اقتصادی

اقدامات بانک مرکزی منجر به افزایش بدهی ارزی واردکنندگان شد

غلامرضا پناهی ، معاون ارزی بانک ، گفت که این مبنای سال 1394 است برای جلوگیری از منابع ارزی کشور و ایجاد شفافیت در تأمین ارز و واردات داخلی و همچنین با افزایش نظارت و کنترل بر فعالیت های واردکنندگان و شبکه بانکی ، یک سیستم لغو ارز طراحی شده است. سیستمی برای ابطال بدهی های ارزی تنظیم شده است.

قائم مقام وزیر امور خارجه بانک مرکزی با اشاره به روند اقدامات تکمیلی بانک مربوط به تعهدات ارزی اظهار داشت: و در فرآیند اقدامات همراه ، این یک موضوع مهم به منظور تقویت کنترل ها و اطمینان از امنیت بیشتر واردات بویژه کالاها است. بر این اساس ، استراتژی ها و مقررات زیر در گزارش به شورای پول و اعتبار تعریف شده است:

1. برای اولین بار ، بدهی ارزی به عنوان شاخص تأیید به همراه سایر شاخص ها حذف می شود. کمک می شود

2. برای واردکنندگانی که تعهدات خود را انجام نداده اند از توزیع مجدد ارز مبادله می شود.

3. عملکرد بانکها در رابطه با انجام تعهدات خود توسط مشتریان ارزیابی شده و اقدامات انضباطی برای رفتار با بانکها در رابطه با فعالیتهایشان تعریف شده است.

در خاتمه ، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی یادآور شد: به منظور اجرای سیاست مصوب شورای پول و اعتبار ، دستورالعملهای اجرایی مربوطه به شبکه بانکی صادر شده و کلاهبرداری در مرحله اول تعیین شده است. روند تحقق تعهدات واردکنندگان اخیراً کند شده است. مشخص است که تداوم تعهدات واردکنندگان تا زمان تحقق کامل تعهدات خود در رابطه با میزان ارز دریافتی توسط بانک مرکزی نظارت می شود.

به گفته پناهی ، نمودار زیر روند نزولی درصد بدهی های عدم عملکرد در طول دوره را نشان می دهد.

1 (39)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا