنجایی که یکی از راه‌های خوب و محبوب، برای پوشاندن بخش های مختلف منزل، سرامیک کاری کف است، به همین دلیل ما در ادامه به صورت جامع و مرحله به مرحله آموزش کاشی کاری کف و دیوار را توضیح داده ایم.

اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، بهتر است که از یک متخصص نصب سرامیک کمک بگیرید، اما اگر خلاف این است در ادامه با اموزش سریع ترین روش کاشی کاری با ما همراه باشید تا از تمام جزئیات و اصول حین کار آگاه شوید.

 

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

کاشی و سرامیک چه تفاوتی باهم دارند؟

برای دانستن تفاوت بین کاشی و سرامیک، بهتر است ابتدا با بخش های مختلف کاشی، آشنا شویم. کاشی از دو قسمت بدنه و رویه تشکیل شده‌است:

  • قسمت اصلی و استخوان‌بندی کاشی، که از قطعه ای سفالی تشکیل شده است که به آن بیسکوئیتی کاشی گفته می‌شود.
  • و رویه‌ی کاشی که از یک ماده‌ی شیشه‌ای تشکیل شده است

فرق کاشی و سرامیک در همین قسمت دوم است، کاشی ای که لعاب رویش از جنس سرامیک باشد، سرامیک گفته می‌شود.

تفاوت اصلی کاشی با سرامیک در میزان استحکام آنها است از این رو کاشی به دلیل ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر در بدنه و دیوار کار می‌شود، ولی سرامیک به دلیل پرس سنگین‌تر و سطح استحکام بالا در کف کار می‌شود.

کاشی کاری در بخش‌های مختلف یک ساختمان از جمله دیوارها، کف ساختمان و گاها پشت بام‌ها نصب می‌شوند و روند کلی نصب در آن‌ها به ظاهر یکی است اما هرکدام مواد و روش مخصوص به خود را دارد. بهترین زمان برای نصب آنها بعد از اتمام کار ساختمان است. در ادامه به آموزش سرامیک کاری کف با سیمان و همچنین نصب سرامیک و کاشی روی دیوار می پردازیم.

به طور کلی، برای نصب کاشی و سرامیک کف از دو ماده سیمان و چسب استفاده می‌شود که سیمان به صورت ملات برای زیرسازی و افزایش مقاومت کاشی کف استفاده می‌شود و از چسب معمولا برای درزگیری و استحکام بین اتصالات استفاده می‌شود؛ که در ادامه به آموزش تمام این موارد می‌پردازیم.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

در زیر آموزش کاشی کاری کف در 12 مرحله را شرح داده ایم:

  1.  بررسی زیر سازی کار: قبل از انجام مراحل سرامیک کاری کف، بهتر است از مقاوم بودن بستر و همچنین هموار بودن آن مطمئن شوید.
  2. هموار کردن سطح کف: بهتر است که سطح زمین را از فرورفتگی و برآمدگی‌های موجود رفع کنید و یک سطح صاف و یکدست ایجاد کنید. برای این مرحله بهتر است از متریال‌هایی مثل سیمان، که مقاومت را بالا می‌برد، استفاده کنید.
  3.  انجام ترازبندی: به وسیله شاقول، نخ و خط کش کار تزاربندی را انجام دهید. تراز بندی از این جهت مهم است که کاشی ها به صورت مرتب و یکدست نصب شوند.
  4. دیدن نمای کلی پیس از نصب: بعد از ترازبندی و مشخص کردن الگوی کاشی، که در ادامه به آن پرداختیم، کاشی ها را روی سطح قرار دهید تا یک نمای کلی از کار قبل از نصب کاشی ها داشته باشید.
  5. آماده کردن ملات: در این مرحله باید سیمان و آب را با نسبت 6 به یک مخلوط کنید تا موادی با بافت سفت بدست آید.
  6. ریختن ملات: ملات اماده شده را در محل‌های مشخص شده بریزید، توجه کنید که این کار را از جایی که می خواهید شروع به نصب کاشی کنید، انجام دهید و در هر مرحله به اندازه یک فضای 2 در 3 ملات را پخش کنید.
  7. نصب کاشی و سرامیک: کاشی ها را به طور دقیق روی ملات قرار دهید. ین کار را از گوشه شروع کنید و حتما یک فاصله 1.8 اینچی با دیوار در نظر بگیرید. این فاصله در پایان کار با دوغاب پر می‌شود.
  8. استفاده از جداکننده و اسپیسر: از این جهت از اسپیسر استفاده می‌کنند تا فاصله بین کاشی ها مشخص شود و بتوانید کاشی‌های بعدی را نصب کنید.
  9. برش کاشی ها: کاشی‌هایی که در گوشه خاصی قرار دارند را با کمک دستگاه سنگ بری برش دهید تا به شکل مورد نظر در بیایند.
  10. دوغاب ریزی: جداکننده های کاشی را برداشته و فاصله بین کاشی‌ها را با دوغاب پر کنید ( برای آشنایی با دوغاب و مراحل ساخت آن به محتوای مربوط به مراجعه کنید)
  11. تمیز کردن سطح: سطح کاشی ها را بعد از اتمام کار، از دوغاب پاک کرده و 3 ساعت بعد، مجدد مراحل دوغاب ریزی را انجام دهید.
  12. پر کردن درزها: در مرحله آخر نصب کاشی، درزهای بین کاشی‌ها را با بتونه‌های مخصوص پر کنید.

12 مرحله بالا نحوه کاشی کاری کف ساختمان بود، اما حالا برویم سراغ سرامیک کاری دیوارها.

آموزش کاشی کاری روی دیوار

یکی از روش‌های پرکاربرد نصب کاشی و سرامیک استفاده از این مصالح ساختمانی برای تغییر دکوراسیون دیوار در ساختمان است.

در این بخش به گام‌های اساسی در اجرای نصب کاشی دیوار اشاره خواهیم داشت.

  1. سطح دیوار را ازهروسیله اضافی مانند قاب پریزها، گردوخاک و… خوب تمیز کنید.
  2. با کمک نخ‌های آغشته به رنگ‌های پودری و تراز کردن خطوط، روی دیوار خط‌های افقی و عمودی بیاندازید تا قبل از نصب کاشی، دید کلی به نقاط نصب داشته باشید.
  3.  با کمک ماله، ملات‌ها را روی نقش‌هایی که نخ‌ها برروی دیوار انداخته پرکنید. توجه داشته باشید که نهایتا به اندازه یک فضای 2 در 3 ملات بریزید.
  4.  کاشی‌ها را برروی ملات‌ها بچسبانید.
  5.  از پونزهای نگه دارنده برای تثبیت جای کاشی استفاده کنید.
  6.  به وسیله ملات‌های درزگیری، بین کاشی‌ها را پرکنید.
  7.  با چسب آکواریوم درز بین سرامیک و تجهیزات را بپوشانید.
  8. به وسیله یک اسفنج سطح کاشی‌ها را تمیز کنید.

سریع ترین روش کاشی کاری کدام است؟

سریع ترین روش کاشی کاری برای نصب روی دیوار و کف، روش نصب کاشی با چسب است. البته این روش برای دیوار مناسب تر است، زیرا کمتر در رفت و آمد افراد قرار دارد. اما برای آشنایی کامل نحوه اجرای آن، پیشنهاد می کنیم به محتوای جامع و کامل “” مراجعه کنید. سنگ پرطاووسی ممتاز با زمینه کرمی که دارد به یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین سنگ‌های مرمریت تبدیل شده است.

نکات لازم پیش از سرامیک کاری کف با سیمان

قبل از اجرای مراحل سرامیک کاری کف با سیمان، بهتر است با یک سری نکات آشنا شوید:

  • یکی از موارد مهم، بررسی و اندازه‌گیری متراژ فضای مورد نظر است، زیرا از طریق بررسی متراژ فضا، می‌توانید حدود قیمت مصالح مصرفی و همچنین میزان کاشی و سرامیک مورد نیاز را محاسبه کنید.
  • نکته دیگری که تاثیری زیادی در کیفیت کار نصب کاشی و سرامیک دارد، انتخاب کاشی و سرامیک با کیفیت می‌باشد.
  • بهتر است قبل از شروع مراحل کاشی کاری کف با سیمان، وسایل و ابزار مورد نیاز را آماده کنید که در حین کار با مشکل دچار نشوید، چرا که کار نصب کاشی، نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد.

(مطلب پبشنهادی: )

انواع چیدمان در سرامیک کاری و نصب کاشی

شاید بد نباشد بعد از خواندن مراحل و آموزش کاشی کاری کف و دیوارها، بهتر باشد با انواع چیدمان و اصول نصب کاشی یا سرامیک آشنا شوید. در ادامه انواع چیدمان را برایتان شرح داده ایم:

  •  چیدمان راست و مستقیماین چیدمان ساده ترین الگوی چیدن سرامیک‌ها در کف است که زیبایی سرامیک یا کاشی را به نمایش می‌گذارد.
  •  چیدمان قطری و مورب: در این چیدمان، سرامیک‌ها با زاویه ی 45 درجه قرار گرفته اند. این چیدمان جذابیت بیشتری به کف می‌دهد و حس گستردگی به آن می‌بخشد.
  • چیدمان آجری کاشی: این چیدمان ابتدایی و قدیمی، الگوی آجری نامیده می‌شود. در این چیدمان، هر ردیف سرامیک به اندازه ی نصف کاشی نسبت به ردیف قبل جا به جا می‌شود.
  •  چیدمان شطرنجی: چنین الگویی با یکی در میان گذاشتن سرامیک‌ها در دو رنگ ایجاد می‌شود که می‌توانند مستقیم یا قطری چیده شوند.
  •  چیدمان قطری خال داردر این الگو سرامیک‌های بزرگ با سرامیک‌های کوچک تر برجسته در فواصل منظم قطع شده اند.
  • چیدمان چرخ دنده ایترکیبی از دو چیدمان متفاوت است شامل یک کاشی مربعی کوچک و کاشی‌های مربعی بسیار بزرگ تر که در کنار هم تداعی شکل چرخ دنده را می‌کند. معمولا برای این چیدمان از دو نوع کاشی با تضاد رنگ بالا استفاده می‌شود.
  • چیدمان حصیریمدل چیدمان حصیری برای راهروهای داخلی و خارجی بسیار مناسب است زیرا حالت V ایجاد شده در این چیدمان به نوعی نشان دهنده مسیر راهرو خواهد بود. این مدل چیدمان از قرارگیری کاشی‌های مستطیلی به صورت زیگ زاگ کنار هم ایجاد می‌شود.
  • چیدمان مدولاردر این نوع چیدمان سه سرامیک یا بیشتر با اندازه‌های مختلف یک الگو را تشکیل می‌دهند. سرامیک انتخابی باید طرح ساده داشته باشد ضمن اینکه بصورت نامنظم در کف کار شود.
  • چیدمان چپ و راست: در این مدل چیدمان بیشتر برای نمایش و مانور در کف استفاده می‌شود. بافت کار شده توسط این چیدمان سطح برجسته‌ایی را نمایانگر می‌کند.
  • چیدمان آسیاب بادیدر این چیدمان چهار کاشی مستطیل شکل دور تا دور یک کاشی مربع با اندازه ضلع نصف طول مستطیل‌ها قرار میگیرند. این چیدمان برای کل منزل کمی شلوغ به نظر می‌آید اما به عنوان حاشیه و کف حمام بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای نصب کردن کاشی و سرامیک در ساختمان

تا به این قسمت به تفصیل در خصوص آموزش نصب کاشی و سرامیک در ساختمان‌های مختلف صحبت کردیم. حال در چندین نکته کاربردی به بررسی مزایای نصب سرامیک و کاشی در کف و دیوار ساختمان می‌پردازیم.

  • به دلیل قابلیت شستشو از نظر بهداشتی بسیار مناسب می‌باشند.
  • مناسب ترین پوشش برای مکان‌هایی که بیشترین تماس با رطوبت دارند.
  • با دوام و عمر طولانی دارند.
  • ضد حریق و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند.
  • در برابر اشعه خورشید تغییر رنگ رنگ نمی‌دهند و مقاوم هستند.

در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین کاشی‌ کاری و نصب کاشی در شهر خود دسترسی دارید.

نکات تکمیل کننده سرامیک کاری کف و دیوار

  • محل نصب کاشی و سرامیک را تمیز و صاف کنید.
  • اول طرح و نقشه چیدمان را بچینید و سپس شروع به کار کنید.
  • در هنگام تراز کاری و بندکشی دقت کنید تا کاشی‌ها هم تراز شوند.
  • باتوجه به محل نصب و نوع کاشی چیدمان مناسب را انجام دهید.
  • 24 ساعت بعد از نصب کاشی و سیمان کار دوغاب کاری را انجام دهید.
  • اگر لازم شد که سرامیک را برش دهید از شابلون و خط کش مخصوص استفاده کنید.
  • اول تمام قطعات کامل را بچینید و بعد به سراغ قطعاتی بروید که باید برش بخورند.

سخن پایانیکاشی کاری و سرامیک کاری قسمتی از مرحله نازک کاری در ساختمان سازی به شمار می‌روند. و از کاشی و سرامیک برای پوشاندن برخی دیوارها و کف ساختمان استفاده می‌شود. از کاشی و سرامیک نه تنها برای زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان، بلکه به عنوان عایق رطوبتی هم استفاده می‌شود.

از همین رو نیز عموماً کف و دیوارهای حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با کاشی و سرامیک می‌پوشانند. چون آن‌ها در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و دچار آسیب نمی‌شوند. اما کاشی کاری حرفه ای کار ساده‌ای نیست و نیاز به ظرافت و تخصص دارد. در ادامه این مقاله به کاشی کاری و آموزش آن خواهیم پرداخت.

کاشی‌ها صفحات نازکی از جنس سفال هستند که با لایه‌ای از لعاب پوشیده شده‌اند. از کاشی برای پوشاندن کف و دیوارهای برخی از قسمت‌های ساختمان‌ها استفاده می‌شود و این کار علاوه بر افزودن بر زیبایی آن محل، پوششی عایق در برابر رطوبت فراهم می‌کند. کاشی کاری، کاری تخصصی است و باید به نحوی انجام شود که لبه‌های کاشی نه بر روی هم بیایند و نه فاصله زیادی بین آن‌ها باشد.

البته کاشی و سرامیک و موزائیک را نباید با هم اشتباه گرفت. گفتیم که در کاشی‌ها، روی سفال را به لایه‌ای از لعاب می‌پوشانند. اما در سرامیک، این لایه‌ی محافظ از جنس سرامیک است و همین هم باعث می‌شود که وزن آن‌ها سنگین‌تر باشد و مقاومت آن‌ها هم بیشتر باشد. از همین رو از سرامیک برای پوشاندن کف استفاده می‌شود و از کاشی برای پوشاندن دیوارها. موزائیک‌ها نیز برای پوشاندن کف قسمت‌های بیرونی و پیاده‌روها استفاده می‌شود.

مزایا کاشی کاری

  • ویژگی قابل شستشو بودن کاشی باعث می‌شود که بهداشت محیط تأمین شود.
  • کاشی‌ها غیر قابل اشتعال هستند.
  • به دلیل وجود یک لایه محافظ بر روی آن‌ها، در مقابل نور مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی‌دهند یا خراب نمی‌شوند.
  • طول عمر آن‌ها بالاست.
  • نگهداری و تمیز کردن آن‌‌ها بسیار آسان است.

پیش از شروع مراحل کاشی کاری، در ابتدا باید به سطحی که قرار است روی آن کاشی کار شود، دقت کرد. سطح مورد نظر، چه دیوار باشد و چه کف، باید هموار باشد. ناهموار بودن سطح می‌تواند موجب شکستن کاشی و یا بیرون زدن ملات کاشی کاری شود. بعد از آن باید به رطوبت محل کاشی کاری دقت شود.

اگر سطحی که قرار است آن را کاشی کنید در معرض رطوبت قرار دارد، بهتر است قبل از شروع به کار، سطح با تخته‌های مخصوص عایق شود. دقت کنید که سطح عایق کاری شده هم باید در نهایت صاف، تمیز و محکم باشد. پیش از شروع به کاشی کاری از تراز بودن سطح مطمئن شوید و سطح را از مواردی مثل کاغذ دیواری، رنگ‌های پوسته پوسته شده، گچ کاری شل شده و … پاک کنید.

کاشی کاری دیوار

از آن‌جا که معمولا دیوارها به طور کامل تراز نیستند، باید برای نصب کاشی روی آن‌ها از خط تراز به عنوان راهنما استفاده کرد. قبل از این‌که کار را شروع کنید، نحوه قرارگیری کاشی‌ها روی دیوار را بررسی کنید. بهتر است کاشی‌هایی که در کناره‌های دیوار قرار می‌گیرند قطعات مساوی باشند و کاشی‌های کناره‌ها را هم باریک نگیریم.

اگر ابعاد کاشی کناره‌ها به ابعاد اصلی کاشی نزدیک‌تر باشد، هم برش آن‌ها آسان‌تر خوهد بود و هم نمایی نهایی کار شکل بهتری خواهد داشت. برای کاشی کاری دیوار در ابتدای کار قسمت بالایی و مرکز دیوار را تراز کنید و سپس نقشه کاشی‌ها را روی دیوار علامت بزنید.

کاشی کاری کف

در کاشی کاری کف، برای این که سطح متقارن به نظر برسد، باید مرکز زمین را پیدا کرد و بعد فاصله هر طرف زمین تا مرکز را اندازه گرفت. بعد از آن می‌توان از مرکز زمین، خطی عمود بر دیوارها کشید و محلی که قرار است کاشی کاری شود را به چهار قسمت تقسیم کرد. سپس نصب کاشی را در هر یک از این قسمت‌ها از مرکز شروع و به سمت دیوارها پیش بروید.

این کار باعث می‌شود که سطح زمین متقارن به نظر برسد و کاشی‌های بریده شده فقط در یک سمت از کف قرار نگیرند. قرار گرفتن کاشی‌های برید شده در یک سمت و کاشی‌های بزرگ در سمت دیگر باعث می‌شود که سطح نامتقارن به نظر برسد و از زیبایی نهایی کار کاسته شود.

مراحل کاشی کاری

مراحل پیش زمینه برای شروع کاشی کاری کف و دیوار را در بالا بررسی کردیم. و گفتیم که در ابتدا باید از تراز بودن سطح و محکم و مقاوم بودن آن اطمینان حاصل کنیم. عدم توجه به این موضوع می‌تواند باعث شکستن کاشی‌ها، افتادن آن‌ها، و یا به اصطلاح جیرجیر کردن آن‌ها در زیر پا و مشکلاتی این چنینی شود. مراحل کاشی کاری شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. مرحله زیرسازی

در ابتدای کار باید از محکم بودن سطح مطمئن شوید. برای زیرسازی کاشی می‌توانید از سیمان یا مصالحی مشابه استفاده کنید. با استفاده از سیمان هم سطح راحت‌تر تراز می‌شود و هم از نفوذ آب جلوگیری می‌شود. در نهایت باید از یکنواخت بودن سطح این زیرسازی مطمئن شوید.

بعد از آن که ملات زیرسازی خشک شد، می‌بایست با استفاده از نوار فیبر محل اتصالات را روی آن مشخص کنید و بعد لایه‌ای دیگر از ملات را روی سطح بکشید. در نهایت اگر زیرسازی ایجاد شده تراز و هموار بود، می‌توان کاشی کاری را روی آن انجام داد.

  1. ایجاد خطوط راهنما

از آن جا که سطح دیوارها یا کف برای کاشی کاری همیشه صاف نیستند و شکل مربعی ندارند، می‌توان خطوط راهنمایی را برای نصب کاشی روی سطح علامت زد. برای این کار از نوارهای اندازه گیری و گچ‌های مخصوص استفاده می‌شود.

برای این کار می‌توانید نقطه وسط اضلاع سطح را پیدا و نقاط میانی اضلاع روبه‌رو را به هم وصل کنید تا مرکز سطح مشخص شود. اگر این خطوطی که کشیده‌اید صاف نبودند، بهتر است تقارن مناسب را پیدا کنید.

  1. چیدن کاشی‌ها روی سطح

در کاشی کاری کف، قبل از این که کاشی‌ها را روی زمین بچسبانید، یک بار کاشی‌ها را امتحانی روی سطح بچینید تا نمای نهایی کار را ببینید و جاهایی که نیاز به برش کاشی یا انجام اصلاحات هست را متوجه شوید.

  1. آماده کردن ملات و ملات ریزی

حال که هم از محکم بودن سطح مطمئن شده‌اید و زیرسازی مناسب را انجام داده‌اید و هم شمای کلی چسباندن کاشی را به دست آورده‌اید، وقت آن است که ملات کاشی کاری را آماده کنید. برای چسباندن کاشی می‌توان از ملات، دوغاب و چسب کاشی استفاده کرد که در ادامه مقاله آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

بعد از آماده کردن ملات، آن را کم کم روی سطحی بریزید که قرار است کاشی را نصب کنید. بهتر است که کل فضای مورد نظر را ملات نکشید و هر بار تنها قسمتی که قرار است به آن بپردازید را ملات بریزید تا ملات خشک نشود. ملات را با ماله روی سطح بکشید و با شانه روی آن شیار ایجاد کنید.

  1. چسباندن کاشی‌ها

حال نوبت چسباندن کاشی‌ها روی ملات رسیده. برای چسباندن کاشی‌ها همانطور که گفتیم از مرکز شروع کنید و کاشی‌ها را به صورت ردیفی بچینید و به سمت لبه‌ها پیش بروید تا آن یک چهارم از فضای سطح که علامت زده‌اید را پر کنید. سپس به سراغ یک چهارم بعدی بروید.

  1. فاصله بین کاشی‌ها

در هنگام کاشی کاری دقت کنید که کاشی‌ها هم از یکدیگر و هم از لبه دیوار باید فاصله داشته باشند تا بعدا این فاصله با ملات بندکشی آجر یا دوغاب پر شود. برای ایجاد فاصله بین کاشی‌ها یا می‌توان از وسیله‌های مخصوص این کار استفاده کرد و یا می‌توان به صورت چشمی این کار را کرد؛ که البته برای تمیزی و ظرافت کار، استفاده از وسیله‌های مخصوص توصیه می‌شود.

  1. برش کاشی‌ها

ممکن است به کناره‌های دیوار که نزدیک می‌شویم، یک کاشی کامل جا نشود. برای حل این مشکل می‌توان کاشی‌ها را در اندازه مورد نظر به صورت دستی یا با ابزار برقی مخصوص برش داد. برای برش کاشی، برش را همسو با خط وسط کاشی بزنید.

  1. بندکشی کاشی

وقتی کار چسباندن کاشی‌ها روی سطح به پایان رسید، نوبت به دوغاب یا بندکشی کاشی می‌رسد. بندکشی کاشی به افزایش زیبایی و آب بندی آن کمک می‌کند قبل از اقدام به بندکشی باید فاصله دهنده‌هایی را که بین کاشی‌ها گذاشت بودید بردارید. برای بندکشی می‌توان از چسب مخصوص یا ملات استفاده کرد.

  1. تمیز کردن سطح

بعد از این که بندکشی به پایان رسید، قبل از اینکه ملات یا چسب بندکشی سفت شود، باید ملات اضافی را از روی سطح پاک کرد. برای این کار می‌توان از یک اسفنج خیس کمک گرفت. توجه کنید که این کار را حتما قبل از خشک شدن ملات یا چسب بندکشی انجام دهید، چون اگر خشک شدند پاک کردن آن‌ها غیرممکن است.

کلام آخر

از کاشی کاری برای پوشاندن سطح کف یا دیوار مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند یا نیاز به شستشوی مرتب دارند استفاده می‌شود. کاشی کاری علاوه بر افزودن به زیبایی باعث ایجاد عایقی در برابر نفوذ آب و رطوبت می‌شود. شما می‌توانید کاشی کاری منزل را به کمک 9 مرحله‌ای که در این مقاله آمده‌اند، انجام دهید. هم‌چنین می‌توانید برای خرید یا اطلاع از به سیوان لند مراجعه یا روی لینک کلیک کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

 

در این محتوا به صورت کامل و مرحله به مرحله، آموزش کاشی کاری کف و دیوار و همچنین نحوه سرامیک کاری را توضیح داده ایم. اگر شما فردی کاربلد هستید، می توانید با خواندن این مطلب به خوبی مراحل را انجام دهد. اما اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، بهتر است که کار سرامیک کاری کف با سیمان و یا چسب را به متخصصین فعال و حرفه ای “خدمت از ما” بسپارید.

 

دکمه بازگشت به بالا