اقتصادی

افزایش ۷۵۰۰ مگاواتی مصرف برق نسبت به عاشورای ۹۹

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد که مصرف ملی برق عاشورا 1400 با وجود کاهش بارهای پیک نسبت به سه ماه گذشته ، 7500 مگاوات نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش شبکه ، مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه تلویزیونی با توجه به تعطیلی اکثر مشاغل ، مشاغل ، ادارات و سازمانها و روز تاسوعا و روز عاشورا ، با وجود کاهش مصرف در پنج روز گذشته ، گفت. به طور کلی ، برای صنعت برق ، این یک دوره کوتاه است. و مصرف برق به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ، وی گفت: مصرف برق روز عاشورا به 49،608 مگاوات رسید که کمتر از 7 ژوئن است ، اما از آن زمان تاکنون هیچ قله ای وجود نداشته است. 50،000 مگاوات ؛ اما 7500 مگاوات بیشتر از عاشورای سال گذشته است.

وی افزود: دمای هوا در این روز نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درجه بیشتر بود ، اما افزایش مصرف مربوطه حدود 2400 مگاوات یعنی 5000 مگاوات بود که به نظر می رسد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نشان دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، ممکن است حدود 2000 مگاوات افزایش مصرف به دلیل مشترکان جدید در صنعت برق رخ دهد ، اما 3000 مگاوات دیگر ممکن است منبع دیگری باشد که باید بر ارزهای رمزنگاری شده که به طور غیرقانونی در کشور فعالیت می کنند ، تمرکز کند. .دارند.

رجبی مشهدی گفت که طی شش روز گذشته ، کاهش بار شبکه باعث شده است که برق بخش صنعتی تامین شود. هیچ محدودیتی در صنعت سیمان وجود ندارد و 75 درصد از تقاضای برق در این بخش بدون احتساب ساعات اوج مصرف سال قبل برآورده شده است و بیش از 70 نیاز برق در بخش فولاد برآورده شده است. درصد تقاضای برق اخیراً برآورده شده است. طی چند روز آینده ، صنعت فولاد سعی می کند در شیفت های شبانه نامحدود کار کند ، اما در طول روز قدرت و توان کافی برای تولید را فراهم می کند. اکسیژن در این بخش برق

“از امروز تا پایان این هفته ، دما در حال افزایش است ، بنابراین مشترکان عمده نیاز به همکاری با صنعت برق دارند. اقدامات لازم را برای تأمین برق بیشتر صنعت ملی در این بخش ، که همکاری خوبی با صنعت برق دارد ، انجام دهید.

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، محدودیت ها تحت شرایط شدید است و هنوز برداشته نشده است ، عمدتا در اوج استفاده در چند روز آینده. لازم است با صنعت برق به تصویب برسید ، به ویژه در ساعات 12:00 – 18:00 و 20:00 – 23:00 ، مصرف برق کابینه در ساعت و شب ، زمانی که بخش مصرف برق مورد انتظار است نسبت به مدت مشابه سال قبل به 50 درصد برسد. ما 100٪ با صنعت برق کار می کنیم تا مطمئن شویم هیچ محدودیتی وجود ندارد ، یا اگر نیاز به اعمال محدودیت داریم ، این کار با مقدار کمی و سریع انجام می شود.

رجبی مشهدی همچنین تاکید کرد: ما از همکاران توزیع خود خواسته ایم نظارت و نظارت بر مصرف برق ادارات و دستگاه های ما را افزایش دهند تا امروز بدون هیچ محدودیتی بتوانیم اقدام کنیم.

از این گذشته ، سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی آب و هوا نشان می دهد که درجه حرارت حداقل در دو هفته اول سپتامبر افزایش می یابد ، زیرا با کاهش دما ، وضعیت عادی تر می شود و محدودیت ها به تدریج برداشته می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا